28

10.9K 63 1
                                    

HARI KEENAM

Aku bangun tidur setelah tidur sekian lama. Aku bangun keseorangan. Tiada lelaki tidur disebelahku. Aku bangun perlahan-lahan dari katil. Kederat ku dah kembali sedikit demi sedikit.

Badan ku masih lagi berbau. Walaupun aku telah mandi pada hari semalam, aku hanya mandi dengan air sahaja. Tiada sabun, tiada syampu. Tidak ada ubat gigi. Tidak ada pembersih untuk mencuci alat kelaminku. Tapi yang paling busuk ialah mulutku dan alat kelamin ku. Nafas ku berbau sangat tidak menyenangkan. Kalau aku membuka mulutku, aku sendiri rasa nak pengsan. Gigi ku tidak digosok selama enam hari. Air liur ku rasa sangat kelat dan busuk. Bekas-bekas air mani Datuk Aziz memenuhi kesemua penjuru mulut ku.

Alat kelamin ku pun sama kuat bau nya. Entah berapa gelen air mani Datuk Aziz telah mengisi tubuhku. Air mani yang kelat. Likat. Melekit. Berlendir.

Aku berjalan perlahan ke almari bilik tidurku. Aku dah hampir seminggu tidak berbaju. Rindu rasanya inginkan sehelai kain menutupi tubuhku.

Aku duduk termenung di atas kerusi solek bilik tidurku melihat diriku di cermin.

Teruknya rupa diriku. Rambut kusut masai. Masam. Rupa seperti seorang peminta sedekah di tepi jalan. Kalau anda pernah terjumpa peminta sedekah yang tak mandi berminggu-minggu, maka begitulah bau badanku ketika ini. Rupaku lebih teruk dari itu, kerana seluruh muka ku dan badan ku ada tompok-tompok bekas air mani Datuk Aziz.

Bila ku kenang balik, apalah dengan nasibku ini.

Dapat suami, dapat yang terlalu obses dengan kebersihan ku. Kotor sikit, mandi. Busuk sikit, mandi. Berpeluh sikit, mandi. Mandi, mandi, mandi. Kadangkala sehingga tiga-empat kali aku diarahkan untuk mandi.

Dapat teman lelaki, dapat yang terlalu obses dengan bau badan ku pulak.

Susah sangat ke untuk ku mendapat seorang lelaki yang normal?

Aku bergerak ke ruang kasut dan mengambil makanan pagi. Aku tak ada selera untuk makan. Mulut ku berbau busuk. Nak makan pun tak lalu.

Aku pergi ke pili dapur dan cuba membersihkan mulut ku sebaik mungkin. Aku berkumur-kumur beberapa kali, cuba memuntahkan sisa baki air mani di dalam mulutku. Aku tidak diberikan ubat gigi atau berus gigi, jadi aku terpaksa berkumur dan meludah berbelas kali. Setelah selesai, aku membasuh mukaku. Elok lah sikit rupa ku sekarang, tapi tak de elok mana pun. Mulut ku masih berbau lagi tapi tak lah sebusuk pagi tadi.

Aku cuba mencari tuala. Dapat tuala kecil pun jadilah. Asalkan dapat sehelai kain yang dapat menutup tubuhku.

Tapi tak ada satu tuala pun dirumah tersebut.

Aku mendapat satu idea.

Aku menunggu di tepi pintu tempat letak kasut pada tengahari nanti. Bila housekeeping datang hantar makanan, aku cuba meminta sehelai pakaian.

Seperti yang dijangka pada jam 12 tengahari, housekeeping masuk menghantar makanan. Dari sebalik pintu, aku memanggil staff housekeeping tu.

ʻʻCik, cik, cikʼʼ aku memanggilnya disebalik pintu. ʻʻtolong berikan saya baju, pleaseʼʼ. Aku hanya boleh bercakap dibelakang pintu kerana aku betelanjang bulat.

ʻʻMaaf puanʼʼ kata staff housekeeping tersebut ʻʻDatuk kata tak bolehʼʼ

ʻʻTolonglahʼʼ rayuku. ʻʻSaya nak pakai baju niʼʼ

ʻʻMaaf puanʼʼ kata staff housekeeping sekali lagi.

ʻʻTunggu-tungguʼʼ aku memanggilnya lagi. ʻʻOk macam ni, tolong bagi saya sehelai saputangan. Saya nak lap tangan bila habis makan nantiʼʼ

Staff housekeeping tadi tidak menjawab.

ʻʻSaputangan jer punʼʼ sambung ku.

Setelah dia terdiam seketika, dia menjawab ʻʻbaiklah, nanti saya berikanʼʼ kemudian dia terus keluar.

Setelah beberapa minit, sehelai saputangan ditolakkan dari bawah pintu. Aku mencapainya dengan pantas.

Aku bergegas ke pili dapur dan membasahkan sapu tangan tadi. Kemudian aku mengelap sapu tangan basah tersebut ke tanganku, ketiakku, dada dan buah dadaku, seluruh pelusuk badan ku. Sekejap sahaja saputangan tu menjadi hitam. Aku membasuhnya dan memerahnya beberapa kali. Kemudian aku mengelap kaki ku pula, dan akhirnya aku mengelap celah kelangkangku dan alat kelamin ku. Alat kelamin ku kotor sekali. Aku terpaksanya mengelapnya empat kali barulah segala kesan-kesan kekotoran hilang.

Setelah selesai membersihkan diri dengan sapu tangan aku terduduk di sofa rasa lega. Walaupun aku tak lah wangi, tapi aku sudah tak busuk lagi. Bau badan, bau mulut dan bau alat kelamin ku masih ku rasa. Tapi lebih baik dari pagi tadi.

Aku berjalan menuju ke tingkap ruang tamu. Tingkapnya besar, dari atas ke bawah. Tapi tingkapnya adalah one-way sahaja, maksudnya orang luar tak boleh nampak apa yang berlaku di dalam. Aku berdiri berbogel melihat pantai Port Dickson dari tingkap ruang tamuku.

Aku merasa sedih. Aku seperti seorang banduan yang dikurung di dalam penjara seks ini. Aku ingin keluar. Aku ingin berjalan-jalan di pantai. Aku ingin menghidup udara laut sambil bersisiran di pantai bersama suamiku, dengan tangan kami saling bertaut rapat.

Aku tertunduk. Aku menangis. Aku rindu pada Azman, suamiku.

Cinta dan DosaWhere stories live. Discover now