✧47✧

21 4 0
                                    

Noční spár spal stočený do klubíčka v doupěti válečníků.
Chyběla mu Větroplaška a Štír.
Ke Spárovi se tiskla Stínka a utěšovala ho, zatímco Kamenní tesák a Popelavá tlapa byli na hlídce.
Byl večer a Spár odmítal jídlo.
Celý den skoro nejedl, jen Stínka jo přinutila, aby alespoň něco snědl.
Spár se podíval na klidně ležící Stínku.
Spár věděl, že Větroplaška a Štír chybí i jí.
Větroplaška byla její přítelkyně a Štír její láska.
Spár se posadil a povzdychl si.
,,Vím, že je Větroplaška naživu, ale pořád je pryč, co když se nevrátí?" Zeptal se Noční spár Stínky a ta střihla očima.
,,Takhle nesmíš přemýšlet Spáre, Větroplaška se určitě vrátí." Odpověděla klidně Stínka, ale Spár věděl, že i ona si dělá obavy a že přesvědčuje sama sebe.
Do doupěte přišli Popelavá tlapa a Kamenný tesák.
,,Žlutá hvězda chce, aby jsi jí pomohl vybrat kočky na noční hlídku." Řekl Tesák a lehl si na svoje místo v doupěti.
Tlapa si lehl k němu.
Spár se líně zvedl a se svěšeným ocasem se vydal k doupěti velitelky.
Když tam přišel, mňoukl aby se ohlásil a z doupěte se ozvalo souhlasné zamňoukání.
Spár vešel dovnitř a viděl Žlutou hvězdu, jak ne něj klidně kouká.
,,Spáre pomůžeš mi vybrat kočky na noční hlídku?" Zeptala se Hvězda a Spár přikývl.
Byl nervózní a přešlapoval z packy na packu.
,,Chybí ti Větroplaška?" Zeptala se Hvězda a naklonila hlavu na stranu.
Spár opět přikývl a sklopil zrak.
,,I mě chybí." Řekla Hvězda a zavřela oči, jako by vzpomínala.
,,Pamatuju si ji ještě jako kotě, když jsem byla zástupkyní bývalého velitele klanu. Jako kotě Větrušku a jako učedníka Větru. Když jste se stali učedníky, byla jsem, už velitelka. Byla oddaná klanu a rychle se učila. A když jsem jí přidělila jako válečnici učedníka... Nedopadlo to moc dobře." Řekla nakonec Hvězda a oči jí potemněli.
,,Ale truchlení si musíme nechat na temnější časy." Řekla Hvězda a Spár se na ni zahleděl.
,,Vybereš ty kočky?" Zeptala se po chvíli Žlutá hvězda a Spár se jen pousmál.
,,Hlídku povede Kapraďočka a s ní půjde Bělinka a Vlnolam." Řekl spěšně Spár a Hvězda přikývla.
,,Dobře." Řekla a Spár šel tyto kočky svolat.
Měl lepší náladu.
A vzpomněl si, proč Větroplašce někdo stále říká Větro.

Kočičí válečníci: Příběh Nočního spára a VětroplaškyKde žijí příběhy. Začni objevovat