° 𝖈𝖍𝖆𝖕𝖙𝖊𝖗 25 °

206 13 0
                                    

enjoy~~❤😂

------------------

Taehyung yang berdebar setelah dia menyiapkan dirinya segera dia berlari kecil kearah Mira yang sedang duduk menunggu nya untuk bersiap.

"M-Mira..Kau pasti ke nak berhenti sekolah?"

"Ye.. Walaupun ni ialah tahun terakhir kita sekolah, aku terpaksa berhenti sebab aku bekerja."

"Serius lah?"

"Ye.. Palli, dah siapkan kajja"

"O-ohh"

"Eh jap siapa hantar ke jalan kaki je pergi dekat sana? Ish penatlah jalan kaki"

"Sapa kata kita jalan kaki.. Kawan kau bernama Jeon Jungkook tu yang tolong hantarkan."

"Ohhh.. Ehehehe"

"Kajja.."

"Nae..."

Selepas mengunci rumah, mereka pun masuk kedalam perut kereta lalu bertolak ke sekolah.

Niat sebenar Mira ialah untuk membawa Taehyung berjumpa dengan Jimin. Oleh kerana Taehyung membenci Jimin, terpaksa lah dia mengunakan cara ini.

Lagipun memang betul dia mahu berhenti sekolah. Biarpun sekolah tak tinggi tapi permikiran perlu bijak.
Dia juga tidak tau sama ada Taehyung mahu menyambung persekolahanmya atau berhenti seperti dirinya.

Sampai sahaja disekolah terus Jungkook memarking kereta yang tiada orang nampak. Yep untuk sembunyikan Taehyung dengan Mira. Taehyung pula sudah siap menyembunyikan perutnya dari pandangan manusia.

Masuk sahaja mereka kedalam sekolah, terus mencari bilik pengetua sekolah. Jumpa bilik pengetua, Mira mengetup dan seketika pengetua membenarkan dia masuk dan diikuti dengan Jungkook dan Taehyung.

Dibuka luas pintu bilik pengetua terus membulat mata Mira sama juga dengan Taehyung diikuti dengan Jungkook apabila melihat Jimin juga ada didalam bilik pengetua.

Taehyung berdiri disebelah Mira lalu menggenggam tangan kiri Mira sambil matanya menatap tajam setajam pedang kearah mata Jimin. Jimin hanya membalasnya dengan senyuman.

"Eh Mira, Taehyung, Jungkook, buat apa datang sini? Ha kamu tau tak satu sekolah risaukan kamu---" kata-kata Pengetua dipotong oleh Mira.

"Saya nak berhenti sekolah Mr. Wong..."

"Tapi kamu masih lagi ada beberapa bulan untuk exam"

"Takpe, Saya nak berhenti jugak.."

"Kamu pasti?"

"Ye Mr.."

"Hmmm kamu berdua ni nak berhenti jugak?"

"Ta-tak--"

"Saya nak berhenti jugak Mr.."

"Kamu jugak Taehyung?"

"Ye.."

"Hmm Saya tak dapat nak halang kamu berdua, biarlah kamu sahaja yang menentu masa depan kamu. Saya harap awak berjaya selepas awak berhenti sekolah dan Saya nak berterima kasih dengan awak berdua sebab mengharumkan dan mencemerlangkan nama sekolah ini. Jasa awak berdua amat saya hargai.."

"Terima kasih Mr..."

"Hmm Mr.. Macam mana dengan borang perpindahan sekolah saya?" Tiba- tiba Jimin mencelah.

"Kau nak pindah Jimin?" Kata Jungkook.

"Haah.. Aku ikut makbapak Aku pergi Australia, alang-alang tu aku sambunglah sekolah dekat sana.."

"Ohh.. Moga kau berjaya suatu hari nanti"

"Kau pun.."

"Oh ya.. Ini awak isi lepas tu awak bagi dekat saya. Kamu berdua ambik borang ni, isi lepastu bagi saya. Arraseo?"

"Nae Mr... " jawab serentak mereka bertiga.

Mereka bertiga pun mengisi borang tersebut sebelum diberikan kepada Pengetua.

Tidak lama itu mereka pun pulang. Sampai sahaja didepan sekolah, Mira menarik Jimin dan Taehyung untuk pergi ke taman berdekatan dengan taman permainan kanak-kanak.

To be countineud

𝐁𝐀𝐃 𝐁𝐎𝐘 𝐏𝐑𝐄𝐆𝐍𝐀𝐍𝐓 + 𝐊𝐓𝐇 ✔Where stories live. Discover now