One-Sided Love ♡
Keesokannya,
Izz terjaga pada pukul 5:25 pagi. Lampu katil dihidupkan sebelum dia duduk tercongok di atas katil. Termenung kosong melihat hujung katilnya. Jiwanya terasa kosong. Sejak kebelakangan ini dia sering berasa kosong. Rasa seperti di dada ini ada ruangan yang perlu diisi dengan sesuatu. Dan dia bencikan perasaan ini.
Tidak gembira, tidak sedih, tidak takut.
Kosong. Murung.
Hatinya kelam tidak bercahaya.
"Hah..." dia mengeluh sambil meraup wajahnya dengan kedua-dua tangan.
Telefon dihidupkan bagi menghiburkan hatinya. Tetapi tiada apa yang menarik minatnya. Media sosial semuanya telah dipadamkan. WhatsApp juga tiada mesej baru.
Dia meletak semula telefonnya di tepi. Hendak tidur semula, rasa kantuknya telah hilang.
'Maybe by watching the TV can lighten up my mood..'
Bisik hati kecilnya.
Izz pun keluar dari bilik menuju ke ruang tamu lalu menyalakan televisyen. Setiap siaran dibukanya. Langsung tiada rancangan yang menarik minatnya.
'Seriously, nothing's interesting at all... what the hell?'
Bertaut keningnya memandang skrin televisyennya. Dengan decitan, dia mematikan televisyen tersebut lalu bersandar malas. Perasaan kosong ini semakin menyelubungi seluruh hatinya.
'Am I dying? What the hell is this feeling?'
Izz memejamkan matanya dengan kerutan di dahi.
Seketika kemudian, Puan Fatima menapak keluar dari bilik sambil bertelekung menuju ke dapur. Ternampak Izz yang sedang bersandar malas di atas sofa dengan kepala yang terdongak apabila tempar bersandar hanya sampai bahunya saja.
"Izz tak tidur ke, Izz?" Tanya Puan Fatima sambil menekan mesin air Coway untuk mengisi air suam ke dalam gelas.
Terus Izz mengangkat kepala dan memandang ke dapur di mana suara mak sunya datang.
"Oh. Taklah. Dah tidur dah. Terjaga."
"Ohh." Puan Fatima mengangguk sebelum meneguk airnya. Kemudian, beliau memandang Izz semula.
"Buat apa?" Tanya beliau lagi.
"...duduk?" Izz menayangkan riak keliru. Terang-terang dia tengah duduk, tanya kenapa?
Puan Fatima senyum saja melihat anak saudaranya berloyar buruk. Haih, anak muda ni.
Beliau pun melabuhkan punggung bersebelahan jejaka tersebut.
"Daripada buang masa, baik solat tahajud sebelum azan subuh." Ujar beliau.
YOU ARE READING
One-Sided Love
RomanceFarah Dahlia x Hanif Irfan x Putri Arni Nafisah x Faizz Daniel I didn't know one-sided love would hurt that much. Until me myself went through it. And yes, it really hurts. - unknown "Jika pada akhirnya engkau tidak berjodohan dengan orang yang...