Usai membuat pembayaran, Izyan berjalan keluar dari butik.
"Ui, asal kau tunggu kat luar?".
"Tak de mood ah nk shopping". Balas Sarah sambil lewa.
"Aik, tadi aku tengok kau okay je. Asal ni?".
"Tak de apa ah".
"Kau kenapa ni babe? Asal? Dah macam kena sampuk malaun dah aku tengok". Agak Izyan.
"Tau takpe".
"Lah, malaun mana yang buat kau badmood ni? Tunjuk aku. Meh aku nak gedebuk muka dia sekali".
"Malaun buta".
"Buta? Lah dia tak nampak kau ke?".
"Aah. Dia tak nampak. Tu yang sebok nak langgar aku. Jalan bukan main besar, gigih nak jugak menyempit". Bebel Sarah.
"Haih, dahlah. Jangan marah2 kita chill okay. Lepak starbucks nak?". Cadang Izyan.
"Sorry ah babe. Akubetul2 takde mood. Next time k?".
"Alright, no hal. Kalau centu. Kita balik ah jom".
"Okay". Balas Sarah.
........................................................................................................................................................
RUMAH SARAH
"Hai, balik dah anak mama". Tegur Datin Lida apabila nampak kelibat Sarah sedang menaiki tangga untuk ke biliknya.
"Ma. Sarah ingat mama keluar. Kereta tak de pun dekat luar".
"Kereta mama hantar pergi servis".
"Ouh. Okaylah ma, Sarah naik bilik dulu eh".
"Yelah, solat jangan lupa Sarah".
"Baik ma". Balas Sarah. Langkah malas dan longlai mengiringinya ke bilik.
Tilam empuk di bilik dihenyak Sarah.
"Arghhhh sedapnyaaa dapat baring macam ni".
"Erm, hadiah Iman tu aku beli online jelah. Senang sikit". Bebel Sarah seorang diri.
KNOCK KNOCK!!
"Come in".
"Kak".
"Ya Iman. Ada apa?". Soal Sarah sambil membetulkan posisi nya ntuk duduk bersila di atas katil.
"Malam ni bawak Iman pergi stationary store boleh?".
"Nak buat apa?". Soal Sarah.
"Nak beli painting tools. Cikgu suruh bawak isnin ni tuk kelas seni".
"Alright. After isyak".
"Okay kak. Noted. Thank you". Balas Iman sebelum menutup pintu bilik Sarah.
"No problem brother".
Selesai mandi dan solat, Sarah mengeluarkan komputer ribanya dari dalam beg. Tugasan assignment yang diberikan pensyarah disiapkan.
................................................................................................................................................................
MAKAN MALAM
"Aik, Sarah dengan Iman bersiap bukan main ni nak kemana?". Soal Dato' Zaid.
YOU ARE READING
SERIUS LAH KAU?
Romance3rd STORY Sarah Vs Aqeef <3 Pertemuan Sarah dan Aqeef buat kali pertama langsung mengundang kemarahan buat mereka berdua. Sarah turut mengeluarkan kata2 yang kurang disenangi. Alangkah malangnya Sarah apabile pertemuannya dengan lelaki yang sama...