One-Sided Love ♡
Pintu kereta Mercedes ditutup rapat sebelum Farah dan Ain melangkah menuju ke lif kondo untuk ke rumah Arni. Pada waktu ini sudah masuk jam 2:30 petang.
Ding dong!
Farah menekan loceng rumah unit 1809. Sekejap saja menunggu, pintu rumah dibuka oleh Aqil.
"Hai." Sapa Ain dengan senyuman. "Kitorang datang nak tengok Arni. Dia ada kat rumah kan?" Tanyanya.
"Oh. Ha'ah, dia dalam bilik dia. Masuklah." Aqil membuka pintu lebih luas membenarkan Ain dan Farah masuk. Seketika itu, dia perasan seseorang masih berdiri di luar.
Ain dan Farah tiba di hadapan bilik tidur Arni. Farah pun mengetuk pintu bilik tersebut.
Tok tok tok.
"Assalamualaikum. Arni? Farah ni. Dengan Ain. Kitorang datang nak tengok kau." Tenang suara Farah berkata agar Arni tidak terkejut dengan kehadiran mereka berdua.
Arni di dalam bilik kekal senyap. Tidak ingin keluar dari biliknya. Esakannya ditahan sekuat hati. Pipi yang basah disekanya lalu botol air kosongnya diambil dan diteguk sedikit. Bagi membasahkan tekak agar suaranya tidak kedengaran bergetar mahupun serak saat bersuara nanti.
"Arni?" Ain pula yang memanggil apabila suasana jeda saja.
"Ah, ya.. ya, aku kat dalam ni. Aku okey jelah. Korang takyah la susah-susah datang." Suara dibuat-buat ceria biar hati perit untuk berbuat demikian. Wajah juga tiada secalit senyuman.
"Betul ke kau okey..? Hurm... kitorang simpati kat kau tau... kalau kau dah bersedia, boleh keluar ya? Kitorang tunggu." Ujar Ain.
"Tapi kalau kau tak ready lagi, beritahu je. Kitorang boleh balik." Tenang Farah menambah.
Arni diam lagi. Senyap-senyap menarik lelehan air yang menurun di hidung.
'Mereka dah susah-payah datang. Takkan aku nak biar mereka pulang macam tu saja?' Mula hatinya berasa kasihan terhadap dua rakannya.
Dia pun menuang sedikit air kosong ke tangan lalu menyapunya ke serata wajah. Bagi meredakan sembap dan merah wajah dek menangis berpanjangan. Dilakukan beberapa kali sebelum Arni berdiri dan menyarungkan tudung sarung pada kepala.
Setelah memastikan dirinya kelihatan baik-baik saja, dia pun mengorak langkah keluar bilik tidurnya. Senyuman manis diukirnya sebaik melihat Farah dan Ain di sofa ruang tamu. Saat bertentang mata dengan Arni, Ain meluru ke gadis tersebut.
"Arniii..." dipeluknya tubuh Arni erat.
Arni membalas saja dengan senyuman. "Aku okey je la... terima kasih sebab prihatin."
"Tak patut betul laa kau kena macam ni... hish. Jahat betul diorang."
"Tulah pasal! Kalau dapat kat aku tiga jembalang tuu... ey, memang mati diorang." Farah berkata geram mengingatkan tiga wanita yang telah menyakiti rakan baiknya.
Sudah hampir seminggu sejak kejadian Arni hilang. Mujur kelima-lima suspek termasuk dua lelaki yang juga bersubahat dengan tiga wanita tersebut telah direman dan dikenakan hukuman enam tahun penjara bersama denda sebanyak RM 4000 setiap seorang atas kesalahan melarikan orang di bawah Kanun Keseksaan Seksyen 367. Namun begitu, hukuman lima bulan penjara juga dikenakan ke atas Helena atas kesalahannya yang telah mencederakan orang dengan sengaja di bawah Kanun Keseksaan Seksyen 323.
YOU ARE READING
One-Sided Love
RomanceFarah Dahlia x Hanif Irfan x Putri Arni Nafisah x Faizz Daniel I didn't know one-sided love would hurt that much. Until me myself went through it. And yes, it really hurts. - unknown "Jika pada akhirnya engkau tidak berjodohan dengan orang yang...