3💚

5 3 0
                                    

RUMAH ANAK YATIM KASIH NURANI

Sementara Izyan menunggu kehadiran sahabat baiknya, Izyan mengeluarkan barang-barang yang dibeli tadi. 

"Assalamualaikum". Sapa Sarah sebaik sahaja turun dari kereta. 

"Ya Allah. Kawan aku ke ni? Insaf dah ke?".

"Amboi kau mulut".

"Ya ya, waalaikumsalam sahabatku". 

Segera, Sarah membantu Izyan membawa beg plastik yang dipenuh barang dapur ke pejabat rumah anak yatim kasih nurani. 

"Assalamualaikum Kak Siti".

"Waalaikumsalam. Izyan ya?". 

"Ni kak, Mummy minta serahkan barang-barang ni sikit. Barang dapur je". Kata Izyan sambil menyerahkan semua beg plastik tadi.

"Ya Allah. Terima kasih bnayak-banyak. Kirim salam Datin ya. Selalu sangat Datin bagi sumbangan untuk kami".

"Insyaallah kak. Takde apa lah kak. Ada rezeki lebih sikit. Tu yang dapat bagi tu". Balas Izyan. 

"Ouh kak. Ni, kenalkan kawan Izyan, Sarah. Sarah, ni Kak Siti. Pengurus kat sini". Sambung Izyan.

Seraya itu, Sarah senyum lalu tangan kanannya dihulurkan untuk bersalaman. 

"Ouh Sarah ya. Selamat datang Sarah ke rumah anak yatim Kasih Nurani".

"Terima kasih kak Siti". Balas Sarah sambil menayangkan wajah nya ceria. 

"Okaylah kak Siti. Kitaorang gerak dulu ya". Pamit Izyan.

"Eh, lunch lah dulu dekat sini". Pelawa Kak Siti.

"Eh, tak pe kak Siti. Sebab Izyan dengan Sarah nak keluar ni. Ada janji". Kata Izyan.

"Ouh yeke? Kalau macam tu takpelah. Takde rezeki. Nanti bila-bila lunch lah dekat sini, boleh jumpa dengan budak-budak tu. Dorang pun selalu tanya siapa yang selalu hantar barang makan dekat sini".

"Insyallah kak. Kami pergi dulu ya ". Balas Izyan.

"Yelah, Kirim salam Datin ya. Kata, akak kata Terima kasih sangat-sangat". 

"Baik kak. Insyaallah. Balas Izyan.


"So, kita ni cane?". Tanya Sarah sebaik sahja keluar dari pejabat Kak Siti. 

"Ceni, kita gi rumah aku dulu boleh? Hantar barang, pastu aku tumpang kete kau ah. Senang sikit".

"Alright cun. Tak yah bawak banyak-banyak kete". Balas Sarah setuju dengan cadangan sahabatnya itu. 

Rumah bangalow 2 tingkat milik keluarga Izyan dituju. 

................................................................................................................................................................

RUMAH IZYAN

Usai memunggah semua barang yang dibeli, Izyan keluar lalu masuk ke dalam kereta Sarah. 

 

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
SERIUS LAH KAU?Where stories live. Discover now