BAB 14

5.5K 332 5
                                    

Air ditangan dihirup perlahan untuk menghilangkan rasa panas di hati. Berani betul jantan tu libatkan bonda dan ayahda.

Itu kalau dia bunuh sia sia hidup 22 tahun.

Al ternampak seseorang yang seperti dia kenali. Dikecilkan matanya.

"Qalisha?" Tangan diseluk kocek seluarnya untuk mengambil gambar tersebut.

"Kikis duit orang lepastu bergayut dengan jantan sana sini, hebat permainan kau" Al menyimpan telefonnya lagipun bukan satu bukti saja dia ada tentang Qalisha malah berpuluh puluh.

"Adik"panggil Dannish.

"Siapa adik kau?"Dannish mengeluh.

"Al sini kejap abang ada nak cakap sikit"Al menjulingkan mata ke atas dan duduk di depan Dannish.

"Apa?" Dannish merenung dalam mata Al.

"Abang minta maaf"kepala ditundukkan.

"For what?"Dannish mengigit bibir bawahnya.

"Sebab dera Al, tuduh Al, hina Al. abang minta maaf" Al menghela nafas perlahan..

"Susah, susah Al mahu maafkan Dannish. Apa yang Dannish dah buat memberi impak yang cukup besar."Al bangun dari duduknya.

"Al, please abang mohon" mata jejaka tu berkaca.

"Untuk apa bang? Selepas abang rasa bersalah baru abang nak minta maaf? Abang tahu tak abang dah melampau sehingga kan abang tergamak mahu ragut makhota Al?"kalini dia merenung tajam ke arah Dannish yang tergamam.

"Ap..apa maksud Al?"tergagap gapap Dannish bertanya.

"Kau lupa atau pura pura lupa?kau upah 3 orang lelaki untuk rogol aku kan? Jangan ingat aku bodoh Dannish."Al menoleh ke depan semula.

"Jangan sampai Al sendiri yang bunuh Dannish"dingin suaranya.

Dannish tergamam. jadi tentang malam itu Al tahu? Dan macam mana orang yang dia upah boleh mati? Tak akan Al yang buat?.

Banyak tanda tanya yang bermain di kepalanya. Siapa Al sebenarnya?.
__________________________________________

"Al, siapa Al sebenarnya?"soal Dannish. Al yang sedang membuat air tu dipandang dengan pandangan sukar ditafsir.

"Orang"balas Al tenang..

"Tak lawak Al"gadis tu mengangkat bahu.

"Tak cakap kata buat lawak"bidas Al.

Dannish mendekati Al. Kedua tangan nya diletakkan di pinggang tersebut.

"Tengok abang"arah Dannish. Al mendongak.

"You love me?"soal Dannish dengan pandangan redup.

"Tak"Dannish menunduk
Seketika.

"And you hate me?" Gadis tu mengeleng.

"Tak tahu"dihirup air coklatnya.

"Please answer me. If you love me, i will love you back. If you hate me, i will love you"jujur dari hati Dannish dia sudah mula menyayangi Alyssa.

Tangan kanan Dannish naik mengusap pipi gebu Al.

Al diam.

Dannish yang melihat kebisuan Al mampu mengeluh.

"Sokeyh take your time"dicium pipi Al dan melangkah ke bilik.

"Al tak bencikan abang tapi Al bencikan sikap abang."kata Al perlahan apabila bayangan jejaka tu hilang.

Dannish meraup wajahnya. Betul ke apa yang dia buat ni?. Hatinya sudah sayangkan Al ke?.

"Betul ke keputusan aku ni?Qalisha macam mana? Arh lantak lah dia tu pengikis ja"Dannish merebahkan badannya di katil.

"Apa kata aku tanya Hairul dengan Ridhwan ja?"tangan mencapai telefon nya.

"Cafe"sepatah saja dan mampu buatkan dua sahabat nyaa faham.

"What serius lah? Kau cakap macam tu dekat dia? Lepastu dia tak cakap apa apa ke?"bukan main terkejut beruk lagi dua sahabatnya tu bila Dannish ni menceritakan apa yang jadi.

"Dia diam ja tapi jujur aku dah mula sayang dia. Dia lain dari yang lain dia tak pernah minta aku beli itu ini kalau dia nak dia beli sendiri tak macam si Qalisha tu nak beli sesuatu tapi aku jugak yang kena keluarkan duit"bebel Dannish seakan melepaskan geram nya.

"Better kau ambil Alyssa weih aku tengok dia lebih baik dari Qalisha pakaian dia pun elok ja tak ketat macam si Qalisha ulat bulu tu"Ridhwan menghirup airnya.

"Aku sokong apa yang Wan cakap. Alyssa better dari Qalisha percaya cakap kitorang kalau kau dapat si Alyssa kau bahagia"Dannish diam seketika.

"Tapi macam mana aku nak pikat hati dia balik? Dah macam macam aku buat dekat dia" Hairul memetik jarinya.

"Ni kau dengar sini baik baik" seketika Dannish tersenyum apabila mendengar cadangan Hairul.

"Bijak kau"dia nekad mahu pikat hati Alyssa.

3. AZZAKY ALYSSA [C]Where stories live. Discover now