7 : 05 am .
mereka bangun awal pagi untuk mengejar penerbangan mereka .
" ingat pesan mama , hyun . dengar cakap suami kamu , jangan nak melawan suami sendiri . jaemin , nanti kalau hyun ada buat masalah , bagitahu mama tau , biar mama babap dia nanti . " pesan mrs lee dengan ketawa kecil .
" halahh , mama . hyun bukannya budak kecik , hyun dah besar dah . hyun tahu lah macam mana nak jaga diri " balas hyun .
" kamu tu masih budak kecik bagi mama " senyum mrs lee sembari memeluk hyun . hyun pun membalas balik pelukan maknya dan melepaskan pelukan mereka .
" ni , taknak peluk papa ke ? " usik mr lee .
hyun hanya " hehe " sebelum dia memeluk ayahnya .
" jangan lupa bagi cucu dekat kitaorang " bisik mr lee pada hyun .
hyun melepaskan pelukan mereka cepat cepat dan memukul lembut lengan ayahnya . mr lee ketawa kecil .
habis merah muka hyun dibuatnya .
mrs lee yang tahu akan apa yang dibisik oleh suaminya pada anak mereka , hanya tersenyum . jaemin pulak , ingin tahu apa yang ayah mertuanya dibisikkan .
DING DONG DING DING DONG ~
" attention , flight to Canada , please go through gate 4 , repeat again , flight to Canada , please go through gate 4 .. "
" dahlaa , pa ma . kami pergi dulu ye " kata hyun dan mencapai beg luggage mereka .
" yelah , elok elok kat sana ! " kata mrs lee .
hyun mengangguk dan menarik beg luggage nya .
jaemin memeluk kedua dua mertuanya dan mengikut hyun dengan beg luggage nya di tangan .
🥨🥨🥨
21 : 15 pm .
mereka sudah pun sampai ke hotel .
" wahh , letihnya .. " keluh hyun sambil membaling badannya di atas katil king bilik hotel mereka dengan mata dipejam . mana tak letihnya , 14 jam lebih kot duduk dalam kapal terbang .
" pergi lah bersihkan diri dulu lepastu baru boleh tidur " tegur jaemin .
hyun hanya mengangguk lemah kerana sudah mengantuk dan masuk ke dalam bilik air untuk membersihkan diri .
jaemin pula , bermain dengan telefonnya di atas katil sambil menunggu gilirannya untuk mandi .
beberapa minit kemudian , pintu bilik air dibuka ; menandakan yang hyun sudah habis mandi .
" jaemin , giliran awak pulak " panggil hyun sambil mengeringkan rambutnya dengan kain tuala .
jaemin membalasnya dengan anggukan dan meletakkan telefon nya di atas meja kecil yang berada di sebelah katil lalu masuk ke dalam bilik air dengan kain tualanya .
selepas jaemin masuk ke dalam bilik air , hyun berjalan menuju ke pintu slide door yang menampakkan kolam renang peribadi untuk bilik mereka ; yang bercahaya dengan lampu di dalam kolamnya , dengan pemandangan pantai yang cantik walaupun waktu malam menjelma .
dia menatap pemandangan di hadapannya dengan fokus sampai tidak perasan dengan jaemin yang sudah selesai membersihkan diri .
dia dikejutkan dengan sebuah tangan kekar yang memeluk pinggangnya dari belakang . matanya membulat .
" tengok apa tu ? " tanya jaemin dengan suara dalamnya .
hyun cepat cepat memusingkan badannya , menghadap jaemin untuk berkata sesuatu tetapi dia membuat keputusan yang silap .
jaemin tidak mengenakan apa apa pakaian pada bahagian atas . hanya kain tualanya sahaja yang berbalut di pinggangnya .
hyun dengan muka terkejutnya , dia perlahan lahan mengundurkan diri .
jaemin terkekeh pelan dan menarik lembut pinggang hyun dengan tangannya masih melingkari di pinggang hyun dan memasukkannya ke dalam pelukan .
" biarkan macam ni sekejap .. nak charge tenaga untuk besok .. " kata jaemin sambil meletakkan kepalanya di atas bahu hyun dengan muka menghadap ceruk leher hyun dan matanya dipejam . sempat lagi dia menghirup bau wangi di leher milik isterinya tanpa hyun sedar .
hyun pula , berdiri kaku ; masih dengan muka terkejutnya dan kepalanya berada di dada bidang jaemin yang tidak berlapik . dia boleh mendengar detakan jantung milik jaemin .
tangannya diangkat ke udara ; tidak membalas pelukan mereka . hatinya sedang berdegup dengan kencang .
fikiran dan hatinya sedang berdebat , adakah dia perlu membalas pelukan mereka ataupun tidak . fikirannya , memilih untuk tidak membalasnya tetapi hatinya pula , memilih untuk membalas pelukan mereka dan jangan membazirkan peluang manis ini .
akhirnya dia memilih untuk membalas pelukan mereka . dengan perlahan , dia mengusap lembut belakang suaminya .
𝘁𝗼 𝗯𝗲 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗶𝗻𝘂𝗲𝗱 .
YOU ARE READING
selipar, jaemin
Fanfictie" aduh ! selipar siapa pula yang hinggap atas muka aku ni ! " " alamak , mati lah kita nakk ! " completed, (fetus writing!) 2021, © feenarsha