Větroplaška ležela společně s klanem v táboře Hromových. Dívala se do země a myslela na Spára a na Drápa. Koutkem oka sledovala okolí. Skvrnka olizovala a konejšila Stéblíka. Učedníci, včetně Čmelkotkapky se choulili v jednom klubíčku. Válečníci si navzájem čistili srst, ale Větroplaška se držela zkrátka. Přišla k ní Žlutá hvězda. Vypadala slabě a zřízeně. Jako by jí zbýval jen jeden život. ,,Můžu přisednout?" Zeptala se Hvězda a Větroplaška přikývla. Když si k ní Hvězda lehla, Větroplaška obrátila pohled. ,,Větroplaško, vím, že něco víš. Řekni mi to." Poprosila Žlutá hvězda a Větroplaška vzdychla. Začala o všem vyprávět. Řekla jí o Rudém drápovi a o tom, jak se chtěl zbavit Spára. A jak klan zradil i s Trnovousem. Jak to Hvězda uslyšela, zahleděla se na svoje tlapky. Potom se zahleděla na kout tábora Hromových. Seděl tam Trnovous a když si všiml, že se na něj Hvězda dívá, chtěl utéct. Zadržela ho Kapraďočka, která nejspíš pochopila o co jde. ,,Jdu si to vyřídit s Trnovousem. Ty vyhlížej Nočního spára." Řekla Hvězda a odešla. K Větroplašce přišel Mour a sedl si vedle ní. ,,Hele Spára je mi líto, ale pravděpodobně uhořel. A pokud přežil, bude vyčerpaný. Nemůžeš nic dělat." Utěšování Mourovi moc nešlo. Větroplaška, mu, ale přeci jen byla vděčná. Také si sedla a přátelsky mu olízla rameno, jako důkaz vděčnosti.
Najednou se z vchodu do tábora, vynořil Noční spár celý vyřízený. Větroplaška k němu okamžitě přiběhla a začala ho zběsile olizovat a tulit se k němu. Spár začal potichu vrnět. ,,Co se stalo?" Zeptala se, aniž by se od něho odtáhla. Spár si s ní lehl vedle Moura a všechno jí pověděl. Větroplaška nevěřila svým uším, které otočila dozadu. ,,No to snad ne... Ale jsi statečný. Zabil jsi zrádce." Větroplaška se k Spárovi přilísala. ,,Tím si nejsem tak jistý." Přišoural se k nim Čmelkotlapka. ,,Pokud vím, tak Ledový mrak, nebo jak se jmenoval, je stále naživu a teď na nás něco kuje." Přitulil se ze předu k Větroplašce. Z pravé strany Větroplašky jí objímal Mour a z druhé strany Spár. Všichni čtyři začali vrnět. Větroplaška věděla, že Čmelkotlapka má pravdu. Ještě není konec.
_________________________________
VELITELKA: Žlutá hvězda - mohutná zlatá kočka s bílím hrudníkem, modré oči
ZÁSTUPCE:
Noční spár - černý kocour s bílím břichem, tlapkou a špičkou ocásku, modré oči
- Šedinka - učedniceLÉČITEL: Čmelkotlapka - zrzavý mourek, zelené oči
VÁLEČNÍCI:
Popelavá tlapa - zlatá kočka s šedými tlapami, jantarové oči
- Vlnek, učedníkKamenný tesák - šedý kocour, žluté oči
- Kvítek - učedníkKapraďočka - šedá mourovatá kočka, zelené oči
- Bělinka - učedniceVětroplaška - šedo-hnědá kočka s jizvou přes oko, hnědé oči
Noční spár - černý kocour s bílím břichem, tlapkou a špičkou ocásku, modré oči
- Šedinka - učedniceStínka - černá kočka s hnědým břichem, jantarové oči
- Ledík, učedník
Trnovous - světle hnědý kocour s dlouhou srstí
Mrazivka - šedomodrá kočka s dlouhou srstí, modré oči
UČEDNÍCI:
Bělinka - bílá kočička, modré očiVlnek - stříbrný mourovatý kocourek s flíčkem na okem, modré oči
Šedinka - krémová kočička s šedým ocasem, tlapkama a ušima, modré oči
Kvítek - bílý kocourek se zrzavými fleky, zelené oči
Ledík - tmavě šedomodrý kocourek s bílou náprsenkou, modré očiMATKY:
Skvrnka - černá kočka s hnědým flíčkem na stehně, jantarové oči
- Stéblík - kotěKOŤATA:
Stéblík - bílý kocourek s hnědými proužky na tlapkách, žluté očiSTARŠÍ:
Kvítka - černá kočka s bílou tlamičkou, břichem, hrudníkem a špičkou ocasu, žluté oči
ČTEŠ
Kočičí válečníci: Příběh Nočního spára a Větroplašky
AdventureStínový klan má dva skvělé válečníky. Větroplašku a Nočního spára. Větroplaška by spára roztrhala na kousky, zatímco on by se pro ni obětoval. A k tomu všemu se léčitelka Stínových Černoflíčka dozví proroctví, od Hvězdného klanu jenž zní: ,Zrádce oh...