"I will kill anyone who touch her"
PRANG
TOK TOK TOK
"Mia? Kau ok ke?" panggil Aireen dari luar. Dia terjaga apabila mendengar bunyi kaca jatuh dari dalam bilik Mia. Jadi dia bangun untuk bertanya keadaan kawannya.
TOK TOK TOK
"Mia?" panggil Aireen lagi apabila panggilan kali pertamanya tiada jawapan. Beberapa saat menunggu masih lagi tiada sahutan dari Mia. Dia terus membuka pintu bilik itu kerana dia berasa tidak sedap hati.
"Ya Allah Mia." Aireen terus berlari menerpa ke arah Mia apabila melihat Mia sedang terduduk dilantai sambil tubuhnya sedang menggeletar hebat.
"Mia, breathe. Breathe, Mia." Kata Aireen sambil memegang kedua belah pipi Mia supaya Mia dapat melihat wajahnya. Namun, Mia tidak dapat fokus pada apa yang sedang berlaku disekelilingnya. Mimpi tersebut sedang bermain di kepalanya.
"Hana! Hana!" jerit Aireen. Aireen memanggil Hana juga untuk membantunya menenangkan Mia. Aireen terus menarik tubuh kecil gadis itu ke dalam pelukannya. Beberapa saat kemudian, Hana tiba di bilik gadis itu. Dia cepat-cepat mendekatiknya.
"Shhh, relax. Take a deep breathe." Hana duduk disebelahnya. Tangan gadis itu diletakkan di atas telapak tangannya. Tepi lengan Mia diusap lembut oleh Hana. Hana memandang ke arah Aireen.
"Breathe with me, okay. 1... 2... 3..." Hana mula mengira supaya mereka bernafas bersama-sama untuk membantu Mia menstabilkan semula pernafasannya. Mia mengelengkan kepalanya.
"Sa-- sakit, Hana." Dadanya terasa seperti dihempap batu yang berat. Hana dan Aireen memandang sesama sendiri. Mereka memikirkan bagaimana lagi untuk membantu Mia.
"Get her outside. Kita keluar, okay?" Cadang Aireen. Mereka ingin membawanya keluar dari bilik tersebut kerana bilik tersebut mungkin menyebabkan gadis itu takut. Hana mengangguk setuju.
"No, it's fine." Kata Hana apabila Mia mengeleng laju. Dia tidak mahu keluar dari bilik tersebut kerana takut seseorang akan mencederakannya. Perlahan-lahan Hana dan Aireen memujuknya untuk keluar.
"It's fine. It's okay." Pujuk Hana sambil mengusap perlahan belakang gadis itu apabila mereka tiba diruang tamu rumah itu. Tubuhnya masih lagi menggeletar.
"She's having chest pain." Kata Aireen apabila melihat Mia yang seperti sedang menekan sedikit dadanya. Mereka juga sudah tidak tahu apa yang hendak dilakukan. Selalunya serangan ini hanya akan berlaku seketika sahaja. Tetapi lain bagi kali ini.
"Mia, Mia look at me. Kau nak aku call Adam ke?" Hanya itu yang boleh difikirkan ketika ini. Kali terakhir serangan tersebut berlaku, dia bersama lelaki itu, dan Adam juga yang menenangkannya. Mia tidak menjawab.
"Hana, Aireen kenapa?" Tiba-tiba Puan Ainul keluar dari biliknya. Serta merta kepala Aireen dan Hana dialihkan ke arah wanita itu. Mia pula mengangkat kakinya dan merapatkan lututnya ke arah dada.
"Ib- ibu tolong call Adam, boleh?" Tanya Hana. Dia dan Aireen masing-masing tidak mempunyai nombor lelaki itu. Puan Ainul masih kekeliruan di situ
"Mia kena panic attack. Ibu call Adam, ek?" Aireen berkata. Terus Puan Ainul mengangguk laju. Dia tahu tentang perkara itu namun, Mia tidak mahu wanita itu mendekatinya sekiranya serangan itu berlaku. Puan Ainul terus masuk ke biliknya untuk menelefon Adam.
"Mia, focus here. Don't think about it." Kata Hana pula. Mia menurunkan kepalanya. Kepalanya diletakkan di atas lutut dan matanya dipejam rapat. Hana dan Aireen memeluk tubuh kecilnya.
YOU ARE READING
𝐇𝐢𝐚𝐭𝐮𝐬 | 𝐌𝐫𝐬. 𝐀𝐝𝐚𝐦 𝐌𝐢𝐤𝐚𝐞𝐥
Romance[Book 1] ❝Marry me, hmm?❞ - lelaki yang setia menjaga dan melindunginya ADAM MIKAEL - Pendiam? Selalu. Dingin? Semestinya. Kejam? To the one who dare to mess with him. Berjaya mengambil alih perniagaan keluarga diusia muda. Menempah nama di persada...