BAB 13

5.3K 352 17
                                    

"lewat kau balik, pergi mana? Jual badan?"Al mengendahkan Dannish yang tak habis habis mahu mencari pasal.

"Oh dah bisu dah"lagi? Al mengeluh.

"Apa masalah abang sebenarnya?"soal Al malas.

"Masalah aku adalah kau! Kau simbah air sejuk dekat aku ingat kulit aku ni macam beruang kutub ke hah!'Dannish bangun menatap Al tajam.

"Al tak cakap abang yang cakap"selamba Al membalas. Dannish mengepal penumbuk nya erat.

Didekati Al dan ditarik rambut gadis tu lalu dihentak ke dinding dengan kuat.

Perut itu dipijak tanpa belas kasihan.

"Argh sakit" Dannish memijak perut Al berkali kali dia suka tengok Al sakit dan terseksa.

"Ab..abang cu..cukup sa..sakit"air mata ditahan sehabis mungkin agar tidak menangis di depan Dannish.

"MATI KAU! AKU NAK KAU MATI!!"dipijak lagi dan lagi.

Al menangkap kaki Dannish dan ditarik sehingga jejaka tu terbaring di lantai. Al memgambil peluang ini untuk berlari ke bilik.

Pintu ditutup dan dikunci.

"Erhh sakit"punggung dilabuhkan di katil tangan memegang perutnya.

Dannish mengetuk pintu Al.

"Alyssa sayang buka lah pintu ni abang minta maaf eh"lembut saja suaranya.

Al menekup telinganya. Jangan terpedaya Al.

"Sayang buka lah pintu ni" Al sudah menangis.

"BUKAK LAH PINTU NI SEBELUM AKU PECAHKAN!!" Al berlari ke penjuru dinding ditarik lutut rapat ke dada dan disembamkan mukanya.

"kau cabar aku eh sayang eheheh"Al menekup telinganya.

"pergi Hiks"Al menangis semahu mahunya sehingga dia sudah tidak dengar ketukan dan suara Dannish.

Dan perlahan lahan mata Al memberat dan akhirnya dia tertidur.

Selesai saja dia membersihkan diri. Al duduk di atas katil. Dia takut mahu keluar.

Trauma.

Itu yang dia rasakan sekarang.

Menyesal.

Menyesal kerna dia ikut apa yang abang Ad katakan untuk tinggal dengan keluarga ini.

"Abang Adrian, Al nak abang" dia mahukan abangnya dia mahukan pelukan hangat jejaka tersebut. Tapi apakan daya jejaka tu jauh dengannya.

Direbahkan badanya dan ditatap siling putih itu.

"Apa salah Al?" Dia tertanya tanya apa salahnya pada Dannish sehingga sanggup mendera nya.

"Baru ingat nak turun? Asal tak duduk ja dalam bilik tu biar mampos kelaparan"katanya sinis.

Al melepaskan nafas perlahan.

"Apa salah Al?"akhirnya terluah juga apa yang dia simpan.

"SALAH KAU IALAH MASUK KE DALAM FAMILY AKU! DARI AWAL LAGI AKU TAK SUKA KEHADIRAN KAU. KAU TU HANYA DATANG NAK BOLOT HARTA DUIT FAMILY AKU JA KAN? TU JAM KAU TU INGAT AKU PERCAYA KE HARGA DIA 500K ENTAH ENTAH KAU CURI JA KAN? MAK AYAH KAU PULA TAKDA SIAN ANAK YATIM PIATU"

"Kau cakap apa tadi? Mak ayah? Haa memang aku tak ada mak ayah dari umur aku 15 tahun. Jam ni? Memang harga dia 500 ribu pun. Harta family kau? Oh tolong lah harta family aku pun tujuh keturunan belum tentu habis"balas Al dengan tatapan tajam ke arah Dannish.

"Duit yang kau dapat tu mesti kerja kau jadi pelacur kan? Tak payah nak menipu aku lah Alyssa"Dannish berpeluk tubuh.

"Buat apa aku nak kerja jadi pelacur sedangkan aku CEO A'A Mega Holding kalau kau cakap kekasih kau yang nama dia apa? Qalisha? Yes Qalisha,kalau dia pelacur memang sesuai dengan dia tambah lagi pakai pakaian kain tak cukup, ketat pulak tu. Kenapa? Dan praktis nak jadi jenazah ke?."pedas kata kata dari Al dan mendiamkan Dannish.

'boleh tahan pedas mulut perempuan ni' getus hati Dannish.

"Asal diam? Oh dah bisu. Baru bidas sikit dah sentap. Koyaking ke? Lain kali mulut tu tingkatkan lagi celaka tu yer"senyuman sinis ditarik dan diatur langkah keluar dari situ.

Dannish masih terdiam di tempatnya apabila dia seakan dapat menangkap sesuatu dari kata kata Al.

"Ceo A'A Mega Holding? Dia?"tangan naik menekup mulut seakan tidak percaya. patutlah pakaian Al nampak seperti bukan berkerja biasa biasa.

Tiba tiba hati Dannish terjentik rasa kasihan pada Alyssa apabila dia mendapat tahu yang gadis tu kehilangan dua insan yang tercinta di usia yang muda.

3. AZZAKY ALYSSA [C]Where stories live. Discover now