BAB 6

5.2K 339 9
                                    

Dannish terus menerjah masuk ke dalam bilik Al. Adab mana adab?.

Namun matanya terpandang akan gadis itu yang sedang tidur. Perlahan lahan langkahnya mendekati Al.

Dilihat dari kening tebal gadis tu lalu turun ke bulu mata yang lentik dan hidung mancung akhir sekali bibir seksi Al yang merah bak delima.

Air liur ditelan kesat. Bibir bawah digigit.

"Astaghfirullahalazim"diraup mukanya. Sabar Dannish kau kena buat perempuan ni keluar dari rumah family kau.

Ditenung wajah tenang Al. Entah kenapa dia berasa tenang melihat wajah Al yang sedang tidur.

Dilabuhkan punggung nya disebelah Al tangan nya naik menepuk pipi gebu tersebut.

"Hoi bangun"perlahan lahan mata cantik itu dibuka memandang Dannish.

Al bangun dari baringannya.

"Kenapa?"soal Al dengan suara agak serak kerna baru bangun.

"Mama dan papa panggil"katanya. Al menganguk.

Setelah bayangan Dannish hilang, Al bingkas bangun untuk mandi.

"Ada apa mama dan papa panggil?"soal Al dilabuhkan punggung sebelah mamanya.

"Macam ni besok mama dan papa kena pergi outstation di US selama 5 bulan dan papa nak Dannish jaga Al baik baik ya" Dannish menganguk walhal dalam hati nya sudah ketawa jahat.

"Al tak apa kan tinggal dengan Dannish?"soal mama.

"Al okeyh ja ma"katanya.

Al bingkas bangun untuk ke dapur. Gelas dicapai dan dituang serbuk coklat.

Tiba tiba dia terasa ada tangan yang melingkari pinggang nya. Tersentak dia. Badan dipusingkan mengadap Dannish yang tersenyum sinis.

"Why? You scared huh?"didekatkan wajahnya ke wajah Al sehingga nafas masing masing dapat dirasai.

"Lepaskan Al"gadis tu meronta-ronta.

"Shh"terdiam Al bila jari runcing Dannish berada di bibir mungilnya.

"Masih ingat apa yang aku cakap hm? After mama papa outstation I'll make sure you get out of here"katanya dengan nada ditekankan.

Tangan kanan nya erat memeluk pinggang ramping Al.

"Lepaskan Al sekarang!"ditolak Dannish agar menjauh.

"Ahahah I will not let you go"senyuman sinis terukir di bibir Dannish dan dia melangkah keluar dari dapur.

Al melepaskan nafas berat. Dalam fikiran nya terfikir apa yang Dannish akan lakukan.
________________________________________

"Dannish ingat pesan papa tolong jagakan Al yaa sayang dia macam adik kamu sendiri"Uncle Dahalan menitip pesan kepada Dannish. Jejaka tu menganguk sambil tersenyum.

"Al kalau Dannish ada buat bukan bukan dekat kamu. Bagitahu mama biar mama silat dia"Al tergelak kecil.

"Ya baiklah, mama papa hati hati dekat sana"Al memeluk mamanya erat dah lama dia tidak dapat pelukan dari bondanya.

Al melambai tangan nya. Setelah bayangan suami isteri tu menghilang. Al menoleh ke arah Dannish dan melangkah pergi dengan selamba.

Jejaka tu mengetap gigi. dia blah macam tu ja?. Dengan cepat dia mengejar langkah gadis tersebut.

Spek mata hitam dipakai dan wajah kembali dingin.

"Kau memang suka blah macam tu eh?"ditolak sedikit bahu Al namun gadis tu hanya diam.

"Dah pekak agaknya"Al mengeluh.

"Ikut suka abang lah, dekat airport pun nak cari gaduh"Dannish mengepal penumbuk. Tunggu kau balik nanti.

Setibanya di rumah, Dannish menarik Al dan ditolak ke lantai.

"Depan mama papa bukan main sopan lagi kau eh"ditampar pipi Al sehingga pecah bibirnya.

"Apa masalah abang hah"bengang Al.

"MASALAH AKU ADALAH KAU. AKU TAK SUKA KAU MASUK DALAM FAMILY AKU!!"tengking Dannish dan ditumbuk perut Al.

"Ergh" Al sudah agak dia akan diseksa.

Dannish membuka tali pinggang nya dan dilibas ke arah Al tanpa belas kasihan.

"ARGH SAKIT"gigi diketap rapat.

Dikumpul sekuat tenaganya dan bingkas bangun berlari ke bilik. Ditutup dan dikunci.

BAMM BAMM BAMM

"BUKA PINTU NI BETINA!!" MAMPOS KAU AKU KERJAKAN KALAU KAU TAK BUKA!!" Al melangkah beberapa tapak ke belakang.

Badannya sakit dilibas dengan tali pinggang Dannish.

Dannish mengambil telefonnya bila terasa bergetar.

"Pehal?"kasar saja suaranya.

"Kelab jom"ajak Ridhwan teruja.

"Kejap lagi aku sampai"ditutup panggilan tersebut dan melangkah keluar dari rumah tu.

Al yang terdengar pintu ditutup merebahkan badannya di katil.

"Auch"desis Al bila belakangnya berdenyut.

Bibirnya yang pecah di kesat perlahan darah tersebut.

3. AZZAKY ALYSSA [C]Where stories live. Discover now