° 𝖈𝖍𝖆𝖕𝖙𝖊𝖗 24 °

198 14 0
                                    

Ada dalam beberapa chap, ff ini akan tamat. Doakan Farah supaya cepat habis ye dah masuk tahun baru ff ni tak habis-habis lagi huwaaa 😭😭😭

-------------------------

Bersiapnya Mira di awal pagi dengan muka kemerahan menahan marah akan Jimin. Selama ini dia menganggap Jimin sebagai Kawan Baik dia sendiri.

Tapi tidak disangkanya, Kawan Baik berubah menjadi musuh yang berselinap di belakangnya. Banyak kesalahan yang Mira buat kepada Taehyung dan juga kawan-kawannya.

Dia yakin selepas ini tidak ada lagi nama JIMIN di dalam hidupnya malah nama itu pupus setelah itu.

Taehyung yang masih tertidur pulas dicium oleh Mira. Mira juga tahu perasaan Taehyung terhadapnya tetapi dia tidak yakin sama ada menerima perasaannya atau tidak.

Semuanya di tangan Mira sendiri.

Mira membuka pintu dan terpaparlah wajah mereka berempat yang tersenyum-senyum memandang kearah Mira.

"Masuklah.." kata Mira. Mereka pun masuk lalu duduk di ruang tamu. Ada yang menyambung tidur, ada yang bermain game dan ada juga yang nak terberak.

Mira pun berjalan kearah Jin dan kemudian Jin membuka pintu kepadanya seakan-akan seorang Raja mendahulukan Permaisurinya untuk masuk.

Mira membalasnya denhan senyuman dan mereka pun bertolak.

++++

Setibanya didepan rumah Jimin, di halaman rumahnya penuh dengan orang-orang. Tidak tau majlis apa yang berlangsung didalam rumah itu.

Mira keluar dari kereta dengan wajah dinginnya. Jin jugak keluar dari kereta segera menghampiri Mira. Takutnya jikalau tiba-tiba sahaja Mira membunuh Jimin didepan orang ramai.

Masuk sahaja didepan pintu rumah Jimin, dilihatnya Jimin sudah memakai topi hari jadi dengan senyum yanh tidak pudar dari bibirnya.

Dengan segera Mira menghampirinya lalu...

PLAKKKKKKK

Mira menampar muka Jimin tepat sebelum Jimin meniup lilin pada kek hari jadinya.

"Puas hati kau?! Puas hati kau?!" jerit Mira justeru dengan berlinang air mata.

"Argh.. Awak dah kenapa serang saya tiba-tiba? Saya ada buat salah ke dekat awak?"

"Ye! Memang kau buat salah dekat aku! Kau gunakan diorang semata-mata nak tutup kesalahan kau dekat aku?!"

"Apa maksud awak? S-saya tak faham lah"

"Kau buat-buat tak tahu ke atau kau ni memang bebal tahap babun?! Ingat aku tak tau ke yang kau suruh bomoh sihirkan Taehyung semata-mata sebab kau cemburu tengok Taehyung selalu dekat dengan aku?! Betul tak?! "

"Ye memang!! Memang aku sihirkan Taehyung! Aku benci dia sebab dia dekat dengan kau! Aku tak suka tengok Taehyung lebih bahagia daripada aku!! Aku just nak cakap yang aku sukakan kau!!"

"Kau memang sial Jimin! Perlu ke kau buat semua ni supaya Taehyung jauh daripada aku? Kalau kau luah perasaan kau dekat aku pun sememangnya aku akan mempertimbangkan perasaan kau sama ada aku terima atau tak.."

"A-aku nak minta maaf Mira.. Aku tau aku salah.. Maafkan aku... Please... "

"Minta maaf dengan Taehyung bukan dekat aku.. Kau buat aku semak tengok muka kau.."

"Sudahlah tu Mira, ey malu lah orang tengok.. Jom balik"

"Kejap...kalau kau dah insaf dan janji tak buat lagi, esok jumpa aku dekat taman, aku bawak Taehyung sekali.."

"B-baiklah.. Aku nak minta maaf Mira"

"akan aku pertimbangankan... kajja Jin-ah"

"Hmmm... "

"Btw Happy Birthday. Aku harap kau lupakan aku dan jalankan hidup yang baharu.."

"T-thanks..."

Setelah itu, Mira pun pulang bersama Jin. Dalam perjalanan pulang ke rumah Mira tidak terhenti-henti menangis sampailah dirumah. Yang menenangkannya hanya Taehyung sahaja.

Jimin pula sudah pun menyesali atas perbuatannya. Esok dia akan meminta maaf kepada Taehyung sebelum berangkat ke Australia untuk menyambung pelajaran di sana serta duduk disana sampai bila-bila.

To be Countineud

𝐁𝐀𝐃 𝐁𝐎𝐘 𝐏𝐑𝐄𝐆𝐍𝐀𝐍𝐓 + 𝐊𝐓𝐇 ✔Where stories live. Discover now