BAB 12

5.3K 323 0
                                    

"hoi perempuan aku nak jam kau tadi"bahu Al ditolak.

Gadis tu mendengus.

"Asal? Miskin sebab tak boleh beli jam tu halah 500 ribu ja pun"Al tersenyum sinis.

Pangg

Terteleng kepala Al bila ditampar oleh Dannish.

"KALAU AKU CAKAP AKU NAK JAM TU BAGI JELAH!!"tengking Dannish.

"PEHAL? TAK BOLEH BELI SENDIRI KE HAH KAU NAK AMBIL JAM AKU SEMATA MATA NAK BAGI DEKAT PEREMPUAN JALANG TU?"suara Al meninggi dan membuatkan Dannish terkaku kerna gadis tu menengking semula.

"KAU JANGAN NAK KURANG AJAR DENGAN AKU LAH SHIAL AKU BOLEH AMBIL JAM KAU DARI KAU SENIDRI!"dia memegang tangan Al dan cuba untuk membuka tali tersebut.

"KAU NAK JAM NI PERGI LAH BELI BODOH SIAL ANJING!"hambur Al penuh amarah ditolak Dannish agar menjauh dan terus naik ke bilik.

BAMMM

pintu dihempas kuat oleh Al menandakan dia betul betul marah.

Dannish yang berada di bawah tersenyum sinis dia pasti tak lama lagi Al akan keluar dari rumah ni.

"Al, kau okeyh?"

Suara garau itu jelas di fikirannya siapa lagi kalau bukan Azz sahabat nya.

Azz adalah sisi iblis dimana dia akan menguasai diri Al apabila nama nya dipanggil atau kemarahan Al naik satu tangga.

"Aku okeyh"nafas dihela perlahan untuk tenangkan diri.

"Kau nak aku gantikan kau dan hapuskan Dannish?"

"Jangan, aku taknak cedera dia walaupun sedikit" dapat Al dengar dengusan dari Azz.

"Okeyh tapi aku tetap akan gantikan kau bila kau dah penat"

Dan suara tu hilang dari fikirannya. Al melihat tangannya sendiri dia takut. Dia takut jika suatu hari nanti dia akan cederakan Dannish.

Al melabuhkan punggung nya di pondok yang berada di taman belakang rumah keluarga Dannish.

Langit malam ditatap dengan perasaan bercampur baur.

"Aku nak keluar, jaga rumah"Al menganguk tanpa menoleh ke arah Dannish.

Setelah pintu tu ditutup, Al bingkas bangun masuk ke dalam dan menuju ke bilik.

12.00 p.m

Ting.. tong..

Al bergegas turun dan membuka pintu dilihat Hairul dan Ridhwan memapah Dannish yang mabuk.

"Letak ja dia dekat sofa"dua jejaka tu turut saja.

"Kitorang minta diri dulu"Al menganguk saja dan ditutup pintu. Kaki diatur mendekati  Dannish.

"Haish"dengan tidak rela dia memapah Dannish ke lif.

"Dahlah berat menyusahkan aku"gumam Al dan diletakkan Dannish atas katil . Badan dipusingkan untuk keluar. Tiba tiba pinggang nya ditarik dan terjatuh di dada Dannish.

"Hmm"dipeluk Al erat.

"Eishh ada yang kena tendang kejap lagi"tangan yang berada di pinggang nya dileraikan dan terus berlari ke biliknya.
__________________________________________

Al melangkah masuk ke dalam bilik Dannish. Jejaka tu masih tidur dengan posisi meniarap.

"Hoi bangun"kejut Al ditarik selimut tebal tu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Hoi bangun"kejut Al ditarik selimut tebal tu.

"Eish tak payah lah kacau"ditarik semula kain tersebut.

"Bangun lah sebelum Al simbah air"ugut Al namun jejaka tu masih tidur.

Al yang melihat tu tersenyum sinis. Ingat dia tak berani buat ke.

Di ambil baldi yang berisi air dan bersiap sedia mahu menyimbah air tersebut.

1

2

3

Bughsss

"ARGHH SEJUK!"Dannish bangun mengejut dengan wajah yang basah ditenung Al tajam.

"Lain kali orang suruh bangun tu bangun. Al nk keluar pergi kerja"Dengan selamba badak ja gadis tu keluar.

Dannish mengetap bibir. tunggu kau perempuan.

"Boss, boleh saya tanya?"Al menganguk.

"Dah tiga hari muka boss pucat, boss tak sihat ke?" Tanya Farzana prihatin.

"Saya sihat ja Far cuma letih sikit"kata Al dengan senyuman nipis.

"Kalau boss letih. Boss boleh balik"jelas riak risau di wajah PA nya.

"Tak apa Far, saya okeyh ja. awak pergilah sambung Kerja"PA nya menganguk.

Kepala yang terasa pening di picit perlahan.

Kepala dilentokkan di meja dan dipejam kan matanya.

Sedar tak sedar jam sudah menunjukkan jam 5 petang. Al mengeliat kecil.

"Dah petang"Al terus mengambil bag sandangnya dan diatur langkah untuk pulang.

3. AZZAKY ALYSSA [C]Where stories live. Discover now