OSL 09 🤍 Realiti hidup Izz

309 66 13
                                    

One-Sided Love



          Farah Dahlia

          Lima hari kemudian, aku bercadang untuk keluar meluangkan masa bersama Izz dan Ain pula di Sunway Shopping Complex. Tibanya aku di pintu depan pusat beli-belah tersebut, aku melihat Izz sudah pun berada di dalam dan sedang berdiri di tepi dinding.

"Hai Izz. Ain belum sampai lagi ke?" Aku menyapa sambil mendekati jejaka itu.

"Belum. Aku pun baru sampai sebenarnya ni."

"Ohh, kita duduk dululah. Jom." Lalu aku mengorak langkah untuk duduk di sebuah bangku diikuti Izz.

Sedang berborak dengan teman baikku ini, telefon pintarku berbunyi menandakan seseorang telah menghantar mesej. Aku pun melihat skrin telefon Oppo ku.



Ain 💆🏻‍♀️💕

Weh

Airil ikut...

Mwoya??? (apa?)

Yahhh waeeee??? (yah kenapa?)

Terpaksa

Ibu dia suruh sebab hari tu kan aku terflip kat eskalator. Balik lambat pula tu. So dia tak nak risau risau lagi 🥲

Tulah kau. Kan dah masalah 😌

Takpe la weh. Kita lepak je macam biasa. Aku yakin diorang okey je each other

Hm k lah. Aku bagitahu Izz.

Alright~ kitorang nak sampai dah ni

K.. jumpa nanti

Kitorang nak pergi cari kedai aiskrim jap

Okayyy :3

Korang datang sama-sama ke apa?

Takde ah. Izz sampai dulu, lepas tu aku.

Ohh orait orait

Tunggu kitorang k

Orait :p 👌



          Aku pun keluar dari aplikasi WhatsApp sebelum memandang Izz yang sedang duduk di sebelahku. Teragak-agak aku hendak memberitahu Izz tentang apa yang diberitahu Ain tadi.

          Kalau kalian nak tahu, Airil merupakan kawan baik kepada aku dan Ain juga. Namun, melihatkan hubungan rapat antara Ain dengan Airil membuatkan Izz tidak suka dengan lelaki tersebut. Tahulah kenapa.. Izz masih sayang akan Ain sungguhpun mereka telah putus empat tahun yang lalu.

          "Err... weh. Ain ajak Airil sekali tau." Kataku kepada Izz.

          "Apa dia?" Izz macam tak percaya mendengar ayatku.

          "Airil ikut sekali. Takpelah, sekali-sekala dia lepak dengan kita. Apa salahnya kan? Lagipun kaki Ain kan terseliuh hari tu. So Airil boleh jaga dia."

One-Sided LoveWhere stories live. Discover now