24 | A I S Y A M I K A E L

11.2K 623 57
                                    

"I will kill anyone who touch her"

"Cantiknya anak ibu ni." Puan Ainul berkata sambil membetulkan sedikit tudung anak gadisnya itu. Siapa sangka, kini anak gadisnya itu sudah berusia 25 tahun dan bakal menjadi isteri orang pada hari ini.

"Oh my god, babeee!!" Hana yang baru sahaja masuk ke dalam bilik suite itu terus menjerit apabila melihat Mia yang sudah bersiap itu. Mia tersenyum ke arah Hana.

"Cantiknya kauu..." puji Aireen pula sambil berpusing mengelilingi kawannya itu. Mereka juga tidak percaya bahawa hari tersebut sudah tiba. Mereka berasa seperti baru semalam mereka berkenalan.

"Kau nak kahwin dah, wee." Kata Hana. Masing-masing sedang menahan air mata masing-masing. Malah, Mia sendiri tidak menyangka bahawa dia bakal bergelar isteri orang tidak lama lagi.

"Aku sayang korang tau. Korang kawan aku sampai mati." Kata Mia. Kemudiannya, dia memeluk Aireen dan Hana. Air matanya yang ditahan tadi, akhirnya mengalir juga bersama Aireen dan Hana.

"Kitorang pun sayang kau." Hana membalas. Aireen dan Hana mengusap perlahan belakang gadis itu. Selepas beberapa minit, mereka meleraikan pelukan tersebut.

"Dah lah. Tak mau nangis-nangis." Kata Puan Ainul. Aireen dan Hana mengelap wajah mereka yang terkena air mata itu. Jurusolek itu membetulkan sedikit solekan Mia yang terkena air mata itu. Solekannya tidaklah begitu tebal.

"Jom, kau dah kena turun dah ni." Kata Aireen. Mia mengangguk dan mereka membantu Mia untuk berjalan. Sejambak bunga diserahkan kepada Mia. Mia menarik nafas dalam sebelum berjalan keluar dari suite itu.

"Are you ready?" Hana bertanya kepada Mia apabila mereka tiba dihadapan pintu dewan tersebut. Mia mengambil nafas dalam dan dia mengangguk.

"Wait, aku nervous lah." Tiba-tiba Mia mula cuak. Tidak tahu apa yang ditakuti sangat, tetapi dia takut. Dia gementar. Hana pula berjalan dan berdiri dihadapan Mia.

"Okay, relax. Take a deep breathe." Hana cuba menenangkan Mia. Mia mengikut arahan Hana itu. Dia mengambil nafas dalam sekali lagi dan perlahan-lahan menghembusnya.

"You're fine. It's nothing to worried about, okay?" Hana menyambung. Mia memandang ke dalam anak mata Hana. Hana mengangguk. Dia memandang ke arah Aireen pula. Aireen juga mengangguk sambil mengusap belakangnya.

Beberapa saat kemudian, pintu dewan itu pun terbuka. Semua mata memandang ke arah dirinya selaku pengantin perempuan. Mia menguntumkan senyuman manisnya. Jurugambar juga sedang mengambil beberapa keeping gambarnya.

Mia memegang lengan Puan Ainul memandangkan Puan Ainul akan mengiringinya berjalan sehingga ke pelamin. Perlahan-lahan dia dan Puan Ainul berjalan masuk. Hana dan Aireen juga berjalan mengikutnya dibelakang.

Mata Adam tidak lepas dari memandang ke arahnya. Mia berjalan sambil mengagumi pelamin tersebut. Baru ketika ini, dia dapat melihat pelamin itu. 

 

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
𝐇𝐢𝐚𝐭𝐮𝐬 | 𝐌𝐫𝐬. 𝐀𝐝𝐚𝐦 𝐌𝐢𝐤𝐚𝐞𝐥Where stories live. Discover now