34.Bölüm " Erkek Dedesi Olmanın Abartılı Sevinci "

47 0 0
                                    

Cağaloğlu ailesi sonunda eve gelmişti. Evin bahçesinde bekleyen diğer korumalar arabanın girmesi için bahçe kapısını açmış ve Namık Bey ve ailesini taşıyan araba içeriye girince bahçe kapısını kapatmışlardı. Öteki adamların olduğu diğer dört araba ise evin dışında sıkı sıkıya kilitlenip evin dışında park edilmişti.

Evin hizmetçisi Gülhan Hanım ise henüz yatmamış ve ev halkının gelmesini beklemişti. Derken zilin sesi duyuldu ve hızla kapıyı açıp Cağaloğlu ailesinin eve girmesinin ardından kapıyı kapatmıştı.

Derya ise uykusunun geldiğini anlayıp esnemeye başlamıştı. Elini sakince ağzından çekip sakin bir sesle tonuyla konuşmaya başladı.

- Vakit epey geç oldu. İzninizle ben odama çıkmak istiyorum. Tabii sizin için de bir mahzuru yoksa. Hem Defne 'de yolda gelirken ancak uykuya daldı. Şimdi yatağında olmazsa huzursuz olur.

Serpil Hanım, gelini Derya 'ya gülümseyerek baktı.

- Müsaade senin yavrum. Önemli olan sizlerin sağlığı. İyi geceler güzel kızım.

Namık Bey ise buz gibi bir sesle gelinine döndü.

- Tabii müsaade senin gelin hanım, dinlenmek istersin elbet. Hem kızın da huzursuz olur. Kız evlat mı bir kere? Bir ağladı mı ortalığı inletiyor. İyi geceler gelin hanım!

Derya, kucağında minik kızıyla yavaş adımlarla merdivenleri çıkıp yatak odasına geldi. Minik kızının üzerini yavaşça değiştirip beşiğine yatırdı ve daha sonra dolaptan aldığı lacivert , saten pijama takımını giyip yatağa uzandı ve uykuya daldı.

Gencer ise henüz odasına çıkmamış, babasıyla salonda oturup sohbet ediyordu.

- Ya baba duydun mu bizim aksi kız anne olacakmış. Ee doğru yolu buldu sonunda. Bir de aslan gibi erkek evlat versin gör bak Ziya amca nasıl havalara uçacak!

O ana kadar aldığı güzel haber karşısında mutluluğunu kaybetmeyen Namık Bey, oğlunun söyledikleriyle yine her zamanki gibi buz gibi bir adama dönüşmüştü.

- Duydum koçum duydum. Bizim kız dediğin gibi doğru yolu buldu. O kadar ağladı zırladı ama beni çiğnemeye bile gücü yetmedi! Elin barmeni ne verebilir ki ona? Bırak mutluluk vermeyi kirli çorabını bile veremez o serseri! Neyse ki erken davranıp geberttik o iti! Onun istediği bar olsun, kayınpederinin bir sürü gece kulübü var bu İstanbul 'da! Erkek iyidir aslanım. Bu devirde soyum yürüsün, bu alemde bir ağırlığım olsun istiyorsan bir erkek evladın olacak aslanım! Bizim asi kız hele bir oğlan doğursun Ziya amcandan çok biz bayram edeceğiz! Erkek torunum olsun bak dedesi çifter çifter kurban kesecek ona!

Gencer, babasını sonuna kadar dinledikten sonra konuşmasına kaldığı yerden devam etti.

- Allah için haklısın baba. Biz racon bilen,dost bilen adamlarız. Merak etme baba, torunun tabii ki erkek olacak! Aman bizim hanım gibi kız doğurmasın da ne olursa olsun. Bu mesele itibar meselesi baba, başka oluru yok!

Namık Bey, oğlunun söyledikleriyle bir anda keyfe geldi.

- İtibarımız bizim için canımızdan kıymetlidir aslanım. Torunum tabii ki de erkek olacak! Hele bir erkek olmasın o kızın elimden çekeceği var! Bu alemde erkek dedesi olmak bir devleti yönetmeye benzer. O yüzden erkek dedesi olmak bir sanattır! Sağlıkla gelsin hele torunum,bak dedesi kurbanlar kesecek ona!

Parçalı Hayatlar Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin