Author skip bgi part untuk bli barang khawin sebb sis tidakk tahuuu.
"Wah kau Al diam diam dah nak khawin eh"Dhira menjeling ke arah Al.
Mereka bertiga sekarang lepak di cafe saja berbual kosong nanti bila dia dah bersuami susah pula nk keluar.
"Halah kau macam lah aku taktahu yang kau official couple dengan Ridhwan kann"tersedak Dhira.
"Ma...macam mana kau tahu?"soal nya dengan mata membulat.
"Kita mafia Dhira dekat mana mana anak buah kita ada" Dhira sudah memerah wajahnya.
"Wahh kau pun ada dah ehh cakap dekat Al diam diam. Kau pun sama ja"Dina menjeling ke arah Dhira.
"Dia yang nak berkenalan dengan aku. Aku pun okeyh jelah ehe astu dia ajak aku ke fasa yang lebih serius"Jari dicantumkan.
"Maksud kau alam pertunangan?"teka Al dan gadis tu menganguk.
"Shiann dekat aku yang single menyingle tringle pringle ni"Dina pura pura mengesat air mata palsu.
"Hairul ada kau tak nak ke?"soal Dhira.
"Dia bukan suka aku pun"dihirup air nya.
Ting.
Hairul.
-besok mama papa aku masuk meminang kau.Tersedak air yang dia minum tadi apabila membaca mesej tersebut.
"What??" Al dan Dhira berkerut dahi.
"Asal?" Dina menunjuk telefonnya.
"Kan aku dah cakap dia suka dekat kau. Tengok lah dia dah nak bawa rombongan meminang"Dina masih terkejut dengan apa yang baru dia dapat.
Mesej Hairul tadi dibiarkan bergitu saja. Shocked.
"Al, Dhira macam mana ni patut ke aku terima?"soalnya jelas di wajahnya yang dia sedang keliru. Perasaan cinta dekat Hairul tak ada.
"Bagi pendapat aku lah better kau terima dia sebab cinta tu boleh dipupuk"tutur Al tenang.
"Tapi dia pernah masuk kelab. Kau tahukan aku tak suka lelaki macam tu"Dhira menepuk bahu Dina.
"Kau kena ingat Dina yang Ridhwan dan Dannish kawan Hairul juga jadi perangai diorang 2 kali 5 ja. Manusia ni tak selamanya jahat dan tak selamanya baik. Kita ni bukan Allah nak menilai seseorang. Aku pasti lepas dia khawin dengan kau, dia takkan buat benda macam tu dah sebab tanggungjawab suami tu besar even kau buat dosa yang tanggung dia"panjang lebar Dhira berkata.
"Arwah bonda aku selalu pesan jangan kita yang terhegeh-hegeh dekat lelaki biar lelaki yang nak dekat kita kalau dia serius dia akan bawa orang tua dia untuk berjumpa dengan bonda dan ayahda kita."Dina mengangguk ada betul juga apa yang sahabatnya kata kan.
"Wanita tu harus berkelas kau nak ke kalau kita terhegeh hegeh dekat lelaki lepastu bila lelaki tu reject kita..kita yang sakit hati"sambung Dhira.
"Betul cakap korang, aku harap Hairul yang terbaik untuk aku"Dina tersenyum ke arah sahabatnya.
"Majlis kau bila Al?"soal Dina.
"Jumaat ni"sahabatnya menganguk faham.
"Haa adik baru balik? Pergi mana?"soal Adrian.
"Jumpa Dhira dengan Dina nanti kalau dah bersuami mesti susah nak jumpa diorang dah"kata Al.
"Adik, bila adik dah bergelar isteri nanti abang nak adik jadi isteri yang solehah, ikut cakap suami, jangan lawan cakap suami, kalau nak keluar minta izin dulu, jaga makan minum dia yaa adik tahukan syurga di bawah tapak kaki suami"Al menganguk sambil tersenyum.
"In Shaa Allah Al cuba jadi isteri yang terbaik buat Dannish"Adrian membalas senyuman adiknya.
"Cepat saja masa berlalu, adik pun dah besar dah nak jadi isteri orang pula tu"Al tergelak kecil.
"Abang bila nak jumpa calon isteri? Nanti kalau adik nak bergosip ke apa boleh lah bergosip dengan kakak ipar"Al terkekeh.
"Nanti abang cari dekat london"terletus ketawa Al punya jauh abangnya mahu cari.
Adrian tersenyum saja bila melihat adiknya ketawa. Tipulah kalau hatinya tidak sakit apabila satu satunya adik perempuan nya bakal berkahwin dengan pilihan lelakinya.
YOU ARE READING
3. AZZAKY ALYSSA [C]
ActionTUNKU AZZAKY ALYSSA EZHAR Alyssa seorang gadis yang berwajah dingin dan tenang. Tapi siapa sangka disebalik wajah yang sempurna dia mempunyai sisi gelap dimana semua orang akan tunduk ke arahnya. Kehilangan orang tersayang dan perlu menjadi anak ang...