BAB 15

5.7K 319 3
                                    

"Al free tak harini?teman abang lunch jam 11 nanti. Sekejap lagi abang send location"ajak Dannish apabila panggilan bersambung.

"Hm ok"ditamatkan panggilan tersebut.

Dannish melihat skrin telefonnya yang gelap. Satu keluhan terlepas dari mulutnya.

Dannish mengetuk getuk jarinya di meja sementara menunggu Al datang.

Matanya terarah kepada pintu restoran, dilihat Al melangkah masuk dengan wajah dingin nya.

Lengan baju kemeja hitamnya disinting hingga ke siku manakala rambutnya dilepaskan bergitu saja.

"Sorry late"dilabuhkan punggung di depan Dannish yang tidak lepas memandang nya.

"Ehem. Tak apa jom oder dulu"Dannish mengangkat tangannya pada salah seorang pelayan disitu.

"Al, boleh abang tanya?"gadis tu membuka kaca mata nya dan dijongketkan kening menandakan 'apa?'.

"Alyssa masih marahkan abang?"Al mengeluh.

"Hmm"itu saja yang mampu dia katakan.

Dia juga buntu sama ada dia sayang atau marah pada Dannish.

Dannish yang melihat balasan dari gadis tu sudah agak yang Al masih marahkan nya.

"Abang betul betul minta maaf abang sedar abang dayus pukul Alyssa tapi jauh dari sudut hati abang, abang sayangkan Al." Luah Dannish.

"Kenapa baru sekarang nak berasa bersalah? Masa abang pukul Al tak ada pula rasa bersalah dalam diri abang."tenang Al berkata.

"Kau tahu tak aku macam tertanya tanya dekat mana kesalahan aku? Apa salah aku buat dekat kau sampai kau bencikan aku? Sekarang ni kau bagitahu aku apa salah aku?"mata brown tu menajam menikam mata Dannish.

"Ab.. abang tak tahu"Dannish menunduk.

"See, abang sendiri pun tak tahu dekat mana salah Al dan abang sesenang hati nya pukul Al,tuduh Al"Dannish diam menunduk mengengam kedua tanganya sendiri.

"Dah lah Al datang ni sebab nak lunch dengan abang jangan disebabkan hal ni dekat sini juga kita bergaduh"jelas dia malas mahu berdebat di cafe.

Tangan naik berpeluk tubuh apahal makanan ni lambat betul nk sampai.

Setelah makanan yang dipesan sampai, mereka menjamu selera dengan senyap.

"Terima kasih sebab sudi lunch dengan abang"Al mengangguk dan dipakai cermin mata nya.

Baru saja mereka bangun ada seseorang menyapa..

"Eh babyy" mesti korang dah tahu kan siapa? Yes Qalisha.

"Kau nak apa?"datar suara Dannish.

"Sampai hati you kan curang dengan I eh ni perempuan yang dekat kedai jam haritu kan? Macam mana you boleh kenal dia?"soal qalisha sambil menilik Al atas bawah nampak seperti orang kaya.

"For your information this is my girlfriend"Dengan selamba Dannis memeluk bahu Al.

Membulat mata Qalisha namun Al hanya tenang.

"What!! Eh perempuan kau pehal hah rampas boyfriend aku kenapa lapar attention sangat ke hah?!"tengking Qalisha dengan suara yang tidak enak didengari.

Al mengusap telinga nya siang siang ada pontianak tertelan mic.

Semua mata melihat ke arah mereka.

"Asal diam takut? Kalau berani sini lah!"cabar nya.

"Kau pehal hah tiba tiba datang menyalak macam anjing kalau aku jadi boyfriend dia pun apa salahnya dari kau kaki kikis"pedas kata kata dari Dannish.

"You, kenapa you back-up perempuan ni dia rampas you dari I tauu"kaki dihentak.

Al mengaru keningnya bila nak habis ni? Dia ada kerja nk kena buat.

"Suka hati aku lah. mulai harini kita tak ada apa apa hubungan" melopong Qalisha dipandang Dannish dan perempuan tu sehingga keluar dari restoren.

"I akan buat you menyesal Dannish"tangan dikepal erat.

Al melepaskan tangan Dannish yang berada di bahunya.

"Tak payah lah peluk peluk"dengus Al.

"Kenapa nyeee biarlah abang nak peluk kalau cium pun boleh kan?"usiknya didekatkan wajahnya ke wajah Al.

"Eish lah kalau aku SmackDown kau dekat sini patah tulang kau japgi"bengang Al.

"Elelele macam lah berani sangat"cabar Dannish.

"Aduh"tangan kirinya memegang perutnya yang disiku oleh Al.

"Baru siku dah aduh?"kening dijongket kan.

"Eee sayang ni kalau abang kiss dekat sinii apa pun tak dapat tauuu"geram Dannish mahu saja dia picit picit pipi gebu tu.

"Nyeh"setibanya di parking kereta. Al memboloskan diri nya dan memecut laju ke pejabat.

Dannish? Balik rumah.

3. AZZAKY ALYSSA [C]Where stories live. Discover now