°𝖈𝖍𝖆𝖕𝖙𝖊𝖗 7°

259 30 3
                                    

Votement !!!
hmmm😌😌

--------------------------

Mira pov

hari ni sekolah, tapi aku takleh tinggal Taehyung dekat sini. Kang mak dia bagi penampar dekat aku, naya aku nanti.

Dah pukul 7:00 tak lama lagi 7:15 ni Taehyung punya pasal lah ni. Bersiap mengalahkan perempuan.

"WOII TAEHIK, CEPATLAH DAH LAMBAT NI!!"jerit aku dari bawah. Lambat betullah taehik tu.

"YE-YE KEJAP-KEJAP..!"ha ni dah masuk ke-100 dia cakap macam tu. Hmm aku mengsabar jelah.

Tak lama kemudian, Taehyung muncul sambil tersengih-sengih macam kerang busuk. Tampar kang.

"Dahlah, cepat. Cg suwegg tu mesti marah.."kataku lalu menarik tangan Taehyung.

+++

sampai je kitorang dekat pagar sekolah. Kitorang kene denda, sebab datang lambat bongok.

Ni semua si Taehik punya pasal!

Kitorang kene denda pusing 7 kali dekat padang sekolah. Bapak ahh besar gilar padang sekolah. Sungguh kejam kau cg suwegg 😭

Kitorang pun mulalah pusing. Masuk 2 pusingan aku dah tak larat tapi aku kene jugak pusing. Hari ni aku kene ulangkaji disebabkan tak lama lagi nak exam.

Bapak ahh panas. Nak cair aku macam ni..Hmmm terlepaslah aku. Kalau tanya dengan member, memang member tak dapat nak explain. Huh!😌

Masuk pusingan ke 6 Taehyung berhenti manakala aku masuk pusing untuk kali terakhir. Setelah aku habis pusing aku dah ternampak Taehyung dah terbaring.

Ha sepantas kilat aku berlari mendapatkan Taehyung.

"Taehyung! Taehyung! Bangun! Ya tuhan.. Tae!.."aku menepuk perlahan pipinya masih jugak tak sedar. Aku panik. Tak sengaja aku ternampak Jimin bawak alatan sukan dari arah stor sukan.

"JIMIN!! SINI KEJAP!"jerit aku. Jimin mengangguk lalu berlari kearah aku.

"Kenapa ni? Asal Taehyung pengsan?"

"Dia tak sihatlah.. cepat bawak dia dekat bilik rawatan.."Jimin akur lalu mengangkat tubuh Taehyung. Aku pulak berlari pergi ke kantin nak beli air. Haus giler.

+++

"Taehyung macam mana?"tanya aku sambil memandang kearah Taehyung yang masih berbaring di atas katil.

"Dia okey je. Cuma dia kurang sihat tu yang pengsan. Btw kenapa Taehyung boleh pengsan dekat sana?"

"Kitorang kene denda sebab datang lambat. Tu yang cg suwegg denda kitorang, macam-macam kitorang bagi alasan tapi tetap jugak kene denda.."

"Ohhh, eh bukan ke awak selalu datang awal? Kenapa awak boleh ada dengan d-dia?"

"Aku tinggal rumah dia.."

"What?! Srslah?!"

"ye.. btw boleh tak belikan aku makanan, aku lapar lah.."

"Okey. Kejap lagi saya belikan.."

"Thanks.."

"No problem..."kata Jimin lalu berjalan keluar sambil menutup pintu. Dilihat dia lagi didalam itu, Mira menggenggam erat tangan Taehyung. Jimin mengepal tangannya. Tanda dia cemburu akan Taehyung.

"wae kau perdulikan Taehyung daripada aku? Aku pun sakit, tapi kau tak pernah pun ambik tau. Tapi bila je Taehyung sakit, bukan main risau lagi.. huh tunggulah kau Taehyung. Aku akan buat kau sakit lagi dari ni.. tunggulah.."



to be continued

𝐁𝐀𝐃 𝐁𝐎𝐘 𝐏𝐑𝐄𝐆𝐍𝐀𝐍𝐓 + 𝐊𝐓𝐇 ✔Where stories live. Discover now