BAB 19

5.3K 311 3
                                    

"Sayang,sayang sayang kamu dah berpunya, tertutup sudah bagiku kesempatan, bukan gayaku,rebut pacar orang meski hati tulus cerita berakhir tak senang." Dannish melangkah turun dari tangga sambil bernyanyi dan terus memeluk pinggang Al.

Dagu diletakkan di atas bahu Al sambil melihat tangan gadis tu yang lincah memotong sayur.

"Tak kerja ke?"soal Dannish.

"Besok, harini off day"kata Al tenang.

"Hm kau memang jenis dingin sejak lahir ke?"sengaja Dannish mahu mengorek tentang Alyssa.

"Tak"balasnya ringkas dan dimasukkan sayur yang dipotong tadi ke dalam kuali. Koey teow goreng 😌.

"Habistu? Macam mana Al boleh jadi dingin, suka balas sepatah sepatah?"soal Dannish.

"Ada la" Dannish mendengus dan tanpa sengaja nafasnya terkena leher putih Al.

Gadis tu mengeliat kegelian.

Ternaik bibir Dannish. Terbit idea nakal di fikiran nya.

Perlahan lahan didekatkan wajahnya ke leher Al dan dihidu. Uish wangi.

"Nak kena hempuk ke?"Dannish tersengih.

"Tak tak aloo gurau sikit ja marah"Al menjulingkan mata nya ke atas.

"Lepaslah rimass"Dannish melepaskan pelukannya dan dicium pipi Al. Kaki melangkah naik ke bilik.

"DANNISH ZAKRI!!" Jejaka tu hanya tergelak saja bila Al sudah mahu menjadi singa.

"Al nak tanya sikit" Dannish mendongak memandang wajah Al. Sudu diletakkan di tepi dan ditongkatkan dagu.

"Tanya apa?"matanya merenung segenap wajah Al.

"Tentang Qalisha"berubah terus wajah Dannish.

"Asal dengan dia?"soal nya malas.

"Berapa lama official couple?"Dannish terdiam seketika.

"7 bulan macam tu"Al menganguk faham.

"Selama 7 bulan berapa ribu duit habis dekat dia?"Dannish mengigit bibir bawahnya.

"Tak terkira"sudu di ambil semula untuk menyambung makan.

"Masih pergi kelab?"

Tap

Terlepas sudu di tangan Dannish laju saja kepalanya mendongak.

"Ma..macam mana Al ta.. tahu?"soal nya tergagap gapap.

"Abang mabuk haritu" Dannish mengigit bibir bawahnya.

"Ab..abang jahat kan?"matanya berkaca melihat Al. Entah kenapa dia jadi cengeng bila dengan Alyssa.

"Jahattt.. jahat sangatt"sengaja Al mahu buat Dannish menangis.

Kepala jejaka tu menunduk terhinjut hinjut bahunya.

"Hiks..hikss nish jah.. jahat hikss"Al bingkas bangun dari duduknya dan didekati Dannish.

Ditarik kepala dannish ke perut nya dan diusap perlahan.

"Hiks hiks"dicengkam hujung baju Al kuat. Wajah disembamkan di perut gadis tu.

"Al gurau ja shh shh"terbit senyuman Al, dia suka tengok Dannish menangis nampak comel. Tapi masa dia marah bukan main seram.

"Aya..ng cak..ap nish ja..hat hiks"dieratkan pelukan nya.

"Al gurau ja lahh alolo kenapa cengeng ni?"semakin kuat tangisan Dannish bila dikata cengeng tapi memang betul.

"Shhh shhh. Apa ni abang Al menangis hm? Al minta maaf ya janji buat lagi." Dannish yang awalnya mahu berhenti menangis terus tidak menjadi bila Al berkata yang dia mahu buat lagi.

"AYANGGGG JAHATTTTT HUWAAAA"tergelak kecil Al dibuatnya.

"Abang ku sayanggg hey tengok Al, jangan nangis nanti mata jadi bengkak lepastu selsema hm."dilap air mata Dannish, habis merah wajah jejaka tu.

"Nish ja.. jahat kan?"soalnya dengan tersedu sedan. Al mengeleng.

"Tak, abang tak jahat pun"diusap rambut Dannish perlahan.

"Hmm"dieratkan lagi pelukan di pinggang Al.

"Gantuk"kepala didongakkan.

"Pergi naik atas, tidur"Dannish mengeleng.

"Taknak"katanya.

"Al nak kemas ni dulu kalau abang gantuk pergi lah tidur dekat atas eh?"Dannish menganguk.

"Abang nak tunggu sayang"Al mengusap rambut Dannish dan mengemas meja makan tu.

Al merebahkan badannya di sofa. Tangan mencapai remote tv.

"Aduh" badannya dihempap oleh Dannish apa lah nasib dia dapat abang angkat macam ni.

"Nak tidur dekat sayang"wajah disorokkan di leher Al.

"Bilik kan ada. Dekat sini juga nak berhimpit nya"mata dijulingkan ke atas.

"Biarlah dah diam abang nak tidur"Al hanya pasrah diusap rambut hitam berkilat Dannish.

3. AZZAKY ALYSSA [C]Where stories live. Discover now