mereka berjalan jalan dengan memegang tangan .
senyuman dan ketawa hadir di mulut mereka berdua .
membeli hadiah untuk dibawa balik dan berikan pada parents mereka .
makan di restoran yang mewah .
mereka berdua sangat menikamati masa mereka berdua dengan hati yang gembira .
🥨🥨🥨
tiba tiba hyun berhenti , pergerakan jaemin pun berhenti juga dan memandang hyun dengan tanda tanya .
" jaem , nak tu boleh ? " tunjuk hyun pada satu arah .
jaemin memandang ke arah yang ditunjuk oleh hyun dan memandang hyun kembali dengan senyuman .
" bolehh ~ nak perisa apa ? "
hyun tersenyum gembira .
" nak perisa mint - choco , kalau takde perisa tu , beli perisa chocolate punya " balas hyun .
jaemin mengangguk senyum dan mengusap lembut rambut hyun .
" tunggu sini dulu sementara aku pergi beli aiskrim . tu , duduk dekat bangku sebelah tu " kata jaemin dan menunjuk ke arah bangku yang tidak jauh dari mereka .
hyun mengangguk dan pergi ke arah bangku .
jaemin pula , pergi membeli aiskrim di truck aiskrim untuk mereka berdua .
hyun duduk di atas bangku dengan kakinya terayun dan matanya berkeliaran melihat pemandangan dihadapan nya .
" lee hyunmin .. ? "
hyun memusingkan kepalanya ke arah suara yang memanggil nama nya .
" ye say– MINHYUNGG !! " jerit hyun dan terus memeluk gerangan itu dengan gembira .
lelaki itu terkekeh kecil dan membalas pelukan hyun .
hyun melepaskan pelukan mereka tapi tangan lelaki itu masih melingkari pinggang hyun .
" hyun buat apa kat sini , jauh naw sampai ke canada haa " tanya lelaki itu yang bernama minhyung .
" ouhh , hyun honeymoon kat sini . mama yang suggest suruh buat honeymoon kat sini pastu alang alang tu , kalau ada rezeki boleh jumpa minhyung kat sini en " balas hyun .
minhyung terkejut .
" hyun dah kahwin ?! kenapa minhyung taktahu pasal benda ni ? " kata minhyung .
mata hyun membulat dan tangannya menekup mulutnya .
" alamak ! hyun lupa nak bagitahu and invite minhyung dekat wedding hyun ! "
" hmmmm , majuk ah gini ~ " merajuk minhyung .
hyun terus gelabah .
" ehh ehh- sorrylaa minhyung , hyun lupaa ~ " rayu hyun .
minhyung ketawa kecil dan menyerabutkan rambut hyun .
" lek lek ah , gurau jee ~ " kata minhyung .
hyun berdengus geram dan menatap tajam gurau minhyung sambil membetulkan rambutnya yang serabai .
minhyung ketawa lagi dan tangannya juga tolong membetulkan rambut hyun .
" haa , mama ada kirim khabar dekat minhyung . katanya rindu dekat anak lelaki kesayangannya selain donghyuck selepas minhyung pindah ke canada " kata hyun dan menekankan ayat ' anak lelaki kesayangannya selain donghyuck ' .
minhyung terkekeh .
" khabar baikk ~ cakap pasal donghyuck kan , dia tak rindu ke bestfriend dia yang sorang ni ? "
hyun mengangkat bahu .
" entah dia . lepas minhyung pindah , dia tak pernah sebut nama minhyung "
minhyung berdecih .
" tak guna punya kawan . takpe diaa , nanti kalau aku pergi korea , siap ah dia " kata minhyung dengan tangannya digenggam ke langit .
hyun ketawa .
" hyun .. ? "
mereka berdua terus memandang ke arah suara yang memanggil hyun .
jaemin memandang mereka berdua , kemudian matanya teralih pada tangan minhyung yang masih berlingkar di pinggang hyun
terus mukanya menjadi tegang dan aiskrim di dalam tangannya digenggam lebih erat .
hyun mengikut pandangan jaemin .
matanya membulat dan terus melepaskan dirinya dari tangan minhyung .
" ouh , j-jaemin ! minhyung , ini na jaemin , .. s-suami hyun . jaemin , ini lee minhyung atau mark lee , childhood friend hyun dengan haechan " kenal hyun pada kedua lelaki .
minhyung menghulur tangannya untuk berjabat tangan dengan jaemin dengan senyuman .
jaemin pula , menatap tajam minhyung dan menetap rahangnya .
dia menghebuskan nafasnya dengan kasar dan mendongakkan dagunya ke arah dua aiskrim yang sedang berada di dalam kedua tangannya pada minhyung .
minhyung yang dapat apa yang jaemin terangkan , terus faham dan keluarkan ketawa janggal , tangannya menggaru belakang lehernya yang tidak gatal .
hyun yang sudah tidak tahan dengan suasana janggal , terus selamatkan keadaan .
" ouh- hahaha , emm kalau macam tu , nak tak kita pergi jalan sama sama , alang alang minhyung ada kat sini sekali ? " tanya hyun gembira pada minhyung .
minhyung yang mahu membuka mulut , terus menutup semula mulutnya sebab menerima tatapan tajam dari jaemin .
minhyung ketawa janggal .
" hehe e-erk , takpelaa hyun . hyun kan tengah honeymoon , jadii minhyung taknak lah ganggu honeymoon hyun . lagipun , minhyung ada urusan lain lepasni . lain kali lah kita keluar sama sama masa minhyung lawat korea , okey ? " balas minhyung .
hyun memuncungkan bibirnya ke depan .
mata jaemin membulat .
" alaaa ~ yelaa . janji eh lain kali kita keluar sama sama ? " kata hyun dan menunjukkan jari kelingkingnya .
minhyung ketawa kecil sebelum dia membalas jari kelingking hyun .
hyun tersenyum gembira .
𝘁𝗼 𝗯𝗲 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗶𝗻𝘂𝗲𝗱 .
YOU ARE READING
selipar, jaemin
Fanfiction" aduh ! selipar siapa pula yang hinggap atas muka aku ni ! " " alamak , mati lah kita nakk ! " completed, (fetus writing!) 2021, © feenarsha