Az a nyomorult szerda olyan lassan vánszorgott, mintha a másodpercek csak óránként haladtak volna előre. Az órák alatt öt percenként pillantottam a különböző órákra, de egyik sem haladt gyorsabban legnagyobb bánatomra. Ha így fog eltelni az év, belepusztulok.
Kémia óránál tartottunk, ahol Elstad tanár úr teljes beleéléssel beszélt a kötésekről. Sötétbarna szeme egészen feketének tűnt ilyen távolról, de szinte csillogott, ahogy előadta a monológját a fémes kötések jellemzőiről. Apró szarkalábak jelentek meg szeme sarkában, ahogy elmosolyodott, mikor a tekintetünk találkozott egy pillanatra. Biztosan azt hitte, figyelek.
Nem hiszem el, hogy ez még csak a második óra...
– Ezzel megismerkedtünk a kötések típusaival – csapta össze a kezét a tanár úr, mire azok is felkeltek, akik elbóbiskoltak a hátsó sorban. – Következő órán dolgozatot írunk az eddigi anyagból. Ismétlés gyanánt mondok vegyületeket, ti pedig megválaszoljátok, milyen kötés van benne. – Az asztala elé sétált, kényelmesen nekidőlt, miközben végigpásztázta a teremben ülőket. – Nátrium-klorid. Nina?
Kérdőn emeltem rá a tekintetem, a gyomrom görcsbe rándult. Nem volt tétje a válaszomnak, mégis egy pillanat alatt levert a víz amiatt, hogy felszólított. Annyira bepunnyadtam, egy szót sem fogtam fel.
Ronja az előttem levő sorban magasra lendítette a kezét, mert ő pontosan tudta a választ. Imádta a kémiát, nem véletlenül készült vegyipari pályára, Elstad tanár úr legnagyobb örömére. Barátnőm már alig hallhatóan kinyögte a választ, amiből nem sokat értettem.
– Milyen opciók közül választhatok? – kérdeztem vissza bizonytalanul.
Isak és Aksel felvihogott. Nem tudom mire fel, mert kételkedtem benne, hogy ők tudnák a választ. A tanár úr morcosan karba fonta a kezét mellkasa előtt, mély levegőt vett.
– Hol jártál az elmúlt pár héten, Nina? – Farkasszemet néztünk, majd megadta magát. –Ionos, kovalens, fémes.
Ronja még mindig hevesen rázta karját, i hang hagyta el száját, amely lomhán kúszott fülembe, és nehezen kapcsoltam össze a felsorolt lehetőségek közül a megfelelővel.
Buzgómócsing...
– Ionos?
– Beletrafáltál, bár ezt csak Ronjának köszönheted. Csodálom, hogy nem hallottad meg hamarabb – mondta Elstad tanár úr színtelen hangon.
– Ha egy picit hátra fordult volna... – inkább nem fejeztem be a mondatot, mert barátnőm olyan mérgesen fordult felém, hogy attól féltem megöl a pillantásával. Még mindig haragudott azért, hogy a minap úgy kedvét szegtem, amikor a pasijáról beszélt. Így nekem nem is mesélt a randijukról. Nagy csalódás ez nekem – gondoltam ironikusan. Tudtam, hogy előbb-utóbb abbahagyja a durcáskodást, és minden olyan lesz, mint korábban.
– Etán. Christopher?
– Kovalens kötés – vágta rá azonnal a fiú a hátsó sorban.
Így folytatták tovább. Próbáltam figyelni, valóban mindent megtettem, hogy ott legyek fejben, de annyira kavarogtak a gondolataim, az érzéseim, hogy képtelen voltam koncentrálni. Egy idő után már csak kifelé bámultam az ablakon, és azt figyeltem, milyen gyorsan vonultak az alacsonyabban levő szürke felhők, miközben a közöttük húzódó réseken áthatolt a napsugár.
***
A következő óra előtt a fiúk elkérték az angol házi feladatot tőlem. Kaptunk leckét bőven, miután a past perfect continuous idő lezárásaként dogára készülődtünk. Tom épp vissza akarta adni a füzetemet, mikor Ronja kitépte a kezéből, hogy ő is lemásolhassa. Biztosan nem maradt ideje erre a randi után. Nem kérte el, ilyen önkényesen oldotta meg a dolgot, ami kezdett bosszantani. A padon kuporogva, Tirillel karöltve másolták lelkesen a sorokat. Ő éppen a lázadó korszakát élte a szülei miatt, ezért nem készült, saját bevallása szerint. Szerintem ez csupán átmeneti hóbort volt, jobban félt a szüleitől, mint más a tűztől.
ESTÁS LEYENDO
Kellesz nekem, mint kóbor kutyának a menedék
RomanceLétezhet olyan, hogy valakit elfejtünk, de úgy, hogy akkor sem ismerjük fel, mikor évek múltán újra találkozunk? Az utolsó évemet kezdtem meg szakközépben, mikor belebotlottam egy srácba, aki csupán ismerősnek hatott. Felbolygatta az egyébként sem e...