OSL 24 ❣️ Sirna segalanya

229 37 25
                                    

One-Sided Love



Salam Aidiladha, Floral ☁️✨



          Srtt..! Buk!

          Arni rebah di atas jalan bata berpasir buat kali kedua. Tak daya. Kakinya terasa longlai, tak mampu hendak meneruskan perjalanan lagi. Dia melihat ke papan tanda jalan raya di hadapannya.

          Masih jauh perjalanannya hendak pulang ke rumah. Bahkan, dengan hanya berjalan kaki, mengambil masa sehingga dua jam untuk dia sampai.

          "Erghh!" Arni membongkokkan diri menahan sakit pada lebam-lebam di tubuhnya yang semakin menyerang. Dia masih terduduk di atas lantai tepi jalan raya yang agak lengang memandangkan hari ini bukan hari bekerja.

          Cecair jernih yang bergenang di tubir mata ditahan. Terkenangkan seorang lelaki. Lelaki yang hatinya terpaut sentiasa. Yang dahulunya penghidap penyakit kanser pankreas dan jaundis pada masa yang sama. Tidak lupa, lelaki yang juga berjaya melawan penyakit kemurungan setelah bertahun lamanya menderita menghidapnya. Menolak segala persoalan negatif yang menjerit di pendengarannya tiada henti.

          Dia, Faizz Daniel.









          'Jika dia boleh tanggung kesakitan untuk tempoh yang lama, kau pun boleh, Putri. Kau boleh!'  Arni meyakinkan diri.

          Hati cuba dicekalkan. Digagahkan jua kedua-dua kaki untuk berdiri sebelum dia mula melangkah. Peluh merintik keluar dek cuaca pada hari itu sangatlah terik. Anggota masih menggigil kecil.

          Melihat kenderaan yang lalu-lalang tanpa menghiraukan gadis yang keseorangan di tepi jalan kian memudarkan semangat Arni.

          'Kuatkan hati, Putri! Kau kuat! Kau kuat!' Akal fikiran Arni berteriak.

          Namun entah mengapa kepalanya memberi respons dengan menggeleng, serempak itu, empangan air matanya mula melimpah dan mengalir deras. Langkah kakinya memperlahan dan akhirnya dia kembali terduduk.

          Tak boleh... hatinya berkata sebaliknya.

'Aku lemah... aku terlalu lemah... tsk.. Izz... tolong saya..!'

          Arni merintih perlahan. Dengan kepala menunduk dan tubuh yang membongkok, dia teresak-esak. Hanya memikirkan orang tersayangnya untuk datang membantu dia.

          'Tolong saya, Izz... tolongg..!'




















          "Putri.."

          Satu suara memanggil membuatkan jantung Arni hampir-hampir berhenti berdetak. Lalu gadis itu serta-merta mengangkat wajah memandang seorang lelaki yang berdiri betul-betul di hadapannya. Wajah jejaka itu tidak dapat dilihat dengan jelas dek cahaya mentari yang menyilaukan pandangan mata namun Arni terkesima menatap muka lelaki tersebut.

          'Izz...' hatinya bagaikan tidak percaya.

          Laju air matanya mengalir lagi lantas dia berdiri dan mendakap erat tubuh jejaka itu sambil melepaskan erang.

          "Huwaaa..! Saya rindu awak, Izzzz! Hik, tolongg..! Tolong jangan tinggalkan saya lagiii! Huu huuu..! Diorang kacau saya lagi, awakkk..! Isk.. isk.. diorang kacau sayaaa!" Ratap Arni terus-menerus.

          Air matanya semakin membasahi baju lelaki tersebut. Emosinya semakin melarat.

          "Awak dekat mana bila saya hilanggg? Kenapa awak tak tolong sayaaa! Huu huuu!" Adu Arni lagi diringi rintihan kuat. Lama dia menangis pada dada lelaki itu sebelum bersuara lagi.

One-Sided LoveWhere stories live. Discover now