thirteen

93 7 0
                                    

" AAAAAAAAAA BEBAL PUNYA BUDAK !! NASIB AKU TAKDE SAKIT JANTUNG , SETAN ! " jerit hyun kerana terkejut sambil memegang dadanya dan jeritan hyun menarik pandangan orang orang yang berada disitu . " KAU NAK APA , SETAN ! " tanya hyun pada haechan yang sedang menunjuk senyuman innocent nya pada hyun sehingga membuatkan hyun rasa annoying dengan sikap abangnya yang suka main terjah terjah orang .

" kau kenapa dik , bebel sorang sorang , gile eh ? andd aku rasa kesian pulak dekat kau , hyun . takleh nak bezakan mana satu setan dengan mana satu manusia . ish ish ish , oh kasihann ~ oh kasihann ~ aduh kasihann ~ " kata haechan sambil menyanyi lagu upin & ipin .

" takyah nak bezakan pun aku dah tahu , dua dua sama je perangai . contohnya , hengko . " balas hyun sambil menjuling mata . " tch , macamlaa kau tu pun bukan . dua kali lima je kita berdua , dik . " balas haechan . hyun memandang haechan atas bawah dengan tanggannya mencekak pinggang . " abang buat apa kat sini , haa ? " kata hyun pada haechan sebab pelik , tetiba je muncul dekat sekolah dia .

" oh , lupa nak bagitahu . papa ada suruh aku amik kau lepas kau habis sekolah . " balas haechan . hyun mengangkat kening sebelahnya sambil kepalanya senget ke sebelah . baru je dia nak tanya kenapa , terus haechan mencelah macam boleh faham apa yang hyun nak cakap nanti . " -jangan tanya aku kenapa sebab aku pun taktahu . " kata haechan dengan selamba sambil mengangkat bahu , tanda dia pun tidak tahu .

hyun hanya melepaskan keluhan dan mengikut sahaja . " yelaa , jom . penat aku berdiri lama lama tengah panas ni " balas hyun sambil menarik lengan haechan dan jalan dengan malas ke arah bertentangan . " wehh dik , kereta dekat sebelah kanan sana , bukan sebelah ni " tegur haechan pelik . hyun dengan serta merta berhenti dan itu membuatkan haechan pun berhenti jugak .

" hmm aku tahu . takyah bagitahu pun " kata hyun sambil memutar badannya ke arah laluan yang betul . " PFFT- kalau aku tak bagitahu kau , kita takkan jumpa kereta papa sampai bila bila pun AHAHAHA " balas haechan dengan ketawa besarnya . " ha ha ha diam ah kau . " kata hyun sambil menjeling tajam pada haechan yang memegang perutnya akibat gelak terbahak bahak .

🥨🥨🥨

hyun terus melangkah masuk ke rumah dan melepaskan kasut sekolahnya dengan malas . dibelakangnya pula , ada haechan yang suruh hyun jalan cepat sikit sebab hyun menghalang laluannya . " hyun , haechan . " panggil seseorang itu dan membuatkan mereka berdua berpaling kepala ke arah milik suara itu .

" malam nanti kita satu family keluar pergi makan kat restoran ye . papa dengan mama ada business talk dengan seseorang kat sana , so kamu berdua pun kena ikut sekali . anak anak mama pakai yang cantik cantik , hensem hensem tau " kata mrs lee dengan senyuman . hyun dengan haechan memandang antara satu sama lain dulu sebelum menjawab ' baik ma ~ ' dan naik ke atas , menuju ke bilik masing masing untuk bersiap awal awal .

🥨🥨🥨

" ADIKKK !! DAH SIAP KE BELUMM ?! CEPAT SIKIT , NANTI KENA TINGGAL PADAN MUKA !! " jerit haechan dari pintu rumah utama , memanggil hyun . mr lee dan mrs lee sudah berada di dalam kereta , menunggu anak anak mereka . " KEJAPP !! HYUN DAH SIAP NII !! " balas hyun dengan jeritan dan turun tangga dengan cepat . lambat siap sebab terlelap kejap tadi . penat habis sekolah en . " fuh fuh .. dah siap jom " kata hyun sambil menangkap oksigen , lepas habis lari tadi .

" fuyoo ! cantiknya adik aku sorang ni ! tapi aku lagi hensem " kata haechan dengan bangga diri . " pape jelaa weh , malas nak layan kau " balas hyun . haechan menjeling tajam pada hyun . " nasib aku tak kunci tadi , kalau tak duduk terperap lah kau dalam rumah ni sorang sorang MWUAHAHA " kata haechan dengan gelakan usiknya . hyun hanya mengabaikan saja usikan abangnya dan menunggu haechan untuk mengunci pintu rumah .

