seminggu berlalu~
Hari ini mak Taehyung balik dari oversea. Mira pulak dah balik rumah sendiri. Kini tinggal Taehyung sahaja di rumah.
Momen-momen nya bersama Mira memang membuatkan dia tidak berhenti tersenyum. Dari dia dijaga sampailah dia disahkan mengandung.
Tetapi ada satu perasaan yang cukup membuatkan seluruh bulu ketiak Taehyung berdiri lurus. Iaitu maknya.
Bagaimana reaksi maknya kalau mendapat tahu yang anaknya sedang mengandung? apa dia akan memukul Taehyung sampai Taehyung keguguran?
Taehyung tidak mahu kehilangan anaknya ini. Perutnya pulak sudah nampak sedikit membulat itu terus dipeluknya. Bimbang jikalau apa-apa yang berlaku kepada dirinya dan jugak anak yang dikandungnya.
bunyi tapak kasut tinggi mak Taehyung sudah masuk ke dalam pangkalan rumah. Semakin kuat bunyinya semakin mengigil tubuhnya.
Cepat-cepat dia membuang perasaan itu tetapi sama sahaja, dia masih mengigil. Pintu rumah dibuka perlahan dan terpaparlah wajah maknya dengan kaca mata hitam.
"Heyyy son.. mak dah balik~~~~~"again bunyi tarzan 😑. Taehyung hanya tersenyum kekok.
Maknya pun berjalan lalu duduk disebelah anaknya sambil tersenyum.
"Son apa khabar?"
"Son baik je.. mak macam mana? Seronok?"
"Uishh mak sihat je..sape kata tak seronok, best kat sana... Kalau ada son lagi best.."
"happy nampak..."
"hahha mestilah.. ehh kenapa badan son berisi ni? Son makan sampai tak ingat dunia ke? Sebelum mak pergi, elok je badan son ni kurus je..ni tiba-tiba son berisi..."
"Son okey je..lagipun son tak buat apa-apa pun dan rumah ni, just makan tidur makan tidur..."masa nak jawab tu dah luruh dah buku ketiak Taehyung, nasib baik dia pandai cover kalau tak ha kene penyepak lah jawabnya.
"Ohhh Mira mana? Tak nampak pun..."
"Mira dah balik dah... awal pagi dia dah bersiap.."
"Ohhh..."
"Hmmm mak..."
"Apa?"
"Kalau.....son cakap ni...... Mak jangan marah ehh..."
"kalau son tak cakap macam mana mak nak marah... Ha cepatlah.."
"son......Hmmm...son mengandung..."
"HAH?! APE SON CAKAP?!!!!"
"Erkk son mengandung.. cucu mak..."
"KURANG MANIS!!! CIS!! ANAK SAPA KAU KANDUNG NI HAH?! KAU TU LELAKI BUKAN PEREMPUAN!!!!!! CAKAP DENGAN AKU, ANAK SIAPA YANG KAU KANDUNG NI!!!! KIM TAEHYUNG!!!!!!"tiada lagi perkataan 'son, mak' kini bertukar menjadi 'kau, aku'. Mak Taehyung menggoncang-goncang tubuh Taehyung yang kaku sambil menangis.
I KENOT LAH😭
"KAU BERAMBUS!!!! BERAMBUS!!! AKU TAKNAK BELA JANTAN YANG TENGAH MENGANDUNG NI!!! PERGI KAU DARI SINI!!! KAU BUKAN ANAK AKU!!!! PERGI!!!"mak Taehyung menolak-nolak Taehyung keluar dari rumah lalu menolaknya kasar sehingga Taehyung terjatuh di tanah. Keadaan yang tidak dijangka telah berlaku. Taehyung sudah agak yang ini akan berlaku.
Perlahan-lahan dia berdiri, dia pun pergi berjalan meninggalkan rumah dan insan yang disayanginya. Tiba-tiba Taehyung berhenti lalu menghadap kembali kearah muka maknya yang sudah merah kemerahan akibat marah yang melampau.
"son pergi dulu tau... Jaga diri baik-baik..."kata Taehyung sambil tersenyum manis.
"DASAR SAJAT!!! ELOKLAH KAU BERAMBUS DARI SINI.. TAK HINGIN AKU TENGOK MUKA JANTAN MENGANDUNG NI... "
berderai hati Taehyung ketika itu. Sekali lagi dia mengalirkan airmatanya lalu pergi meninggalkan tempat itu.
Tempat yang ditujunya bukan dirumah membernya malah tempat tinggal insan yang menjaganya.
Iaitu...Mira..
to be continued
YOU ARE READING
𝐁𝐀𝐃 𝐁𝐎𝐘 𝐏𝐑𝐄𝐆𝐍𝐀𝐍𝐓 + 𝐊𝐓𝐇 ✔
Fiksi Penggemar+ kau boleh bayang tak kalau lelaki tu boleh 𝗣𝗥𝗘𝗚𝗡𝗔𝗡𝗧 ? + dahlah yang bunting tu 𝗕𝗔𝗗 𝗕𝗢𝗬 dekat sekolah aku !! start: 20/10/21 end: 30/1/22 [ 🚫𝐃𝐎 𝐍𝐎𝐓 𝐂𝐎𝐏𝐘𝐑𝐈𝐆𝐇𝐓 𝐌𝐘 𝐒𝐓𝐎𝐑𝐘!!🚫 ] ⚠️𝐖𝐀𝐑𝐍𝐈𝐍𝐆 𝐉𝐀𝐋𝐀𝐍 𝐂𝐄𝐑𝐈𝐓...