☆10☆

30 4 0
                                    

Šedinka vypadala jako nejšťastnější malá kočička. Při hlídce honila motýli a listy jako malé kotě. Najednou se zastavila a usmála se na svého učitele. ,,Není roztomilá?" Zeptal se potichu Spár Větroplašky, ale ta odvrátila pohled. ,,Hm." Bylo jediné co odpověděla. ,,Větroplaško, už sis promluvila s Černoflíčkou?" Zeptala se Šedinka a Větroplaška zavrtěla hlavou. ,, Ještě ne. Promluvím si s ní zítra." Noční spár se zatvářil nechápavě. ,,Co zase civíš?" Zeptala se Větroplaška a Šedinka se zasmála. ,,Ty bys byla pěkně přísná učitelka. Těšíš se na svého učedníka?" Zeptala se, ale Větroplaška se místo odpovědi zarazila. Šedinka se posadila a naklonila hlavu na stranu. ,, Větroplaška učedníka měla." Odpověděl opatrně Spár a opatrně se zeptala Šedinka. ,,A co se s ním stalo? Kdo to byl?" Větroplaška se zahleděla do dáli. Hleděla do minulosti na svého učedníka. Posadila se a povzdechla si. ,,Byl to můj první učedník. Jmenoval se Hnědotlapka. Byl to chytrý, učenlivý a oddaný kocourek. Byl skvělý lovec a rychle se učil. Byli jsme přátelé a já ho měla ráda. Měl obstát ve zkoušce. Měl lovit, zatímco já ho měla potaji sledovat. Dařilo se mě i jemu. Jednou mu, ale kořist utekla, až na Hromovou stezku. Než jsem stačila cokoliv udělat a než se Hnědotlapka nadál... Srazila ho příšera." Šedinka se vyděsila. Pohlédla Větroplašce do očí, které teď jakoby potemněli. ,,Měl velký rozsah ran, nedalo se nic dělat. Jeho poslední slovo bylo: ,,Nezapomeň." Pak už jsem nikdy učedníka mít nechtěla a ani ho nechci. Nechci aby se něco podobného stalo znovu." Šedinka se na ni lítostivě podívala. Větroplaška sklonila svou zlatavě hnědou hlavu k zemi a po tvářích jí stekli slzy. Noční spár jí ocasem pohladil po zádech a Větroplaška si to kupodivu nechala líbit. Když si to ale uvědomila střelila po Spárovi zlostným pohledem a vydala se zpět k táboru. Cestou zpátky, už všichni mlčeli.

Když dorazili do tábora, naskytl se jim hrozný pohled. Na mýtině byla krev a ve vzduchu byl cítit pach krve. Na zemi uprostřed mýtiny leželi dvě kočky. Žlutodrápka. Jedna ze starších. A Dubocas. ,,Co... Co se stalo?!" Vykřikla Šedinka a najednou se odkudsi vynořil Rudý dráp a podíval se na ni. Byl asi jediný bez šrámů na srsti, nebo jen nebyli přes jeho rudou srst vidět. ,,Byli tady jezevci. Hromový nelhali. Ale někdo je sem musel přivést, stoprocentně." Věčina koček z mýtiny se vynořili ze svým úkrytů a pohleděli na Noční hlídku. ,,Vy jste nejspíš jediný, kdo byli z tábora pryč." Řekla Kamenný tesák a zaprskal. Věčina válečníků se k němu přidali. ,,Nechte toho! Je teď důležitější obviňování, nebo vaše zranení a smrt Dubocase a Žlutodrápky?!" Vykřikla Žlutá hvězda ze Stínové skály a věčina koček sklopila hlavy a odplazili se ke svým mrtvým. Noční spár hleděl na tělo Žlutodrápky, zatímco Větroplaška přemýšlela, kdo sem jezevce přivedl. Všichni měli nějaké šrámy, kromě Rudého drápa. A ten se vlastně vynořil odkud? To Větroplašce vrtalo hlavou.

_________________________________

VELITELKA: Žlutá hvězda - mohutná zlatá kočka s bílím hrudníkem, modré oči

ZÁSTUPCE:

- Vlnek - učedník

LÉČITELKA: Černo flíčka - tmavě zrzavá kočka s černou tlamičkou, zelené oči
- Čmelkotlapka, učedník

VÁLEČNÍCI:
Popelavá tlapa - zlatá kočka s šedými tlapami, jantarové oči

Kamenný tesák - šedý kocour, žluté oči
- Kvítek - učedník

Kapraďočka - šedá mourovatá kočka, zelené oči
- Bělinka - učednice

Štír - hnědý mourek s tenkým ocasem, modré oči
- Ledík, učedník

Větroplaška - šedo-hnědá kočka s jizvou přes oko, hnědé oči

Noční spár - černý kocour s bílím břichem, tlapkou a špičkou ocásku, modré oči
- Šedinka - učednice

Stínka - černá kočka s hnědým břichem, jantarové oči

Rudý dráp - svalnatý rudý kocour s každým okem jinak zbarveným, červené a zelené oko

Trnovous - světle hnědý kocour s dlouhou srstí

Mrazivka - šedomodrá kočka s dlouhou srstí, modré oči

UČEDNÍCI:
Bělinka - bílá kočička, modré oči

Vlnek - stříbrný mourovatý kocourek s flíčkem na okem, modré oči

Šedinka - krémová kočička s šedým ocasem, tlapkama a ušima, modré oči

Kvítek - bílý kocourek se zrzavými fleky, zelené oči

Čmelkotlapka - zrzavý mourek, zelené oči

Ledík - tmavě šedomodrý kocourek s bílou náprsenkou, modré oči

MATKY:

Skvrnka - černá kočka s hnědým flíčkem na stehně, jantarové oči
- Stéblík - kotě

KOŤATA:
Stéblík - bílý kocourek s hnědými proužky na tlapkách, žluté oči

STARŠÍ:

Kvítka - černá kočka s bílou tlamičkou, břichem, hrudníkem a špičkou ocasu, žluté oči

Kočičí válečníci: Příběh Nočního spára a VětroplaškyKde žijí příběhy. Začni objevovat