13 | A I S Y A M I K A E L

12K 676 33
                                    

"I will kill anyone who touch her"

"Sayang nak shopping?" Adam bertanya. Nak lah juga spend time dengan Mia, nanti rindu lah guys. Ahakss. Mia memusingkan kepala memandang wajah lelaki itu dengan kerutan didahinya.

"Tak nak lah. Bazir." Mia berkata sambil melihat-lihat butik-butik yang mereka lalui. Barang-barangnya semua masih elok dan boleh di pakai. Tambahan pula barangan di sini semuanya mahal.

"Jom." Adam menarik tangannya. Mia mencebikkan mukanya. Tangannya yang dipegang oleh lelaki itu ditarik sehingga terlepas dari pegangan Adam.

"Awak, tak nak lah. Saya tak de duit." Adam memejamkan matanya. Nafas dalam ditarik. Orang ajak dia shopping, bukan suruh dia bayar.

"Come on, baby." Adam menarik tangannya yang berlapik baju itu. Mia hanya mengikut dengan wajah masamnya. Adam ketawa kecil sambil mengeleng. Geram tahu tak, comel sangat.

Mereka berjalan hinggalah mereka tiba disatu butik pakaian. Adam menarik Mia masuk ke dalam butik itu. Pekerja disitu menyambut kedatangan mereka.

"Pergi lah." Adam menyuruhnya memilih pakaian yang dia berkenan di butik itu. Mia mengeleng laju apabila melihat sekeliling butik itu.

"Tak nak. Saya tak de duit." Mia berkata sambil kedua tangannya disilangkan ke dada. Dia menjeling kepada Adam. Bukannya dia ada duit sangat nak beli barang mahal-mahal ni.

"Princess..." lembut Adam memanggilnya. Jarang orang tak dengar cakapnya. Dan jarang juga dia boleh bersabar. Hanya dengan Mia dia boleh sabar hingga ke tahap itu.

Akhirnya Mia mengalah juga. Dia berjalan mengeliling butik itu untuk mencari beberapa helai pakaian yang menarik minatnya. Ditengok juga harganya.

Setelah selesai memilih beberapa helai baju, dia berjalan mencari Adam. Kemudiannya mereka bergerak ke kaunter pembayaran. Beberapa orang pekerja disitu sedang bergosip mengenai layanan tuan mereka kepada gadis itu.

"The total is RM 950." Jururawang itu berkata. Agak terkaku Mia disitu. Belum sempat Mia keluarkan dompetnya, Adam terlebih dahulu menyerahkan black cardnya. Adam menyururhnya menyimpan semula dompetnya.

"Hisy, ape dia ni?" kedua tangannya naik disilangkan ke dada. Wajahnya dimasamkan. Adam tersenyum melihat Mia. Tunang siapa ni? Comel sangat.

"Kenapa, sayang?" Adam bertanya melihat Mia yang seperti tidak berpuas hati dengan sesuatu. Mia menjeling tajam ke dalam anak mata Adam. Sejak bila dia berani pun tak tahu lah.

"Awak lah! Mahal tahu tak?" suaranya naik sedikit. Adam ketawa dengan telatah Mia. Ade ke marah sebab orang belanja dia shopping? Now, you know right, why he fell for her?

"Tak apa lah. Untuk sayang juga." Adam menjawab. Jujur dia tidak kisah mengeluarkan wangnya untuk Mia. Dia kenal Mia bukan jenis yang suka berbelanja untuk diri sendiri. Jadi, sekali sekala, why not he buys things for her, right?

"Bazir lah awak." Mia membalas. Suaranya kembali normal. Dia tidak mahu menggunakan duit lelaki itu untuk perkara tidak penting.

"Tak apa lah. Duit aku, duit kau juga." Adam membalas. Mia menunduk dan mengangguk perlahan. Adam tersenyum lagi melihat Mia yang sedang bermain dengan kakinya.

"Sayang aku tak?" ha, sudah. Ha, mula lah dia ni. Adam mengangkat sebelah keningnya memandang Mia yang sudah merah mukanya.

"Aih dia ni. Jom lah."

꧁𝑂𝑢𝑟 𝑓𝑖𝑟𝑠𝑡 𝑎𝑛𝑑 𝑙𝑎𝑠𝑡 𝑙𝑜𝑣𝑒꧂

"Tuan muda." Panggil Alex selaku anak buah Aqeal. Salah seorang orang kuatnya juga. Aqeal yang sedang membaca email yang diterima di iPadnya mengangkat mukanya untuk melihat siapa yang memanggilnya.

𝐇𝐢𝐚𝐭𝐮𝐬 | 𝐌𝐫𝐬. 𝐀𝐝𝐚𝐦 𝐌𝐢𝐤𝐚𝐞𝐥Where stories live. Discover now