> chap . six

158 13 1
                                    

teruja punya pasal , hyunmin terus bangun dari katilnya dan berlari masuk ke tandas untuk menyiapkan diri .

habis sahaja dia memakai baju , terus berlari turun bawah .

" oii oii turun tangga tu perlahan lahan sudah lah ! nak kena cium dengan lantai dulu ke apa ? " tegur donghyuck yang melihat adiknya menurun tangga dengan tergesa gesa .

hyunmin yang mendengar teguran abangnya itu pun segera memperlahankan langkahnya dan menggaru kepala yang tidak gatal .

" hehe sorry lah abang , hyun teruja sangat " senyum hyunmin dengan manis .

aish mula dah dia , macam mana orang nak marah kalau comel macam ni .

donghyuck tersenyum melihat pakaian hyunmin .

dia tahu adiknya tidak suka memakai baju yang terlalu melebih atau terbuka , cuma pakaian yang simple simple sahaja .

baju t - shirt oversized , seluar tracksuit dan selipar .

adiknya tidak kisah dengan pandangan orang lain , janji dia pakai baju daripada tak pakai .

" dah jom kita pergi " suara donghyuck dan menarik tangan adiknya .

" weehee !! " jerit hyunmin gembira .

────────────

taman yang mereka mahu dituju telah pun sampai , ramai juga manusia manusia beriadah di sini .

" okey kat sini teduh sikit , sejuk dan lembap pulak tu , duduk sini lah " arah hyunmin kepada donhyuck , menyuruhnya memaparkan kain di bawah pokok hijau yang besar .

donghyuck pun mengikut arahan adiknya itu , hyunmin pula meletakkan bekalan makanan yang mereka bawa tadi di atas kain .

kedua adik beradik itu , membaringkan tubuh mereka di atas kain .

kedua adik beradik itu , membaringkan tubuh mereka di atas kain

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

hyunmin menarik nafas dalam dalam dan melepaskannya .

" wahhh ~ segarnya rasa . dikelilingi dengan tumbuhan tumbuhan pulak tu " senyum hyunmin .

donghyuck mengangguk setuju .

" eh abang , nanti kita nak buat apa je dekat sini ? "

" nanti kita jalan jalan dekat taman ni , lepastu naik basikal sama sama , buat jelah apa yang kita nak buat dekat taman ni andd lastly kita makan aiskrim sama sama , nak ? " tutur donghyuck .

" hyun ikut abang je janji kenangan ni akan hyun ingat sampaiii mati " kata hyunmin , menepuk nepuk dadanya tanda bangga .

donghyuck ketawa kecil .

" iyalah budak " balas donghyuck sambil mencubit pipi adiknya .

mereka berdua pun menghabiskan waktu seharian dengan meluangkan masa bersama .

menunggang basikal mengelilingi taman , ketawa sakan bersama , mengambil gambar untuk menjadikan kenangan dan makan aiskrim bersama sama .

" abang , thank you tau bawa hyun dekat sini , kau memang abang yang terbaikk ahh !! nah aku bagi kau dua jari 'good' dekat kau . jarang tau aku puji orang , baik abang hargai . bukan satu je hyun bagi , double tauu . haa amik ni , amik " tutur hyunmin , guraunya dengan menunjuk dan menolak ibu jari tangannya di hadapan muka abangnya .

donghyuck yang berasa menyampah , terus otaknya muncul dengan fikiran yang jahat .

dia memandang hyunmin dengan senyuman sinis dan menggigit kuat tanpa basa basi pada kedua dua ibu jari hyunmin sehingga meninggalkan kesan gigitan .

" arGH !! LEE DONGHYUCKK SINI KAUUU !! " hyunmin terus mengejar donghyuck yang sudah berlari untuk menyelamatkan nyawanya .

berlari berkejaran ke sana ke sini , hyunmin mula berasa penat dan dia tidak dapat menangkap abangnya lagi .

laju betul si donghyuck itu lari , dia turbo ke apa masa zaman dahulu .

" L-LEE DONG-HYUCK , SINI KAUU !! AK-U BELUM SELESAI DENGAN KAU LAGII !! " jerit hyunmin dengan nafas tercungap cungap akibat habis berlari sebentar tadi .

donghyuck yang tidak jauh dengannya pun mengejek .

" hek eleh lemah betul kauu , baru lari sekejap pun dah penat " ejeknya sambil ketawa .

" SEKE-JAP KEPALA KOTAK ADUDU KAU LAH ! " balas hyunmin dengan nada tidak puas hati sambil mencari oksigen .

" lemah juga lah tu ~ " usiknya lagi .

hyunmin yang sudah kehilangan kesabaran mula mengambil seliparnya untuk melempar ke arahnya .

targetnya hanyalah si donghyuck itu sahaja , jadi apabila targetnya sudah tepat di kepala mangsanya , dia mula melempar selipar .

cis ! balingan pertama sempat dielak oleh dia .

" uyoo , takutnya " ejek donghyuck lagi , menjelir lidah .

haish dia ni kan , suka sangat lah buat orang naik angin .

fuhh tunggu kau donghyuck , aku akan buat kau merana sampai kau masuk hospital . kau tunggu , kau tunggu .

selipar sebelah lagi dicapainya dan sudah bersedia untuk baling .

sebelum itu sempat lagi dia meniup hujung selipar itu dan berharap pada seliparnya supaya terkena tepat tepat di kepala mangsanya .

tidak mahu membuang masa , terus dibaling selipar itu .

tetapi apakan dayanya nasib malang mencelah apabila selipar itu bukan menuju ke arah donghyuck tetapi menuju ke arah gerangan lelaki yang sedang duduk di bangku dengan memakai hoodie kelabu menutupi mukanya sambil memakai earphone .

mata hyunmin terbeliak apabila selipar itu mahu mendarat ke muka milik sang lelaki itu dan pang !

oh . my . bread

" aduh ! selipar siapa pula yang hinggap atas muka aku ni ! " marah lelaki itu dan meringis kesakitan .

dua beradik memandang antara satu sama lain dengan mata terbeliak .

" alamak , mati lah kita nakk ! "

𝘁𝗼 𝗯𝗲 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗶𝗻𝘂𝗲𝗱 .

selipar, jaeminWhere stories live. Discover now