> chap . one

460 29 11
                                    

petang.

hyunmin dengan gembiranya pulang dari sekolah sambil menyepak batu batu kecil di situ yang sedang dilaluinya sekarang .

sedang dia berjalan , kelihatan ada seorang abang bangla pengutip sampah sedang mengutip sampah sampah di halaman jiran , mengenyit mata kepada hyun sambil bersiul dan mengiau .

hyunmin membalasnya kembali dengan ' woof woof ! ' kepada abang bangla tadi dan abang bangla itu pun sedih kerana dia direject begitu sahaja .

" tahu pun anjing dengan kucing tak boleh bersama , ada hati nak mengurat budak gojes macam aku ni , hm ! " decisnya sambil merenung tajam kepada abang bangla tadi dan meneruskan perjalanannya untuk menuju ke rumahnya .

────────────

sampai sahaja dirumahnya , dia terus membuka pintu pagar rumah dan mengetuk pintu dengan kuat sehingga mahu berlubang pintu dibuatnya .

" ish mana dia ni , tak dibuka buka lagi pintu ni . dah lah panas terik dekat luar ni " rungutnya sambil mengetuk ngetuk pintu rumah berkali kali , menunggu seseorang membukakan pintu untuknya tetapi pintu itu tidak terbuka walaupun dia sudah mengetuk banyak kali .

hyunmin mengeluh .

" geram betul aku dengan dia ni , sekali aku masuk nanti siap kau aku kerjakan , lee donghyuck . kau yang kejutkan singa yang tengah tidur lena ni kan , kau akan terima padahnya nanti "

" sampai hati kau biarkan adik kau duduk dekat luar cenggini , haish . lee donghyuck ! bukakanlah pintu ni cepat !! aku dah tak tahan dengan matahari dekat luar ni , PANASSS !! " marah hyunmin , mendengus dan mengetuk pintu lagi .

beberapa minit kemudian , pintu itu pun terbuka dan terpaparlah seorang manusia .

" kau apasal terjerit jerit macam nak terberak ni " kata abangnya dengan muka dia yang suci nan tidak rasa bersalahnya .

haih nasib sayang , kalau tidak sudah lama abangnya itu lepak di underground . jk <3 .

" engkau lah lama sangat nak buka pintu ni , dahlah dekat luar ni panas , tak pasal pasal cair aku dekat sini . nanti siapa yang susah , aku juga yang susah " bebel hyunmin .

donghyuck yang di hadapannya itu memandang adiknya dengan muka ' ada aku kisah ? ' .

" hek eleh , baru panas dekat dunia . dekat neraka tu , lagii berlipat ganda panasnya dari dunia ni tau " balas donghyuck pedas .

ambil kau terkedu hyunmin dekat situ , tersentap dengan ayat abangnya tadi . okeh , hyunmin take note dulu ceramah abangnya itu .

" hmmm yelah abang , terima kasihlah ye bagi ceramah sesama saudara " kata hyunmin dengan malas , menjeling mata kepada orang yang berada di hadapannya itu .

donghyuck hanya ketawa kecil melihat karenah adik kesayangannya , comel .

" haa ini , kau dah kejutkan singa dalam diri aku ni , kau tenangkan dia balik cepat , rawr ! " kata hyunmin , mengajuk ngauman dinosaur dan kedepan kan mukanya kepada donghyuck seperti mahu menerkam orang .

donghyuck dengan pantas menahan muka hyunmin dengan tapak tangannya sambil berkata .

" haa yelah , jom abang tolong buatkan maggi kari untuk tenangkan singa itu "

hyunmin yang mendengar itu pun , segera mengalih tangan donghyuck daripada mukanya dengan memeluk lengan milik abangnya dengan mata berbinar binar .

" NAKK !! tapi hyun tak suka pedas , hyun nak maggi ayam boleh ? "

donghyuck pun tersenyum .

" boleh aje asalkan adik kesayangan abang ni gembira " katanya sambil mengusap rambut adiknya .

" AAAAAAAA HYUN SAYANG ABANGGG !! " jerit hyunmin , memeluk gerangan di hadapannya itu .

donghyuck membalas pelukan adiknya dengan hati yang gembira .

" eh mana mama dengan papa ? outstation lagi ke ? " tanya hyunmin seusai melepaskan pelukan mereka tadi .

donghyuck mengangguk .

" haah , pagi tadi selepas kau pergi sekolah diorang dah pun bertolak . tadi kan kau dah pergi , so mama dengan papa tak sempat nak bagitahu kau pagi tadi "

" ouhh , takpelah . jom masukkk ! tak sabar nak makan maggi yang kau buatkan nanti , teehee ! " kata hyunmin , menarik tangan donghyuck masuk ke dalam rumah .

𝘁𝗼 𝗯𝗲 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗶𝗻𝘂𝗲𝗱 .

selipar, jaeminWhere stories live. Discover now