21💚

4 3 0
                                    

Sambil-sambil Aqeef sedang menyiapkan menu makan malam mereka , Sarah pula mengambil tugas untuk menyediakan dekorasi meja makan. Disebabkan mereka baru sahaja datang ke negara asing ini, tidak banyak benda yang ada yang boleh digunakan Sarah. Di akalnya hanya muncul idea candle light dinner yang simple yet memorable. 

Satu vas bunga tulip hidup yang tadinya Aqeef beli di Brick Lane diletakkan di tengah2 meja. Kemudian, lilin2 kecil harum diambil Sarah lalu disusun cantik di atas meja. 

Kurang lebih setengah jam, akhirnya Sarah selesai menjalankan tugasnya. Aqeef pula ralit menyediakan makan malam. Langsung tidak sedar akan apa yang dilakukan Sarah. 

"Siappppp". 

"Jangan pusingggg!!!". Jerit Sarah sebelum Aqeef memusingkan badannya. 

Laju sahaja Sarah berlari ke arah Aqeef. Apron yang dipakai Aqeef dibuka Sarah. Lanjut dari itu, Sarah mengambil tali leher Aqeef yang memang sudah dia ambil sejak awal tadi di dalam bilik lalu mata Aqeef ditutup dengan tali leher tersebut.

"Eh kenapa ni?". 

"Sabarlah.Ikut je". Balas Sarah. 

"Wanginya sayang". Kata Aqeef tiba2 apabila menghidu bau harum dari tubuh isterinya. Tangannya meraba2 untuk mengelus rambut Sarah yang panjang dan lurus itu.

Lengan kanan Aqeef dipaut Sarah naik ke bilik. 

"Sarah dah letak baju dekat atas katil. Pakai tau. Lepastu , turun. Sarah tunggu Aqeef dekat bawah". Kata Sarah lembut. Terbit satu senyuman di bibir comel itu.

Keluar sahaja Sarah dari bilik. Aqeef membuka ikatan tali leher tadi. Baju di atas katil dilihat Aqeef. Apa yang berlaku ni? Asal aku kena pakai baju macam ni? Aqeef cuba untuk menghadam. Dia nak ajak aku pergi mana2 ke malam2 ni? Tapi, takde pula dia kata apa2 tadi. Bebel Aqeef.

Namun, persoalan tersebut hanya dibiarkan begitu. Aqeef lantas bersiap. Semburan minyak wangi tidak ditinggalkan Aqeef. Dah bersiap elok2 takkan tak pakai perfue, ye dokkk? HAHAHA

Selepas Aqeef berpuas hati dengan penampilannya, Aqeef turun ke bawah. 

Terkejut Aqeef apabila melihat Sarah sudah berdiri menunggunya di meja makan. Lampu di ruang makan tidak dipasang. Hanya lampu dari lilin2 kecil yang dihias Sarah sahaja yang mencerahkan keadaan tersebut. Sedikit sebanyak Aqeef merasa tersentuh dengan apa yang disediakan isterinya itu.

 Sedikit sebanyak Aqeef merasa tersentuh dengan apa yang disediakan isterinya itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

PAKAIAN SARAH (kecuali clutch)

PAKAIAN SARAH (kecuali clutch)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
SERIUS LAH KAU?Where stories live. Discover now