°𝖈𝖍𝖆𝖕𝖙𝖊𝖗 13°

247 32 0
                                    

.......

----------------------

author pov

Dipagi hari, diwaktu ini Mira menyiram pokok bunga kertas milik mak kim Taehyung. Warna warni je bunga-bunganya.

tersenyum Mira bila tengok ada sepasang kupu-kupu hinggap dipokok bunga kertas itu. Jangan pulak dia buka lagi Hindustan, parah story aku..

Tiba-tiba Mira ternampak ada satu lembaga disebalik pintu rumah Taehyung. Mira memadam paip lalu berjalan kearahnya.

Seketika Mira sampai dan terpaparlah wajah Taehyung yang merengek. Ni mesti ada something dia nak ni...

"Kau dah kenapa ni Tae? Sejak kau mengandung ni makin menjadi-jadi perangai kau ehh.."

"hmm..kau taukan spesis orang mengandung ni macam mana, kau tak tau perasaan aku.."

"Adeh.. takkanlah aku nak cakap yang kau ni spesis buaya darat tengah sarat mengandung.. kepala botol kicap kau.."

"Ishhhh, merajuk lah!.."

"Ha sudah.. janganlah merajuk Tae oi, kau nikan, huh macam ni lah, kau nak makan apa, japgi aku belikan..."

Terus bersinar mata Taehyung bila dengar Mira cakap macam tu. Dia pun datang mendekati Mira lalu mengesel kepalanya dibahu kanan Mira.

"hmm aku nak cupcake tata boleh? Aku dengar cupcake tata tu dah upgrade yang baru lagi sedap...kau belikan ye?"

"Mak aiii, cupcake tata? Ya tuhan, kalau nak tunggu cupcake tu siap, siap hari bulan kau dah terberanak kau tau.. lainlah kalau kau beli, ha tu kau dah beranak kali ke tujuh..."

"Ala aku nak jugak...bolehlah..."

"Hmmm yelah.. duduk je dalam rumah ni, kau merayau-rayau aku sepak perut kau biar kau terberanak awal..."

"Ishh kejam nye.."

"Aku memang kejam..."

"Dahlah pergi beli sana..."

"Cehh, aku tak belikan baru tau..."

to be continued

𝐁𝐀𝐃 𝐁𝐎𝐘 𝐏𝐑𝐄𝐆𝐍𝐀𝐍𝐓 + 𝐊𝐓𝐇 ✔Where stories live. Discover now