16 > i know you

1.8K 124 33
                                    

A/n : play media




















Accept the reality of our story




TASIK yang terbentang luas di hadapan mata ditenung lama. Fikiran Iffat pula sudah lama melayang entah ke mana. Cincin perkahwinan bersama Han yang masih tersarung cantik pada jari manisnya diusap perlahan kemudian gadis itu mengeluh kecil.

Han Ukasyah

" To be honest , I'm still hoping that you can come back to me. I'm still believe that you still alive so that i can find you and fixed everything " luah Iffat dalam nada bergetar.

" Everytime i was searching for your face , mesti dia akan muncul tapi dia bukan awak Han dia — Hadid " Iffat mengesat perlahan air mata yang mengalir di pipinya.

" Kalau boleh saya nak lari daripada Hadid . Cuma saya tak boleh . Bila dia ada dekat dengan saya — i can't just leave him like that " sebiji batu kecil yang berada di hujung kaki Iffat di ambil lalu di baling ke arah tasik.

" Han , awak marah saya tak kalau saya belajar dan cuba untuk terima Hadid? Saya tak tahu. Saya keliru "

Pap! 

" Auch! " Iffat menggosok bahagian kepalanya yang terasa pedih.

" Sorry i didn't mean to hurt you! " ucap satu suara garau yang Iffat yakini dia adalah lelaki seraya menoleh ke belakang.

" Wait — i know you " sambung lelaki itu lagi sambil jari telunjuknya terhala ke arah Iffat .

" Me? "

" Yes you, takkan lah pokok dekat belakang tu pula " Balasnya acuh tak acuh.

Iffat menjeling lelaki di hadapannya.

" About what happened earlier , i accept your apology and sorry i don't even know or care who the hell are you. Goodbye! " baru saja Iffat melangkah beberapa tapak ke hadapan tubuhnya terus menjadi kaku apabila lelaki itu memanggilnya.

" Kau Iffat kan? Perempuan yang Han gilakan sangat tu? Muka kau sebijik macam gambar yang dia tunjuk dekat aku " Dahi Iffat berkerut.

" Who are you? Macam mana awak boleh kenal Han? " soal Iffat tak puas hati. Setahu Iffat kawan Han kawannya juga. Tetapi lelaki yang berdiri di hadapannya tersangatlah asing .

" Now i know kenapa dia suka sangat dekat kau. Cantik tapi sayang — pendek " berdesing telinga Iffat mendengar kata-kata yang keluar daripada mulut lelaki itu.

" Hello — " belum sempat Iffat ingin memaki ,lelaki itu terlebih dahulu memintas perbuatannya.

" Aku Nadir "

" tak tanya pun " balas Iffat geram.

" Han dekat mana eh? Aku dah lama tak jumpa dia " soalan yang keluar daripada mulut Nadir membuatkan Iffat terdiam kaku.

" Eh , kau dah kenapa ni mata berair bagai? Sakit sangat ke kena batu yg aku baling tadi? " soal Nadir cemas apabila melihat wajah dan riak Iffat berubah mendung.

" Han — dah tak ada. Dia dah meninggal "

Nadir terpempan.

" Allahuakhbar, Han... "

Iffat tidak mampu menahan dirinya, dia tewas. Dia menangis di hadapan Nadir.

" Iffat jangan macam ni, aku mintak maaf aku tak tahu dia dah takada dan pergi secepat ni " pujuk Nadir.

Iffat tersandar lemah pada kerusi batu yang didudukinya sebentar tadi di ikuti oleh Nadir.

" Sampai sekarang saya masih anggap dia hidup, Nadir . Sampai sekarang saya masih mengharapkan dia kembali " Mata Nadir berkaca kaca mendengar rintihan gadis itu.

Namun pantas dia memgesat matanya yang berair itu dan cuba untuk menenangkan Iffat .

" Iffat, kau tahu kan siapa yang pergi takkan ada yang boleh kembali? Allah lebih sayang kan Han. Kau kena terima semua tu "

" Saya cuba , Nadir . Bukan saya tak cuba "

" Aku tahu kau kuat . Dari jauh pun kau dah nampak macam perempuam hebat. Aku tahu kau boleh " Iffat tersenyum hambar. Semua orang pun cakap benda yang sama . Realitinya dia seorang sahaja yang tahu betapa kerapnya seorang Iffat Amani menangis setiap malam kerana terlalu rindukan lelaki itu.

" Kau busy? "

" Tak, saya cuti harini "

" Boleh kau bawak aku pergi lawat kubur arwah? " Iffat menarik nafas dalam.

" Boleh . Saya drive nanti awak follow dari belakang " Nadir mengangguk perlahan kemudian memandang sepi ke arah Iffat yang sudah melangkah pergi ke arah tempat letak kereta.

" Han , sampai hati kau tak tunggu aku . Rehatlah kawan , aku tahu kau penat " gumam Nadir sendiri sebelum mengikut langkah Iffat menuju ke kereta.










Hiii!  Sorry lama tak update PSILY. I miss you guys and also my babies yang dah berhabuk sebab lama tak update.

By the way. Selamat berpuasa semua ❤ stay safe, stay healthy and please stay at home. Ok?




2.5 | Ps : I Love you Where stories live. Discover now