12 | A I S Y A M I K A E L

11.9K 632 17
                                    

"I will kill anyone who touch her"

"Ibu, Mia nak keluar dah ni." Mia berkata sambil menyimpan telefonnya di dalam beg tangan. Ibunya pula sedang mengemas meja dan dibantu oleh Hana dan Aireen.

"Okay, hati-hati." Ibunya membalas. Berkerut dahinya akibat pelik Mia dengan jawapan ibunya tersebut. Aireen dengan Hana pula pelik ke mana gadis itu hendak pergi kerana Mia jarang keluar bersendirian.

"Ibu tak tanya pun Mia nak pergi mana." Balas Mia. Ibunya mengangkat muka memandang wajah anak gadisnya itu.

"Ibu tahu Mia nak keluar dengan Adam." Ibunya membalas. Hana dan Aireen mengangguk sambil tersenyum. Kawan diorang nak keluar dating guys, ahakss. Mia pula makin pelik dibuatnya.

"Mana ibu tahu ni?" seingatnya dia tidak memberitahu sesiapa lagi dengan siapa dia hendak keluar. Dari mana pula ibunya tahu?

"Adam tanya ibu dulu semalam nak bawa Mia keluar." Hana dan Aireen memandang sesama sendiri. Mia hanya mengangguk perlahan. Melihat kereta milik lelaki itu sudah berada di hadapan pagar rumahnya, dia terus memperceptkan langkahnya.

"Oh, okay lah. Bye korang." Mia berkata selepas menyalam tangan ibunya. Pintu rumah dibuka dan kasutnya dikeluarkan dari rak.

"Awak, sorry." Mia berkata selepas keluar dari pagar rumahnya. Adam yang sedang bersandar pada keretanya sambil menyelingkan kedua tangannya ke dada hanya mengeleng.

"It's okay, sayang." Adam membalas. Wajah gadis itu ditatap seketika. Buat hilang rindu kejap. Ehh? Pintu keretanya bahagian penumpang dibuka.

"Shall we?" Mia mengangguk dan berjalan masuk ke dalam kereta itu. Pintu keretanya ditutup dan bahagian pemandu dituju.

Sepanjang perjalanan mereka, suasana di dalam kereta itu hanya senyap sahaja. Hanya ditemani oleh lagu yang dimainkan di radio. Yang sorang tersenyum-senyum, yang sorang pandang luar sahaja.

Setelah 45 minit, mereka tiba di AM Mega Mall. Keretanya diparkir betul-betul dihadapan pintu masuk pusat beli-belah itu.

"Let's go, baby." Adam memegang lengan gadis itu dan menariknya masuk. Pusat beli-belah itu mempunyai butik-butik pakaian yang berjenama dan dikenali diseluruh pelosok dunia.

Semasa mereka berjalan masuk, pasti para pekerja disitu akan menundukkan sedikit kepala mereka pabila melintasi kedua pasangan itu.

"Adam, sampai pun." Puan Sri Mariam berkata sebaik sahaja melihat Mia dan Adam menapak masuk ke dalam butik pakaian pengantin itu.

"Mummy." Mia menyalam tangan wanita itu selepas Adam. Puan Sri Mariam memandang sekeliling butik itu bagi mencari pemiliknya.

"Rizal, tengok bakal menantu I, cantik tak?" Puan Sri Mariam bertanya kepada Rizal iaitu pemilik butik tersebut. Rizal juga merupakan kawan kepada Puan Sri Mariam.

"Oh my god, Puan Sri!" Rizal berkata sambil berjalan mengelilingi gadis itu. Puan Sri Mariam tersenyum melihat reaksi Rizal itu.

"Tak sabar I nak tengok baju tu dekat dia." Rizal berkata lagi sambil menepukkan kedua tangannya. Rizal masuk ke bilik sebelahnya sebentar untuk memastikan baju tersebut sudah disediakan.

"Ok jom. Cepat-cepat!" Rizal memanggil Mia dan Puan Sri Mariam ke bahagian bilik persalinan itu. Puan Sri Mariam berjalan di sebelah gadis itu.

"Adam, kita pergi belah sana." Adam mengangguk dan mengikuti langkah Rizal ke bilik persalinan untuk mencuba bajunya.

𝐇𝐢𝐚𝐭𝐮𝐬 | 𝐌𝐫𝐬. 𝐀𝐝𝐚𝐦 𝐌𝐢𝐤𝐚𝐞𝐥Where stories live. Discover now