proloog

756 19 1
                                    

Ik pak mijn fiets uit de schuur en fiets snel naar Cynthia. Ik ben laat zoals ik altijd ben. Niet echt een van mijn beste eigenschappen. Onderweg moet ik een paar auto's ontwijken maar ik kom uiteindelijk veilig aan bij Cynthia. Vandaag gaan we weer naar de strandtent. Niet zoals de meeste van onze leeftijd om lekker wat te gaan drinken en over het strand te lopen. Nee we gaan werken.
Nadat ik heb aangebeld en weer naar mijn fiets ben gelopen komt Cynthia snel naar buiten lopen. "Je bent laat Gina." moppert ze. "Ik weet het sorry dat was niet mijn bedoeling ik ben echt op tijd begonnen met klaar maken maar mijn broertje begon te zeuren." biedt ik mijn excuses aan. Ze glimlacht haar glimlach zoals alleen zij kan doen.
Na een snelle fietstocht naar de strandtent zijn we gelukkig op tijd. Aangezien Cynthia altijd te vroeg is zijn we zoals altijd net op tijd omdat ik altijd te laat ben en de planning altijd een half uur opschuif.
We kleden ons om in de kleedkamer en zoeken dan onze baas op die vertelt wat we moeten doen. Cynthia moet achter de bar staan om de mensen te helpen die willen afrekenen. Ik moet in de bediening. Ik zie de drukte dus ik ben blij dat ik al heel wat keren heb geoefend met het dienblad. Ik loop gelijk zelfverzekerd naar een tafeltje met 4 jongens. Ze zijn druk aan het praten. "Kan ik jullie misschien helpen?" vraag ik hun.
Ze bestellen 4 colaatjes en wat ijs. Ik loop naar binnen om de bestelling af te geven. Als ik de colaatjes en het ijs heb gekregen loop ik terug naar de jongens en geef ze hun colaatjes en ijs. Ik ga veder met andere klanten bedienen.
Na een halfuurtje als ik een bestelling kom ophalen bij Cynthia zegt ze ineens: "moet je daar eens zien." en ze knikt naar de ingang van het strandtentje. Ik zucht als ik zie wie het zijn Eline en Wendy de bitches van onze school. Ik zie ze in de richting lopen van een tafeltje die ik moet bedienen. "Fijn." mompel ik. Mijn vriendin geeft mij een bemoedigende glimlach. Ik loop terug naar het terras waar ik de bestelling geef aan de mensen, een stelletje, die net had bestelt. Ze zien er schattig uit. Dan besluit ik naar maar de volgende bestelling op te gaan nemen gezellig bij Eline en Wendy. Ik loop naar ze toe en vraag: "Hebben jullie al een keuze kunnen maken?" vraag ik zo vriendelijk mogelijk.
Ze kijken allebei verwaand op. Ik adem en diep in. "We willen graag allebei een ice tea." zegt Eline. Ik knik en loop dan snel weer naar binnen om de ice tea te halen. Als ik de glazen op mijn dienblad schrik ik op van gegil. Ik draai mij gelijk om. "Wat is er aan de hand?" vraag ik aan Cynthia. Die ook haar schouders ophaalt. Dan lopen we naar buiten om te kijken wat er aan de hand is.

Note:
Ik ben weer begonnen met schrijven :). Ik wil even laten weten dat ik niet vaak schrijf ik verwacht in ieder geval elke week 1 stukje te kunnen schrijven. Hopelijk gaan jullie het leuk vinden.

Nothing like us || Rein van DuivenbodenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu