° 𝖈𝖍𝖆𝖕𝖙𝖊𝖗 23 °

173 15 0
                                    

saya mahu tamatkan ini ff sebelum masuk ff yang baru!! fighting for me! 😭

-----------------------

"Eh Mira.. "

Semua terdiam apabila melihat Mira mencekak pinggang dengan tatapan maut memandang kearah mereka.

"M-Mira.. Awal balik hari ni?" tanya Taehyung memecahkan suasana sepi.

"Kenapa tanya? Takdelah aku balik awal pun sebab ada yang shift tengah hari, so aku baliklah"

"Ohh.. Duduklah biar aku buatkan air"

"Eh tak payah, kau tu mengandung kang apa-apa jadi susah aku nanti"

"Hehehe gomawo Mira-ah"

"Hmm, korang nak minum tak?"

"Bolehlah lagipun dah dekat 5 jam kitorang duduk sini"

"Lahh.. Hmm yelah sambung lah apa yang korang nak bincang tadi. Nampak macam serius je"

"Tu la, ni pasal si Taehyung. Kitorang nak siasat apa punca Taehyung jadi macam ni.."

"Ohh, korang tak syak apa-apa ke dekat sekeliling korang?"

"Maksud kau?"

"Haih, korang tak syak apa-apa ke dekat sekeliling macam dekat sekolah ke, dekat mana-mana lah. Mana tau ada yang sakit hati or berdendam dengan si Taehyung tu"

"Aku rasa takde sapa yang berdendam dengan Taehyung, sebab Taehyung kan Bad Boy dekat sekolah tu"

"Eh jap.. Masih ingat si Budak berlagak bagus tu?"

"Dah kenapa dengan dia?"

"Hari tu aku nampak dia bawak kain warna kuning tak silap, entah apa dalam tu aku pun tak tau"

"Jadi korang syak Jimin lah buat kerja bodoh ni? "

"Yep.. "

"Serius lah? Korang takde bukti tak payah lah tuduh menuduh"

"Eyy kau ni, kau masih ingat siapa yang tumpahkan susu dekat kertas kerja kau lepastu kau tuduh si Jongkook buat sebab Jongkook suka minum susu?"

"Asal pulak aku tak ingat, of courselah aku ingat kejadian paling malang dalam hidup aku tu"

"Ha yang buat tu Jimin bukan Jongkook"

"Se-serius lah? Jimin yang buat?"

"Hah, waktu tu aku nak rapat dengan kau dengan niat nak kawan tapi entah kenapa si Jimin tu jeles.. Tu sebabnya dia buat semua tu"

"Haish aku tak sangka budak tu yang buat selama ni"

"Ha aku rasa kenapa Taehyung mengandung ni mesti berpunca dari dia, sebab dia paling benci Taehyung dalam gruop kitorang"

"Baik.. Kirim alamat rumah dia, aku nak ajar dia something"

"Jangan kau bunuh budak tu sudahlah.. "

"Aku ikut kau nanti esok aku bawak kau pergi rumah Jimin.. "

"Okey.. Yang lain tinggal dekat sini jaga Taehyung,  aku dengan Jin akan pergi rumah Jimin. Pastikan Taehyung tak pergi mana-mana, arraseo?"

"Nae...."

To be Countineud

𝐁𝐀𝐃 𝐁𝐎𝐘 𝐏𝐑𝐄𝐆𝐍𝐀𝐍𝐓 + 𝐊𝐓𝐇 ✔Where stories live. Discover now