5💚

8 3 2
                                    

"Morning ma".

"Morning sayang". 

"Ma, Iman pergi sekolah dengan siapa? Pak Samad ada je dekat luar tu". Soal Sarah.

"Iman pergi dengan Megat. Megat nak tumpangkan. Biasa lah budak berdua tu". Balas Datin Lida. 

"Ouh yelah".

"Ni, breakfast cepat. Nanti lambat ke kampus". Kata Datin Lida. 

"Ma, Sarah nak tanya sikit". 

"Hai, nak tanya apa tu. Macam lain je". 

"Macam ni ma. Sarah tak lama lagi nak kena intern. Sarah tak tau nak ke company mana. Mam ada tak kenal sapa2 kawan mama yang Sarah boleh tumpang tuk intern?". 

"Erm, nanti mama tanya. Tapi haritu, papa ada cakap company kawan dia nak guna pekerja. Tapi mama tak sure lah dia nak yang intern atau yang tetap". 

"Ouh, nanti mama tanya papa boleh?". 

"Okay".

"Thanks ma. Okaylah ma. Sarah gerak dulu eh. Apa-apa mama call tau". 

"Ya. Jaga diri. Drive carefully". Pesan Datin Lida.

................................................................................................................................................................

KAMPUS 

"Ohoiiii, cik gadis". Sergah Sarah.

"Oi engkau kan Sarah. Suka betul lah main sergah2 aku". 

"Alaaa, lek lah Izyan. Gurauuu. Tak chill ah kau". Balas Sarah sambil meletakkan beg sandang ke kerusi. 

"Wey Sarah. Aku dah jumpa dah company tuk intern". 

"Serius ah wey? Cepatnya kau dapat. Aku ni tak tau lagi nak gi mana". 

"Aah. Company kawan daddy. Yang aku cakap haritu. Kalau ikut memang takde kerja kosong, tapi uncle kata okay je kalau aku nak tumpang intern kat situ. Aku ingat klau ada kerja kosong bolehlah seret kau sekali intern ngn aku. Tapi nak buat macam mana". Jelas Izyan. 

"Sokay Izyan. Pandai2 lah aku cari nanti. 

"Morning everbody". 

"Morning madam". Balas semua pelajardi dalam dewan.

"How'w your weekend? Have fun? enjoy?". 

"Yessss". Balas rakan sekelas Sarah dan Izyan. 

"Alright, so for today. I will only be in the class for 30 minutes. Later, i have a meeting". 

"So, first. I would like to know is there any student in this class that still doesn't have company or place for the internship programme? Can you raise your hands?".  

Kelihatan beberapa orang pelajar mengangkat tangan mereka termasuklah Sarah. 

"Alright. it's okay. You have around 3 weeks more to find it. So for today i will brief for your final exam. Next week is your final right?".

"Yesssss". Jawab pelajar. 

Selesai memberikan 'briefing' pendek. Pensyarah tersebut menamatkan kelas. 

"Wey Izyan. Kau gerak library dulu ah. Ak nak gi ladies jap". 

"Ha okay2. Kau jangan lambat. Lambat, siap kau".

"Ala, paling2 pun aku sidai lah kau sejam dua". Balas Sarah sambil menggalas beg sandangnya. 

"Ha lebihhhh. Memang nak kena tau minah ni". 

SERIUS LAH KAU?Where stories live. Discover now