6💚

5 4 0
                                    

MEJA MAKAN RUMAH SARAH

"Morning ma, pa". Sapa Sarah sebaik sahaja menarik kerusi untuk bersarapan bersama keluarganya. 

"Morning sayang. Iman mana?". Jawab Datin Lida. Dato' Zaid pula hanya menjawab dengan senyuman mesra. 

"Iman kat bilik. Jap lagi turun lah tu". 

"Sarah, mama kata Sarah cari tempat intern". Dato' Zaid bersuara selepas meneguk air kopi panas yang dibancuh Datin Lida. 

"Aah pa. Ni pun tengh mencari lagi. Susah lah pa". 

"Ni, kawan papa ada cari pekerja. Tapi, dia kata nak pekerja full time. Pekerja tetap". 

"Alaaaa, yeke pa". Runsing Sarah apabila mendengar respon dari papanya. 

"Sarah intern ni last sem ke?". 

"Aah pa. Last sem. Then nanti terus convo je". Balas Sarah sesudah menyuapkan roti bakar ke daam mulut. 

"Pagi dunia tipu2". Celah Iman secara tiba2. 

"Amboi. Ayat mana tu Iman?". Soal Sarah.

"Apa lagi. Viral lah kak". 

"Ni Sarah, kalau macam tu. Apa kata Sarah keje je dekat situ". Cadang Datin Lida. 

"Tapi ma. Sarah nak kerja dengan papa". 

"Macam ni Sarah, Sarah kerja dulu dengan company kawan papa. Nanti papa cakap dengan dia bila 3,4 tahun ke. Sempat lah Sarah timba pengalaman dulu". Celah Dato' Zaid. 

"Erm, Sarah pikir dulu boleh pa?". 

"Sure, Anything just let me know okay?". 

"Sure pa". Balas Sarah. 

............................................................................................................................................................

KAMPUS 

Dari tangga tersorok di belakang kampus, kelihatan satu kumpulan lelaki yang cukup terkenal dengan kenakalan mereka. Batang rokok sentiasa di tangan. Namun, apabila ditegur pensyarah pastinya mereka akan membuang rokok tersebut. 

"Zal, aku geram betul lah dengan Sarah tu". 

"Aku pun Fiq. Izyan tu jual mahal betul lah". 

"Kau tengok aku ni. Kaya, hensem, apa lagi tak cukup?". 

"Kau ada satu Zal kurang".

"Bende?".

"Ilmu. Kat situ kau kurang banyak kalau nak compare dengan Sarah ah AHHAHAHAHA".

"Kau ni. Makan kaki aku kang. Kau pun sama jelah Zal. Kalau nak dibanding dengan Izyan tu. Kelaut". 

"Geng, class jom. Dah lewat 15 minit ni". Celah salah seorang rakan dalam kumpulan mereka. 

..........................................................................................................................................................

KAFETERIA KAMPUS

KAFETERIA KAMPUS

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
SERIUS LAH KAU?Where stories live. Discover now