02 > Note

2.2K 97 0
                                    

“ Accept the reality of our story ”

———



IFFAT dan Dayang berjalan beriringan menuju ke dewan kuliah yang terletak 1 km dari kawasan tempat letak kereta.

" Yang, kau nak ikut aku pergi library tak? Kata nak buat kerja dekat sana sekali kan? Sambil tu kita tunggu Elly dengan Auni sekali " Dayang menoleh ke arah Iffat dang Menggangguk perlahan.

" Ikut , tapi kau pergi dulu eh? Aku tiba-tiba rasa sakit perut , nanti lepas dah habis melepas hajat aku pergi dekat kau okay? " beritahu Dayang dan pantas dia berlari menuju ke tandas yang berada di kawasan ruang legar.

Iffat berjalan munuju ke library di banggunan utama dan naik ke tingkat satu dan masuk ke dalam library.

Baru saja kaki ingin melangkah pergi ke port kegemarannya , ada suara yang memanggil dalam nada suara yang perlahan . Tangannya menggamit ke arah Iffat.

" Kenapa Fiqa? " soal Iffat kehairanan dan wajah Rafiqa di pandang lama.

" Ni untuk kau , ada orang suruh bagi tadi " sehelai sticky note dihulurkan kepada Iffat dan membuatkan dahi gadis itu berkerut.

" Apa ni? "

" Nombor yang atas tu untuk Rak buku, yang bawah nombor siri buku . Aku tak tahu apa yang ada dekat situ so kalau kau nak tahu kau kena pergi cari sendiri lah. Aku hanya menyampaikan amanat orang je " Fiqa senyum segaris .

" Okay Thanks , tapi kau sure ke ni untuk aku? Mana tahu dia salah orang? " Soal Iffat lagi. Rasa macam pelik , selama ni tak ada pula dapat nota ke apa.

" Iffat Amani ada sorang je dekat kampus ni sayang. Dan orang tu ialah kau , lagipun dia dah siap tulis nama kau dah dekat atas kertas tu " Mata menjeling ke arah sticky note tersebut , dan ya. Memang ada tertulis nama Iffat dihujung sticky note tersebut.

" Okay "

Iffat meletakkan bagnya di atas meja dan berjalan melintasi rak-rak buku di dalam Library tersebut.

200 ,

300 ,

400 ,

" Haa 500 "

Buku yang mempunyai nombor siri yang sama seperti yang ditulis di dalam sticky note itu ditarik keluar perlahan dari tempatnya agar buku lain tidak berselerak.
Sejarah dan Tamadun Dunia

Errr?

Kulit buku yang keras itu diselak dan di dalamnya terdapat sehelai lagi sticky note yang di tampal pada helaian pertama.

Luar tingkap.

Dahi Iffat berkerut , lantas kepala di palingkan ke arah luar tingkap yang menghadap ke arah Cafeteria. Mata tertancap pada satu figura yang juga sedang memandang ke arahnya bersama senyuman manis terukir di bibirnya .

Dia melambai dan Iffat hanya membalasnya dengan segaris senyuman nipis.

Lelaki itu mengangkat kedua belah tangannya seperti gaya sedang memegang buku , tangan kirinya seperti menyelak ke halaman yang seterusnya dan kemudian jarinya dihalakan ke arah Iffat .

2.5 | Ps : I Love you Where stories live. Discover now