Szerdán Tiril már nem vetett rám olyan gyilkos pillantásokat. A többiek előtt mégsem volt merszem megszólítani, pedig egyre jobban feszített belülről, hogy beszéljek vele. Úgy véltem, ha azon túljutok, kicsit enyhül a nyomás, amit a mellkasomban éreztem napok óta.
Otthon sem mertem elmondani, hogy alakultak a dolgok, mert bármennyire szerettem és megbíztam anyámban, sejtettem, hogy olyan választ kapnék tőle, hogy én megmondtam. Ezért hallgattam. Úgy tettem, mintha minden a legnagyobb rendben lenne.
Angol óra előtt a mosdóban a kezemet mostam, mikor Tiril is végzett, és egy távolabbi csapnál ő is hasonlóan járt el. A tükörben találkozott a tekintetünk, de gyorsan elkapta az övét. Végre kettesben voltunk a rikítóan fehér csempével burkolt falak között. Útját álltam, hogy ne tudjon kimenni. Nem volt egy okos lépés, de így biztosan végighallgat.
– Tiril, nem tudom pontosan miért haragszol rám, de hidd el, csak jót akartam neked – kezdtem a védőbeszédembe, kissé remegő hangon. – A legjobb barátnőm vagy, nem akarok rosszban lenni veled – pillantottam rá könyörgőn, ami olyannyira jól sikerült, hogy könnybe lábadt a szemem.
– Jaj, ne játszd meg magad – mordult fel, karba tette kezét mellkasa előtt. – Nagyon jól tudtad, hogy bejössz Sandernek, mégis azt mondtad neki, engem hívjon el...
– Igen, mert neked tetszik, én meg örültem volna, ha végre leszáll rólam! – vágtam a szavába, bár a torkomban növekvő gombóc miatt egyre nehezebben ejtettem ki a szavakat.
– De, hogy gondoltad ezt?! – fakadt ki, dühösen hadonászott a kezével. – Komolyan ilyen hülye vagy?!
Kétségbeesetten vontam össze a szemöldökömet, mert nagyon fájt, hogy így beszélt velem. Rosszul esett, hogy miközben őszinte voltam hozzá, ő csak nekem támadt. Válaszra nyitottam a szám, de folytatta:
– Neked rajzolt szívet a füzetedbe! Téged hívott randizni többször is! Szerelmet vallott neked azon a bulin, te hülye picsa, de te nem emlékszel! – egyre indulatosabban fröcsögte a szavakat, miközben közelebb lépett hozzám, hogy a képembe másszon. – Vagy mégis, csak játszod az eszed? És te állsz neki itt jó pofizni?!
Kicsordult a könnyem, mert sosem láttam még így kikelni magából a barátnőmet, már ha még annak nevezhettem. Mélyen szívtam be a levegőt, hogy hangomra találjak, de kezdtem úgy érezni magam, mintha átment volna rajtam egy úthenger.
– Egy képmutató liba vagy – Tiril szeme is csillogott a könnyektől, halkabban beszélt. – Úgyhogy ne játszd meg nekem magad, hogy mennyire szeretnél békülni, mert nem hiszek neked. Nem elég nekem apámékat elviselni, még te is hátba szúrtál – ezzel kikerült, majd kiment a folyosóra.
Leforrázottan álltam egymagam, majd futásnak eredtem. Takarni próbáltam a kivörösödött szememet, ezért nem figyeltem az előttem állókra. Keményen ütközött a vállam egy-két embernek, akik szitkozódva küldtek el melegebb éghajlatra, de nem érdekelt. Már majdnem a lépcsőnél jártam, mikor valaki átkarolt, és magához húzott.
– Mi a baj, Nina? – kérdezte Sander aggódva. Barna haja jobb szeme elé lógott, ahogy előre hajtott fejjel próbált a szemembe nézni.
– Te! – vágtam rá, miközben visszafojtottam a sírást, és minden erőmmel próbáltam lefejteni a kezét a karomról. – Te vagy a bajom!
Sander szemöldöke magasra szaladt, csak pislogott, de nem akart elereszteni. – Beszéljük meg – mondta halkan.
– Hagyj békén! – üvöltöttem rá. Éreztem, hogy többen minket figyelnek. Végtelenül szánalmas lehettem, mert arcomon patakokban folytak a könnyeim, nem tudtam visszatartani őket.
ESTÁS LEYENDO
Kellesz nekem, mint kóbor kutyának a menedék
RomanceLétezhet olyan, hogy valakit elfejtünk, de úgy, hogy akkor sem ismerjük fel, mikor évek múltán újra találkozunk? Az utolsó évemet kezdtem meg szakközépben, mikor belebotlottam egy srácba, aki csupán ismerősnek hatott. Felbolygatta az egyébként sem e...