Hari ini Sarah bangun awal pagi untuk menyiapkan sarapan buat Aqeef sebelum ke ofis. Dan bukan itu sahaja, Aqeef harus keluar awal untuk menghantar Sarah ke rumah kawan baiknya itu. Kan Sarah ada cooking class. hehehee
"Sayang". Panggil Aqeef di tingkat atas.
"Ya".
"Mana tie Aqeef".
"Tie? Ada dekat meja tu. Sayang dah letak tadi". Laung Sarah dari dapur.
Sayang? Soal Aqeef seorang diri. Tak pernah2 bahasa diri sayang dengan aku.
"Mana? Tak jumpa pun". Sengaja Aqeef hendak menguji apa betul pendengarannya sebentar tadi.
"B tak jumpa ke? Sayang dah letak tadi". Balas Sarah.
Kali ini betul2 Aqeef terkejut. Sahhhh. Sahhhh!!! telinga aku memang ada masalah.
"Sayang, tak de pun". Balas Aqeef.
Sarah melepaskan sudu yang sedang dipegang. Dia berjalan naik ke bilik.
"Ni lah B. Kan Sayang dah cakap tadi". Kata Sarah sebaik sahaja tie dipegangnya.
Aqeef hanya melihat dan memasang telinga.
Aku ni .. memang ada masalah teling rasanya.
"Hello? Mengelamun pula dah?". Soal Sarah.
"Hah? Tak. Tadi Aqeef tak jumpa pun".
"B cari pakai apa? Ni butang pun tak pakai". Kata Sarah sambil tangannya langsung membutangkan baju kemeja Aqeef.
Aqeef hanya terdiam. Apa benda ni? Kenapa Sarah tiba2 jadi macam ni?
"Sarah? Sarah okay ke?". Aqeef hairan. Sungguh2 hairan.
"Okay. Kenapa?".
"No. You look weird".
"Apa yang weird?". Balas Sarah sambil menarik tangan Aqeef untuk duduk di atas katil. Kolar baju Aqeef ditarik naik ke atas untuk memudahkan Sarah mengikat tie tersebut kepada suaminya.
"Wait. Aqeef tak faham". Ujar Aqeef. Tangan Sarah direntap. Terduduk Sarah di atas riba Aqeef.
"Tak faham apa?". Soal Sarah sambil tengannya melingkar di leher Aqeef.
Aqeef meremang. Sarah ni aku syak memang something wrong. Apasal tetibe ni.
"Hey, i'm asking you". Kata Sarah lagi sambil tangan kanannya menarik dagu Aqeef unuk melihatnya.
"Sarah buat apa ni?". Soal Aqeef serius.
"Buat apa? Salah ke apa yang sayang buat?". Soal Sarah.
Mendengus kasar Aqeef dengan jawapan Sarah. Dia ni sengaja nak mainkan aku ke apa? Haih. Masih tidak berpuas hati. Langsung sahaja, Aqeef meninggalkan Sarah seorang diri. Dia turun ke bawah lalu sarapan yang disediakan Sarah dijamahnya laju.
Usai sarapan, Aqeef terus mengajak Sarah ke rumah Haikal.
"Nanti balik, Sayang naik teksi je okay?". Kata Sarah di muka pintu kereta.
Aqeef mengerutkan keningnya.
"Bye2". Kata Sarah lagi.
Dah kenapa dengan sarah tu? Aku ada buat salah apa2 ke? Kenapa dia berubah tiba2?
.................................................................................................................................................
DI RUMAH HAIKAL
YOU ARE READING
SERIUS LAH KAU?
Romance3rd STORY Sarah Vs Aqeef <3 Pertemuan Sarah dan Aqeef buat kali pertama langsung mengundang kemarahan buat mereka berdua. Sarah turut mengeluarkan kata2 yang kurang disenangi. Alangkah malangnya Sarah apabile pertemuannya dengan lelaki yang sama...