eighteen

94 9 0
                                    

hyun masuk ke dalam kereta , tidak lupa memakai seatbelt dan jaemin pun mula menghidupkan enjin .

sepanjang perjalanan , keadaan di dalam kereta hanya sunyi dan janggal . hanya kedengaran lagu di radio sahaja .

hyun memandang ke luar tingkap , jaemin pula kadang kadang curi pandang hyun sekejap .

jaemin memecah keheningan dengan pertanyaannya apabila kereta berhenti pada lampu merah .

" tadi siapa ? " tanya jaemin dengan mata menghadap kehadapan , melihat lampu trafik .

hyun mengalih pandangannya dari luar tingkap ke jaemin .

" hah ? siapa ? " tanya hyun balik .

" lelaki tadi . yang kau rehat sama sama tadi " tanya jaemin lagi sekali .

" ouhhh , sungchan ? dia budak baru " kata hyun .

jaemin memandang ke arah hyun dan dia nampak balutan di tapak tangan , lutut dan siku hyun .

" asal tu ? " tanya jaemin lagi .

hyun memandang jaemin , mengangkat kening .

jaemin memuncungkan bibirnya kedepan dan menunjuk ke balutan hyun .

hyun mengikut muncungan bibir jaemin dan mulutnya berbunyi ' ouh ' .

" tadi masa jalan dekat pejalan kaki , nak masuk kolej , tiba tiba basikal sungchan hilang kawalan lepastu tak tersengaja kitaorang bertembung lepastu kedebush ! dah ada luka " cerita hyun .

jaemin mengalih pandangannya ke hadapan semula apabila lampu trafik sudah bertukar lampu .

" sape suruh tak berhati hati . kan dah kena langgar " kata jaemin sambil memancap enjin .

" tsk , macam la orang nak sangat kena langgar " kata hyun perlahan pada diri sendiri sambil memusingkan kepalanya menghadap tingkap kereta .

🥨🥨🥨

mereka pun sudah sampai di rumah . hyun terus naik tangga , menuju ke bilik nya untuk membersihkan diri .

baru sikit naik tangga , hyun berhenti seketika dan berdesis kesakitan di lututnya . yelaa , dengan luka nya tadi lepastu tangga nya pulak curam .

jaemin yang dibelakangnya pelik , kenapa berhenti tengah jalan .

" asal berhenti ? " tanya jaemin .

hyun yang tadi menggosok gosok lututnya , terus memandang jaemin dibelakangnya .

" ouh , takde pape " balas hyun dan meneruskan berjalan ke atas sambil menggosok lututnya .

jaemin yang perasan tu , terus mengeluh dan mendukung hyun macam gaya pengantin .

hyun terkejut dan serta merta memeluk leher jaemin , takut terjatuh . nyanye la kalau terjatuh tergolek golek kat tangga , taknak kena musibah lagi .

" eh eh ! awak nak buat apa ?! turunkan saya ! " panik hyun sambil menggerak gerakkan badannya , supaya lepaskan dia .

jaemin berdesis dan menatap tajam hyun sebelum berkata .

" baik kau diam sebelum kita berdua jatuh tergolek kat tangga . aku dukung kau ni pun , sebab kau lembab . nasib kau ringan " kata jaemin dengan suara biasanya .

hyun terus menutup mulutnya , taknak buat masalah . hyun biarkan jaemin dukung dia bawa ke depan biliknya .

lepas sampai je depan bilik hyun , jaemin pun turunkan hyun dari dukungan tadi .

hyun baru nak bukak mulut untuk cakap ' terima kasih ' tapi ayatnya terpotong bila jaemin pegi macam tu je .

hyun mengeluh , fed up ngan si jaemin . terus dia masuk ke biliknya untuk mandi .

lepas siap mandi je , hyun melompat atas katilnya dan memandang siling di atasnya .

lama jugak dia tengok siling dengan otaknya fikir pasal kejadian dia dan jaemin tadi . taktahu kenapa tiba tiba jantung dia berdegup kencang .

hyun memegang dadanya dan satu senyuman terukir di bibirnya .

dia taktahu perasaannya terhadap jaemin .

adakah dia suka jaemin ataupun tidak .

tapi dia tak sedar yang dia sudah pun jatuh cinta dengan seorang manusia yang bernama na jaemin .

hyun melihat siling di atasnya dan tiba tiba , dia teringat pasal sungchan . terus dia capai phone nya di meja kecil sebelah katilnya .

dia membuka chat app .

sungchan :]

hii sungchan !

sungchan :]
siapa ye ?

teka teka ͡° ͜ʖ ͡°

sungchan :]
..sape?

sungchan :]
jap

sungchan :]
hyunmin?

yes that's me ;D

sungchan :]
ouh hii hyunmin ^^

hii ^^
sungchan

sungchan :]
ye saya

besok free tak?

sungchan :]
free je, kenapa

besok nak tak kita pegi
makan dekat kedai yang baru
bukak dekat depan neo mall tu?
dun worry, i belanja *winkwonk*

sungchan :]
ahahaha ! okey
sungchan okey je ^^

sungchan :]
tapi boleh ke nak bawak
kawan sungchan sekali

boleh je ^^
boleh hyun kenal kenal dengan
diorang kan

sungchan :]
betul betul ^^

okey !
jumpa besok, sungchan
byeee ^^ !

sungchan :]
bye bye !!

hyun meletak phone nya di atas meja kecil sebelah katilnya dan menutup matanya untuk merehatkan diri .

𝘁𝗼 𝗯𝗲 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗶𝗻𝘂𝗲𝗱 .

selipar, jaeminWhere stories live. Discover now