" adik adik , nak tahu tak . makcik tadi pandai cakap bahasa inggeris tho . dia cakap kat aku cenggini tadi , " dik , nak order apa ? " . camtu ha " kecoh haechan lepas dia masuk kereta .
hyun memandang haechan dan fikir balik apa yang haechan cakapkan tadi . lepas dia dah dapat apa yang haechan sampaikan , dia lekok kepala haechan .
" aduh ! apa main main pale orang lak ni " marah haechan sambil menggosok kepalanya .
hyun menggeleng , tak percaya yang abangnya ialah seorang yang
✦ bowdough ✦ .dia mengambil plastik makanan di tangan haechan yang dibelikan oleh haechan untuk hyun . makanan tu untuk jaemin .
hyun yang suruh haechan berhenti kat kedai makanan , suruh beli satu makanan bungkus untuk jaemin yang duduk kat rumah sorang sorang tu .
" kau ni , memangla . semua orang pun guna ayat ' order ' tu untuk ambik pesanan kita " kata hyun .
" eleh , nak gurau pun takleh . sekali , bagi hempuk percuma , hm " balas haechan dengan bibirnya memuncung kedepan .
hyun yang melihat itu , terus buat muka pelik .
" ew . jijik aku , dah cepat , aku nak balik ni " kata hyun dan menolak muka haechan menggunakan tapak tangannya .
haechan terus memandu dengan bibirnya masih muncung .
hyun ketawa melihat karenah abangnya .
🥨🥨🥨
" dah , bye ! thank you hantar balik ! " kata hyun di luar tingkap kereta haechan .
" hm , bye ! jangan lupa advices yang aku bagi tadi " kata haechan dengan mengangkat angkat keningnya gurau .
pipi hyun mula memerah .
" eish , dahla tu ! bye ! " kata hyun dengan menghayun tangannya di depan muka haechan dan berjalan untuk masuk kedalam .
haechan ketawa kecil .
" bye , hyun ! i love you ! " jerit haechan dalam kereta pada hyun yang sudah jauh darinya .
" hate you too ! " jerit hyun dan masuk ke dalam rumahnya .
haechan ketawa kecil dan menghidupkan enjin .
🥨🥨🥨
hyun menutup pintu dengan perlahan , taknak sedarkan jaemin yang kot kot tengah tidur kat atas ke .
" baru balik ? "
hyun terkejut dan melihat ke arah belakangnya . disitu , terdirinya si jaemin di hadapannya dengan muka kosong sambil memeluk tubuh .
" e-em , hai .. ? " kata hyun sambil membuat peace dengan kekok .
jaemin hanya memandang hyun kosong .
" e-em nah , makanan untuk awak . saya beli " tutur hyun sambil menghulur plastik makanan .
jaemin memandang hyun beberapa saat sebelum mengambil plastik makanan itu .
" pegi mana tadi , sampai balik memalam macam ni ? " soal jaemin walaupun dia sudah tahu jawapannya . saja nak tengok , jujur ke tak jawapan yang hyun bagi .
hyun menelan air liurnya dan memandang ke arah lain kecuali jaemin .
" bukannya urusan awak pun .. " kata hyun perlahan tapi didengari oleh jaemin juga .
jaemin menghela nafas berat .
" urusan kau , urusan aku juga . kau tu isteri aku , lee hyunmin . ingat , kau tu dah kahwin . tanggungjawab seorang suami ialah menjaga isterinya . mana boleh seorang isteri pergi keluar sesuka hati tanpa izin suami dia . lagi tak manis kalau isteri sendiri pergi keluar dengan jantan lain ! " bentak jaemin .
terhinjut bahu hyun apabila jaemin naikkan suara padanya . air mata hyun mengalir .
" awak kalau takde bukti , jangan nak menuduh saya ! saya bukannya keluar dengan jantan lain lepastu buat kerja yang tak senonoh ! saya keluar dengan kawan baik saya sendiri yang saya percaya yang diorang takkan buat apa apa dekat saya ! abang saya pun ada dekat situ sekali ! saya tahu macam mana nak jaga batas ! saya ada maruah dan saya pun tahu macam mana nak jaga diri sendiri ! saya tahu yang seorang isteri perlu mintak izin suami dulu kalau nak keluar pergi mana mana , tapi awak yang buat syarat syarat rumah tangga tu yang kita takboleh kacau privacy masing masing ! so apa masalah awak nak tengking tengking saya macam ni ! awak kata , awak tak kesah pun dengan saya kan ! kenapa tiba tiba sekarang ni , nak acah acah jadi suami yang baik konon , tch ! kita kahwin ni pun sebab kena paksa ! ingat na jaemin , KITA NI KAHWIN PAKSA TANPA ADA RASA CINTA ANTARA SATU SAMA LAIN ! " balas hyun dengan air matanya sudah mengalir dengan deras .
jaemin hanya terdiam kaku , menghadam semua ayat ayat yang ditutur oleh hyun tadi .
hyun terus berlari naik ke atas dan menutup pintu biliknya dengan kuat .
jaemin menghela nafas berat dan mengusutkan rambutnya .
" apa yang aku dah buat .. "
𝘁𝗼 𝗯𝗲 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗶𝗻𝘂𝗲𝗱 .
YOU ARE READING
selipar, jaemin
Fanfiction" aduh ! selipar siapa pula yang hinggap atas muka aku ni ! " " alamak , mati lah kita nakk ! " completed, (fetus writing!) 2021, © feenarsha