" sob sob .. kena palau beb " kata haechan dengan sedih sambil mengelap air mata palsunya . hyun menampar belakang badan abangnya . " ishh ! cepatlaa , babun . jangan nak berdrama sangat kat sini , nanti kena marah ngan papa , kau yang kena tanggung , bukan aku " kata hyun dengan annoying . cepat cepat haechan mengunci pintu rumah dan terus masuk dalam kereta untuk menuju ke destinasi .

sampai je dekat restoran , terus mereka pergi , duduk dekat meja makan yang sudah di reserved . " ouh , kita datang awal sangat eh ? " kata haechan pada hyun dengan perlahan sambil melabuhkan punggung mereka di atas kerusi . hyun hanya mengangkat bahu dan melihat tiga kerusi kosong di hadapannya . " ni ke mama kata ' seseorang ' tu , nampak cam ' titigaorang ' je . " kata hyun pada haechan dengan berbisik .

haechan menampar peha hyun yang berada disebelahnya . " kau ni , nak nganjing tu boleh tapi janganlaa menganjing mama . derhaka punya anak . " balas haechan berbisik . " hehe , mana ada aku nganjing mama . aku CORRECTION kan mama je " balas hyun tak kalah dengan berbisik dan menekankan kata ' correction ' .

haechan memandangnya dengan wajah pelik . " CORRECTION kau pun salah . tahulaa bm kau down , takyah lah pegi menyerlahkan lagi KEBODOHAN kau tu , dik " kata haechan berbisik dan menekankan kata ' correction ' dan ' kebodohan ' . hyun merenung tajam pada haechan dan menolak bahu haechan dengan kuat sampai haechan terjatuh dari kerusi .

" oops- tak TERsengaja pulak huehue " kata hyun dan menutup mulutnya dengan sarkastik dengan senyuman jahatnya . " eh eh ! haechan , kamu kenapa , nak ? " tanya mrs lee pada anak sulungnya , pelik kenapa tiba tiba jatuh kerusi . " maaaa , tengok hyun nii ~ dia main tolak tolak bahu orang ~ " rengek haechan sambil bangun dari jatuhnya , duduk di atas kerusi balik dan menunjuk nunjuk hyun .

hyun memandangnya dengan pelik . " ew . jangan nak maNJA sangatlaa , geli aku tengok " balas hyun dengan suara jijiknya . " kalau geli nak tengok , koreklaa biji mata kau pastu pegi buang jauh jauh . baru kau tak rasa geli nak tengok , kan ? " balas haechan selamba . " diam ah ko . " balas hyun singkat . mrs lee hanya menggeleng kepala , penat nak urus dua budak ni . mr lee pulak memandang kedua dua anaknya dan menegur mereka dengan tegas tapi lembut .

" hyun , haechan . jaga adab kamu dekat restoran ni . jangan nak bergurau dekat tempat public ni . kalau nak bergurau , gurau dekat rumah , bukan dekat sini , faham ? " . hyun dan haechan menunduk kepala ke bawah dan jawab ' faham , pa ' bersamaan . beberapa minit kemudian , ada satu family menegur mereka .

" maaf mr lee , mrs lee . kami lambat sebab trafik sesak tadi . " kata seorang lelaki dalam lingkungan 50 - an gitu . " eh eh takpe , mr na . haa duduk duduk . " balas mr lee dengan senyuman . mereka pun duduk di tempat masing masing . mrs lee dengan mrs na bertegur sapa . anak mr dan mrs na duduk di hadapan hyun dan haechan .

hyun hanya menundukkan kepalanya dari tadi macam biasa , malu . haechan pula duduk straight lepastu terkejut nampak orang dihadapannya . " eh ? dik , dik " panggil haechan sambil menepuk nepuk lengan hyun . " kau nak apa ? " balas hyun dan memutar kepalanya ke sebelah memandang abangnya . " tengok tu " kata haechan sambil menunjuk orang didepannya .

" apemend- " hyun dengan malas mengangkat kepalanya , memandang ke depan dan badannya kaku . " jaemin ? " tutur hyun dengan kunfused .

𝘁𝗼 𝗯𝗲 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗶𝗻𝘂𝗲𝗱 .

selipar, jaeminWhere stories live. Discover now