> chap . five

149 13 1
                                    

hyunmin berada di hadapan pintu rumahnya .

TOK ! TOK ! TOK !

ketuk ketuk , tiada orang menjawab .

TOK !! TOK !! TOK !!

ketuk ketuk lagi pun tiada orang menjawab .

dia pun berkerut dahi , mana si abangnya itu ?

" asal tidak dibuka buka pintu ni haih " keluhnya .

hyunmin memulas tombol pintu itu dan pintu itu tidak berkunci .

dia mengangkat kening .

donghyuck ni memang mengalu alukan pencuri masuk rumah ke apa .

dia mengintai ke dalam , mahu tahu abangnya ada ke tidak di dalam rumah itu atau sudah dirembat oleh pencuri ? kalau macam itu , terima kasihlah kerana sudi mengambil abang saya .

" hello , anybody home ? donghyuck ? .. lee donghyuck ? .. anak lee ? .. abang ? .. ohhh abanggg " panggil hyunmin sembari matanya meliar mencari donghyuck .

" aik ? mana budak tu pergi ? dahlah biarkan pintu tak terkunci " bebel hyunmin sambil mencari gerangan seseorang .

semasa dia mahu naik menuju ke tangga , tiba tiba

" BAAAAAAAA !! " donghyuck melompat keluar dari tangga , mengejutkan adiknya .

" AAAAAAAAAAAAAA ANAK HARAM !! " latah hyunmin dan memukul kepala abangnya itu .

" aduhh ! eh kurang asam kau panggil aku anak haram , aku anak halal lah ! " marah donghyuck , menggosok belakang kepalanya yang kena dipukul tadi .

" itulah kau , siapa suruh terkejutkan orang , kan dah kena . nasib aku takde sakit jantung tadi , gila . takde kerja ke siak ? " bebel hyunmin , merenung tajam kepada donghyuck .

" hehe sorrylah adik sayang , saja nak bergurau dengan adik sendiri tak boleh ke ? " manja donghyuck .

" kau ni pun , nak bergurau pun janganlah bergurau sampai gitu , aku takut latah aku tu boleh jadi sumpah kat kau . elok elok jadi anak halal , tiba tiba bertukar jadi anak haram . pastu kalau aku mati kat sini tadi , aku hantui kau selama lamanya " gurau hyunmin .

" ceh hantui lah akuu ~ tak kisah pun wekk ! " ejek donghyuck .

hyunmin memberi donghyuck jelingan maut , menaikkan penumbuknya dan meniupnya seperti senapang sniper yang baru melepaskan peluru mengeluarkan asap .

" kauuu kalau nak hidup lama lagi , baik kau lari dan selamatkan hidup kau sekarang sebelum buku lima aku ni mendarat dekat muka hensem mung " ugut hyunmin .

dengan itu , donghyuck yang masih sayang akan hidupnya , berlari mengelilingi rumah teres mereka .

" EOMMAAA , HELP MEEE !!! ADA SYAITAN TENGAH MENGAMUK !!  "

" LEE DONGHYUCKKK !! SINI KAU !! "

────────────

malam .

kelihatan mereka berdua sedang duduk di atas sofa yang empuk sambil menonton cerita yang menarik perhatian mereka di tv .

kepala hyunmin berada di atas peha kanan abangnya , tangan donghyuck bermain dengan rambut adiknya .

cuma donghyuck saja terlalu fokus dengan cerita yang sedang ditonton sekarang .

hyunmin yang berasa bosan hanya melihat abangnya yang terlalu khusyuk akan cerita itu pun mengeluh .

" haih bosanlah tak buat apa apa dalam rumah ni " rungut hyunmin .

donghyuck yang sedar akan adiknya sedang mengalami kebosanan , memandang hyunmin dan tv berulang alik .

" hyun bosan ? "

" hm bosan sangat sangat " jawab hyunmin , memuncungkan bibirnya ke hadapan dan leka bermain dengan jari jemari abangnya .

donghyuck yang gemas akan adiknya pun menarik bibir muncung milik hyunmin .

" eh eh , sakit babun bibir aku kau pergi tarik " marah hyunmin dan menepuk tangan donghyuck yang sedang memegang bibirnya itu .

donghyuck terkekeh .

" besok cuti kan , nak tak besok kita pergi berkelah dekat taman ? " tanya donghyuck , menunggu jawapan daripada hyunmin .

hyunmin dengan serta merta bangun dari pembaringannya dengan perasaan teruja .

" MESTILAH HYUN NAKK !! " .

" okeyy besok kita pergi berkelah , yayy !! " sorak donghyuck .

" YAYYY !! PERGI PICNIC DENGAN ABANGGG YAYY !! " sorak hyunmin , melompat lompat atas sofa dengan gembira .

donghyuck ketawa melihat keterujaan hyunmin , bangga kerana dapat menggembirakan hati seorang adik .

sehingga begitu sekali rasa sayang adik beradik antara dua beradik ini .

donghyuck sanggup membuat apa apa sahaja untuk menggembirakan hyunmin dan jika nyawanya juga perlu ditaruh , dia sanggup .

hyunmin pun begitu .

walaupun selalu bergaduh , tetap bersama .

senang cakap macam tidak boleh dipisahkan lah mereka berdua ni .

𝘁𝗼 𝗯𝗲 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗶𝗻𝘂𝗲𝗱 .

selipar, jaeminWhere stories live. Discover now