18 > hey, im back

420 39 4
                                    

Accept the reality of our story









SETELAH selesai sesi briefing pada pagi itu, semua yang terlibat dengan projek Jaya Holding turun untuk makan tengah hari bersama dengan Nadir dan papanya. Iffat dan Hadid juga turut menyertai mereka makan bersama walaupun pada awalnya Hadid menolak kerana tidak mahu Nadir mendekati Iffat.

"Enjoy your meal , Iffat" ucap Nadir lalu melangkah ke arah meja yang di duduki oleh PA dan juga beberapa orang staff yang lain.

"Are you okay Hadid? Muka awak nampak pucat sikit harini" tegur Iffat yang memang sudah lama memerhatikan Hadid sejak pagi tadi lagi.

"Risau ke sayang?"

"Mestilah! Kalau awak tiba tiba collapse nanti macam mana? tu la saya dah cakap awal awalkan.kerja tu kerja juga tapi jangan la sampai seksa diri" bebel Iffat geram .

"Kau tahu kan waktu kerja je aku selalu dapat jumpa kau, aku rela pergi kerja hari hari just to see your face" Hadid menyandarkan tubuhnya pada kerusi .

"Drama"

tiba tiba ...

"Hadid?" sapa satu suara yang membuatkan kedua mereka menoleh serentak .

"Hey, im back. dont you miss me?" sambung perempuan itu lagi.

Kini wajah Hadid sudah berubah , lelaki itu terus berdiri sambil menggengam erat tangan Iffat dan merenung tajam ke dalam mata perempuan itu . Marah?

"You nak pergi mana , baby . Bukan ke you sepatutnya happy i dah ada dekat depan mata you sekarang? and kenapa you pengang tangan dia?" soal perempuan itu tak puas hati apabila terpandang ke arah tangan Iffat yang digengam oleh Hadid.

"Hadid"

belum sempat Iffat ingin menyoal, tangan Hadid mencapai tas tangan Iffat lalu menarik gadis itu keluar daripada cafe tersebut dengan segera kerana dia tidak tahan lagi untuk berhadapan dengan perempuan itu.

"You can keep all the questions, and ask later . We need to leave this place first"

Iffat merenung lama ke arah Hadid .

"Bagi saya drive dulu lah . awak nampak macam tak berapa nak sihat je" Iffat terus masuk ke bahagian pemandu dan menghidupkan enjin kereta bmw Hadid . sepanjang perjalanan Hadid hanya mendiamkan diri dan merenung keluar tingkap.

"mind to share?" Iffat menyoal.

Hadid mengeluh berat sebelum dia mula berbicara. "She's my ex"

"obviously" iffat mengumam sendiri.

"what can i say is i hate her, thats all"

"For what particular reason?" soalan yang diajukan oleh Iffat membuatkan Hadid melepaskan keluhan berat , rahsia yang sebolehnya ingin disimpan oleh Hadid . Dia tidak mahu Iffat turut mengikut langkah Zurin dan meninggalkan dirinya.

Iffat memberhentikan kereta di bahu jalan, dan menghadap ke arah Hadid.

"Aku.."

"Hadid , kalau awak tak nak cerita tak apa. Saya tak paksa , tapi awak jangan la fikir sangat . Risau saya tengok awak macam ni, dengan muka pucat lagi . Kita singgah hospital dulu nak?" Cadang Iffat sambil memerhatikan wajah Hadid lama .

Hadid tersenyum .

I just wanna live in this moment forever.

"Dia tinggalkan aku sebab aku sakit"

Iffat terkedu . Takkan lah..

"Dan dia kahwin dengan orang lain. She left me hanging" Hadid menundukkan wajahnya. Lambat laun Iffat akan tahu juga tentang penyakitnya. Tiada guna lagi dia perlu merahsiakan perkara itu.

Bahu Hadid disentuh perlahan.

"Sekarang sakit awak macam mana" soal gadis itu dengan nada serious bersama kerutan di dahi.

"I'm still on the recovery"

Hadid perasan mata Iffat sudah mula berkaca.

"Hey, kenapa ni?"

"Kenapa awak tak pernah bagitahu? What am i to you"

Hadid Jammed .

"Sorry . Aku bukan tak nak bagitahu cuma aku takut , bila kau tahu aku sakit kau pun akan tinggalkan aku macam dia" Iffat menggelengkan kepalanya perlahan.

"Orang bodoh je yang sanggup buat macam tu , Hadid"

"Jadi kau pandai la ni"

Iffat berdecit . Orang tengah serius dia boleh main main pulak.

"Jom" Iffat menoleh semula ke hadapan dan terus menekan pedal minyak.

"Pergi mana?"

"Hospital"













Idea tu ada , storyline pun ada. Cuma tulah lama sangat tak menulis dia jadi lupa . Redha je la ya semua 🥴

Anyway , stand by for the worst part of the story semua :))

2.5 | Ps : I Love you Where stories live. Discover now