"Bik, Sarah nak pergi dah ni. Sarah dah wassap mama kata nak keluar. Nanti kalau mama balik kata Sarah keluar dengan Izyan. Takut mama tak baca wassap".
"Baik Cik Sarah".
Kunci kereta di dalam almari diambilnya. Tikar kecil juga dibawa sekali lalu dimasukkan ke dalam bonet kereta.
"Wey, aku on the way". Kata Sarah sebaik sahaja menelefon Izyan.
"Okay. Aku dah siap ni".
"Cun, 5 minit aku sampai".
.......................................................................................................................................................
5 MINIT KEMUDIAN...
PIN PIN !!!
"Pagi dunia tipu2".
"Wow wow wow belajar mana hah?". Soal Izyan sebaik sahaja masuk ke dalam kereta yang dipandu Sarah.
"Iman, i guess?".
"So, ke mana kita?".
"PD?".
"Wuhuuuuuu, legooooo". Jerit Izyan teruja. Begitu juga dengan Sarah.
"Tapi, kita singgah supermarket lu? Beli2 barang. Nak picnic kan. Tikar aku dah bawak".
"Boleh. Jaya Grocer ah. Senang sikit". Cadang Izyan.
...............................................................................................................................................
Usai membeli semua barang di Jaya Grocer, Sarah meneruskan pemanduannya.
"PD, here we go!!".
"ALE ALEEEE". Jerit Izyan.
"Woi, manjang jerit jelah minah ni".
"Alaaa, bagi chance ah".
"Dah tu? Selama ni apa minah senget?". Balas Sarah.
"Makkkkk garangnya". Usik Izyan. Seraya itu mereka berdua ketawa kecil.
Selepas 2 jam perjalanan, Port Dickson akhirnya berjaya dituju mereka.
PANTAI TELUK KEMANG, PD
"Wuhuuuuu, sampaiii". Kali ini bukan hanya Izyan yang menjerit, tetapi Sarah juga. Malahan Sarah yang melebih jeritnya. HAHHAHAHA
"Wey, parking mana?". Soal Sarah sambil matanya fokus mencari tempar parkir.
"Sana2. Aku nampak macam semua gi sana je".
Tempat parkir dicari mereka berdua.
YOU ARE READING
SERIUS LAH KAU?
Romance3rd STORY Sarah Vs Aqeef <3 Pertemuan Sarah dan Aqeef buat kali pertama langsung mengundang kemarahan buat mereka berdua. Sarah turut mengeluarkan kata2 yang kurang disenangi. Alangkah malangnya Sarah apabile pertemuannya dengan lelaki yang sama...