Al bersiap untuk masuk kerja walaupun badannya terasa sakit tapi digagahkan juga.
Kaki diatur ke dapur di ambil gelas dan dituang air kosong.
Terhenti langkah Al mahu keluar bila terdengar suara Dannish.
"Baru kena pukul semalam takkan dah bisu tak reti bagitahu nak keluar?"sinis saja kata katanya. Al menoleh ke arah tangga.
"Hm"malas dia mahu melayan Dannish.
Jejaka tu mengepal penumbuk dan diketap gigi. Gadis tu mencabar kesabaran nya. Tunggu lah kau balik nanti aku seksa kau.
Tiba saja di syarikat nya dia diterjah oleh Farzana.
"Boss, kenapa dengan bibir boss?"soalnya. Apabila terpandang bibir boss nya yang sedikit memerah.
Al mengeleng menandakan tiada apa apa.
"Tak ada apa apa pun jadual saya harini macam mana?"soal Al.
"Harini boss kena jumpa dengan client dari Singapore atas projek pembangunan jam 10 pagi."katanya.
Al menganguk saja. Komputer dinyalakan.
Dannish meneguk air cooke nya sehingga habis. Memang ini lah tempatnya untuk hilangkan stress.
"Hye youuu"gadis tu duduk di atas riba Dannish tanpa perasan malu sekalipun dah nama pun murah.
"Blah"halau Dannish.
"Eish you ni i ni hot tau you taknak ke?"Dannish tersenyum sinis.
"Hot kepala anjing kau kalau badan kau ni dah banyak kali kena kebas dengan jantan lain. BLAH!"gadis tu bangun dan menghentak kaki kerna tidak dapat mengoda jejaka tampan tu.
"Heh bro kau asal marah marah? Perempuan tu buat apa dekat kau?"soal Hairul.
"Malas aku nak cakap tentang dia"dibuka telefonnya.
"Kau dah seksa dia belum?"tanya Ridhwan.
"Dah tapi perempuan tu macam tak ada perasaan"balas Dannish.
"Apa kata kau bawa dia ke hotel dan kau upah lah berapa orang untuk rogol dia ke apa ann bila dia rasa diri dia tak berguna mesti dia akan keluar dari situ"cadang Hairul dan badan Dannish terus menegak.
"Bernas"bibirnya mengherot ke kiri.
Al memakirkan keretanya di garaj dan kaki diatur melangkah masuk ke dalam rumah.
"Assalamualaikum"
"Walaikumsalam haa kau sini jap"Al mendekati Dannish.
"Ada apa?"soalnya.
"Malam ni kau pakai cantik cantik aku nak bawa kau pergi dinner"Al tanpa ragu mengangguk saja.
"Ok, Al naik atas dulu"setelah bayangan gadis tu hilang. Dannish tersenyum sinis dia pasti rancangan nya akan berjaya.
Setibanya di sebuah hotel, Dannish menutup mata Al dengan kain.
"Kenapa kena tutup?"tanya Al.
"Nak surprise"senyuman sinis tak lekang dari bibir jejaka tu.
Al dibawa oleh Dannish ke sebuah bilik.
"Al tunggu dalam ni dulu ya abang nak pergi dekat kereta kejap ,tertinggal telefon."Al menganguk.
Dannish membuat isyarat pada 3 orang lelaki untuk masuk ke dalam bilik tu dengan senyap.
Setelah pintu dikunci. Dannish berlari turun ke kereta.
"Abang?" Salah seorang dari tiga jejaka tu membuka kain di mata Al.
"Siapa korang?"datar suara Al.
Kedua tangan Al dipegang oleh dua jejaka tersebut.
"Orang yang diupah untuk puaskan kau"ditolak Al ke katil. Namun Al lebih tangkas dia bingkas bangun dan melompat turun dari katil apabila salah seorang mahu menangkap nya.
"Azz" kini sisi gelapnya menggantikan Al.
Mata yang awalnya berwarna brown kini merubah ke warna merah darah.
" I am back"
Pistol yang sentiasa berada di belakang diambil dan dihala tepat ke arah ketiga jejaka yang terdiam.
"Bergerak lah kalau nak mampos"namun tiada seorang pun yang bergerak. Mcm squid game.
"Si..siapa kau sebenarnya ma..acam mana kau ada pistol?"soalnya tergagap gapap.
"Aku Azz leader Demon Mafia"
Bang
Bang
BangKetiga tiga peluru tersemat di dalam jantung tiga jejaka tersebut.
"Mampos pun"disimpan semula pistolnya dan matanya kembali warna brown.
Kaki diatur melangkah keluar dari situ.
Dannish mengetuk getuk sterengnya kenapa lelaki yang dia upah belum menelefonnya lagi.
Dia berlari ke bilik tadi semula sebaik masuk dia tergamam bila orang yang dia upah mati.
Dannish lari ke keretanya semula.
"Macam mana diorang boleh mati? Dan Al mana?"penuh tanda tanya difikirannya.
Al merebahkan badannya di sofa apabila tadi dia dihantar oleh anak buahnya.
Dia tidak sangka Dannish sanggup berbuat bergitu padannya.
Kedengaran enjin kereta Dannish diluar. Jejaka tu terus masuk dan terpandang akan Al yang berada di sofa.
"Al, Al okeyh tak? Al pergi mana abang naik dekat bilik tu Al takda"ditilik wajah Al yang sedikit comot dengan darah.
"Ta..tadi ada tiga orang lelaki tu masuk bilik Al diorang nak tembak Al lepastu Al cuba rampas pistol diorang dan tertembak. Al takut jadi Al lari lah"dipeluk Dannish erat.
Terkaku Dannish bila dipelukk. Tangannya naik mengusap belakang Al.
Dalam diam Al tersenyum sinis.
YOU ARE READING
3. AZZAKY ALYSSA [C]
ActionTUNKU AZZAKY ALYSSA EZHAR Alyssa seorang gadis yang berwajah dingin dan tenang. Tapi siapa sangka disebalik wajah yang sempurna dia mempunyai sisi gelap dimana semua orang akan tunduk ke arahnya. Kehilangan orang tersayang dan perlu menjadi anak ang...