BAB 28

4.6K 283 26
                                    

"haa yang empat orang dekat sana tu tolong pasang khemah jap"arah Al pada anak buahnya.

Mama dan papa nya sudah tahu yang dia ketua Demon Mafia awalnya mereka agak terkejut selepas dijelaskan mereka hanya ok saja.

"Baik boss" Al tersenyum saja.

"Weih bagi aku telur tuuu!"Dhira mahu mengapai telur di tepi Dina. Mereka berdua sedang buat bunga telur untuk dibagikan kepada tetamu nanti .

"Yerr sabar lah minah"Dina menyerah sepapan telur tu pada Dhira.

"Mama, banyak lagi ke yang tak siap?"soal Al.

Mamanya menoleh ke arah nya.

"Erm ni haa kain ni belum letak dekat meja lagi"Al mengambil kain tersebut.

"Eh Al tak payah lah kamu tu duduk diam diam sudah biar mama yang buat"Al tersenyum.

"Tak apalah ma sikit je biar Al tolong ye"aunty Zu hanya pasrah saja nama pun Alyssa mestilah keras kepala.

Hairul dan Ridhwan turut membantu Dannish menyiapkan majlis tersebut.

Oh ya Hairul dan Dina dah bertunang semalam.

"Erm hye awak Alyssa kan?"sapa seseorang. Al menoleh.

"Ya saya Alyssa awak siapa?"soal Al.

"Saya Naim kawan abang awak, Adrian"katanya. Al menganguk faham.

"Oh okeyh lah Al ada kerja sikit ni. Al minta diri dulu"Alyssa bergegas melangkah pergi malas dia mahu melayan.

Naim tersenyum sinis.

"Menarik"kaki diatur melangkah mendekati Adrian.
_______________________________________

Rambut yang basah dikeringkan dengan tuala. Dilihat pantulan cermin diri nya.

"Bonda Ayahda, Al dah nak khawin. Kalau bonda dan ayahda ada masa Al nikah besok mesti seronok"senyuman tawar terukir di bibir nya.

"Al harap Dannish adalah orang yang tepat untuk Al." Kaki diatur melangkah ke katil.

Direbahkan badanya dan dipejamkan mata untuk tidur.
_______________________________________

Perkahwinan itu dilangsungkan pada jumaat malam sabtu.

"Muka kamu dah cantik dan tak perlu letak make up yang tebal tebal"kata mak andam yang dibayar oleh Aunty Zu untuk makeupnya.

"Dah siap"Al melihat dirinya di cermin.

Al cantik memakai baju nikah dan tudung shawl berwarna putih.

"Terima kasih"ucap Al lemah lembut.

"Terima kasih"ucap Al lemah lembut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Assalamualaikum. Omg Al You are so beautiful"puji Dhira.

"Walaikumsalam thanks"balas Al.

Mak andam keluar dari bilik tu meninggalkan tiga gadis tersebut.

"Dah nak jadi isteri dah kau Al"digengem tangan sahabatnya ini.

"Nervous sikit"Dhira dan Dina mengengam tangan Al supaya gadis tu tidak terlalu nervous.

"Pengantin lelaki dah sampai"mereka menoleh ke arah Adrian yang berada di depan pintu.

"Jom Al."Dhira dan Dina membawa Al ke bawah.

Dannish segak dengan berpakaian baju melayu yang berwarna putih.

Adrian mula berjabat tangan dengan Dannish dapat dia rasa kesejukan tangan jejaka tersebut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Adrian mula berjabat tangan dengan Dannish dapat dia rasa kesejukan tangan jejaka tersebut.

"Muhammad Dannish Zakri bin Dahalan"

"Saya"

"Aku nikahkan engkau dengan adik bongsu ku Tunku Azzaky Alyssa Ezhar berwalikan aku dengan mas khawin sebanyak 55 ribu ringgit tunai"Adrian tersenyum ke arah Dannish.

"Aku terima nikahnya Tunku Azzaky Alyssa Ezhar dengan mas khawin sebanyak 55 ribu ringgit tunai"selafaz Dannish.

"Sah?"

"Sah"
"Sah"
"Sah"

"Alhamdulillah"tangan ditadah untuk membaca doa.

Setelah doa diaminkan. Dannish bingkas bangun mendekati isterinya.

Al mengelap air matanya dengan menggunakan tisu.

"Assalamualaikum isteri"memerah muka Al.

Dannish tersenyum saja bila pertama kali dia lihat wajah Al blushing.

"Walaikumsalam suami" dihulurkan tangannya supaya Dannish menyarungkan cincin.

Al turut berbuat seperti tu pada Dannish. Disalam tangan suaminya dan para juru photo mula memulakan kerja mereka.

Al mendekati sahabatnya yang sedang melantak nasi minyak sehingga kan tidak sedar kehadiran Al.

"Amboi melantak sampai tak perasan aku"dua gadis tu menoleh sambil tersengih.

"Kebulur"tergelak Al.

"Wah saya tak sangka awak yang khawin saya ingatkan ni majlis Adrian"mereka bertiga menoleh ke arah jejaka tersebut. Siapa lagi kalau bukan Naim.

"Btw tahniah"Al menganguk.

"Thanks"selepas Al berkata bergitu Naim berlalu pergi.

" aku naik bilik dulu badan dah melekit malam esok jangan lupa tau"Dhira dan Dina mengangkat simbol Ok.

Masuk saja di dalam bilik itu bayangan suami nya tidak ada. Mungkin berbual dengan kawan dia.

Kaki diatur melangkah ke bilik mandi untuk membersihkan diri dan tidur.

"Mama, Al mana?"tanya Dannish .

"Al dah naik atas katanya penat"Dannish menganguk dan diatur langkah ke bilik.

Krekk.

Masuk saja matanya terus terpandang isterinya yang sedang tidur. Kaki diatur melangkah ke arah Al.

Ditenung wajah itu dari kening sehingga lah terhenti di bibir seksi Al.

"Haish sabar"digeleng kepalanya dan masuk ke bilik air.

Direbahkan badannya sebelah Al. Pinggang ramping gadis tu dipeluk dan ditarik ke arahnya.

Mesti tak pernah rasakan? bantal ada?peluk lah.

"Goodnight sweetheart"dicium dahi Al dan disambar sekilas bibir seksi tu.

Akhirnya pasangan suami isteri tu tidur dalam dakapan yang indah.

3. AZZAKY ALYSSA [C]Where stories live. Discover now