silent readers..
saya sayang awak tau !
votement lah ye 😉--------------------------------
Mira yang sudah bersiap untuk pulang terus disapa oleh Jeman.
"awak, hmmm jom balik sama ?"katanya sambil tersengih-sengih. Mira hanya memalau nya sahaja. Yang difikirnya sekarang ialah Taehyung. Tiada masanya ingin menjawab perkataan Jimin.
"Malas lah..."kata Mira lalu beranjak pergi meninggalkan Jimin. Jimin hanya tersenyum karat. Sejak Mira berubah, Mira sering bertembung dengan Jimin. Jimin tau yang Mira yang dulu sudah tiada, kini Mira yang baru sudah menjelma..
Berbalik kepada Mira pula..
"Betul ke ni rumah si Taehik tu ?.."katanya lalu melangkah kerumah Taehyung. Dia pun mengetuk pintu.
Jangan pulak dia pi ketuk sampai nak roboh rumah Taehyung sudahlah..😌
Tok! Tok! Tok!
"Assalam- eh, betullah kan? ahh lantaklah...Tae!! Weii aku datang ni.."kata Mira. Ape kejadahnya bagi salam dekat orang pftt HAHAHA
Perlahan-lahan Taehyung membuka pintu dan terpaparlah wajah lesunya akibat deman. Mira hanya tersenyum kecil lalu meminta izin masuk kedalam rumah.
"Kau okey ke Tae? Pucat je aku tengok.."tanya Mira. Taehyung hanya mengangkat bahunya tanda dia tidak tau.
"Entahlah, tiba-tiba je aku tak sedap badan last-last aku demam. Memang bangang lah jawabnya."
"jangan mencarut, nanti Allah tambah lagi sakit kau baru tau.."tiberrr🥴
"Yang kau datang sini apahal ? Saja nak cari gaduh dengan aku ke apa ?"
"Eh-eh aku datang sini dengan niat baik tau. Aku just melawat kau je sebagai classmate kau.."
"Member aku yang lain ?"
"Hmm entahlah, sejak aku buli korang, diorang dah tak nampak batang hidung. Entah lari atau takut, i'm not sure.."
"ni kau sorang je ke ? Mak kau mana?"
"mak aku outstation, kejap lagi balik lah tu.. kau pulak ?"
"aku takde mak ayah,.."tiba-tiba Taehyung terkene panah petir. tersalah cakaplah tu..
"mmm sorrylah a-aku tak tau.."
"tak pe..ni ha bila kau nak sekolah balik?"
"entahlah aku rasa sampai aku sihat betul-betul barulah aku sekolah balik. Ni aku tak sure aku sekolah esok..sejak kebelakangan ni aku asyik-asyik muntah, loya, tak sedap badan..."
"kau tak pergi jumpa doktor ke?"
"Malaslah aku.. demam biasa-biasa je.."tiba-tiba rasa muntah Taehyung kembali dan berdesup Taehyung berlari ke singki dan memuntahkan segala yang ada didalam perutnya.
Mira yang terkejut langsung pergi kearah Taehyung lalu mengusap lembut belakang Taehyung.
"uwekkk..uwekkkk..hmm.."
"Weii asal ni..okey tak?"
"o-okey je.."
"haish..nak tak pergi klinik ?"
"Taknaklah...muntah biasa je.."
"Ishh kau ni degil lah.. dah-dah duduk sini.."kata Mira lalu mendudukkan Taehyung. Dia pun mengambil air kosong untuk diberikan kepada Taehyung. Taehyung mengambilnya lalu meneguk habis air gelas itu.
"Thanks.."
"No problem... Aku nak balik, kalau ada papa kau call lah aku ye, kau kan ada no aku.."
"Yelah..nanti aku call kau.."
"Hmm bye ! Jaga diri tu elok-elok !'
"Ye..."
to be continued
YOU ARE READING
𝐁𝐀𝐃 𝐁𝐎𝐘 𝐏𝐑𝐄𝐆𝐍𝐀𝐍𝐓 + 𝐊𝐓𝐇 ✔
Fanfiction+ kau boleh bayang tak kalau lelaki tu boleh 𝗣𝗥𝗘𝗚𝗡𝗔𝗡𝗧 ? + dahlah yang bunting tu 𝗕𝗔𝗗 𝗕𝗢𝗬 dekat sekolah aku !! start: 20/10/21 end: 30/1/22 [ 🚫𝐃𝐎 𝐍𝐎𝐓 𝐂𝐎𝐏𝐘𝐑𝐈𝐆𝐇𝐓 𝐌𝐘 𝐒𝐓𝐎𝐑𝐘!!🚫 ] ⚠️𝐖𝐀𝐑𝐍𝐈𝐍𝐆 𝐉𝐀𝐋𝐀𝐍 𝐂𝐄𝐑𝐈𝐓...